Wikia

Naruto Wiki

Orochimaru

Komentarze58
3803strony na
tej wiki

Orochimaru[1][2][3]

Orochimaru2

(大蛇丸, Orochimaru)

Debiut

Manga Rozdział 45
Anime Naruto Odcinek 27
Film Naruto Shippūden film: Więzi
Gra Naruto: Ultimate Ninja
OVA Wielki sportowy festiwal Wioski Ukrytego Liścia!!
Występuje w Anime, Manga, Gra i Film

Głos

Japoński
Polski

Dane Osobowe

Data Urodzenia Astrologiczny Znak Skorpiona 27 Października
Płeć Płeć Męska Mężczyzna
Wiek
  • Część I: 50-51
  • Część II: 53-54
Wzrost
  • Część I: 179,4 cm
  • Część II: 172 cm
Waga
  • Część I: 63,9 kg
  • Część II: 57,3 kg
Grupa krwi B
Kekkei Genkai Ikona Natury Drewna Uwolnienie Drewna
Klasyfikacja
Zajęcie Założyciel i lider Otogakure
Przynależność
Drużyna
Partner

Ranga

Ranga Ninja
Rejestracja Ninja 002300
Wiek Ukończenia Akademii 6
Typy Natury

Unikalne cechy

  • Absorpcja Czakry
Jutsu

Narzędzia

Orochimaru (大蛇丸, Orochimaru) był jednym z najbardziej znanych ninja Konohagakure: legendarny Sannin, który uciekł z wioski w celu realizacji własnych egoistycznych pragnień, takich jak nauka wszystkich technik. Był głównym antagonistą przez większość Części I serii i również jednym z głównych antagonistów w Części II.

Charakter Edytuj

Zawsze chłodny, bezwzględny i zaślepiony wizją nieśmiertelności. Poszukujący siły, zemsty i możliwości wiecznego życia za wszelką cenę. Ciężko doświadczony będąc dzieckiem staje się on złym do szpiku kości kryminalistą w świecie shinobi. Pewne jest to, że jest on jedną z najbardziej wyrazistych i intrygujących postaci w Naruto, obok której nie można przejść obojętnie. Jest najczystszą personifikacją samego zła, która nie cofnie się przed niczym, by osiągnąć swój cel.

Wygląd Edytuj

Galeria

Orochimaru body

Orochimaru.

Pierwotnie Orochimaru pojawiał się jako białoskóry człowiek z długimi czarnymi włosami. Miał bursztynowe oczy i fioletowe oznaczenia wokół nich, co jest odniesieniem do jego wężowej natury. Mimo, iż wielokrotnie zmieniał organy, za każdym razem wracał do pierwotnej formy z wyjątkiem różnic wysokości. Zwykle nosi zwykłą szarą szatę i fioletowy pas grubości liny, związany wieloma węzłami na swoich plecach oraz niebieskie kolczyki.

Orochimaru's Summoning Tattoo

Wzywający tatuaż Orochimaru.

Po niezliczonej ilości eksperymentów na swoim ciele, jego prawdziwą postacią stał się wielki, biały wąż, który składał się z ogromnej ilości małych węży. Jako wąż miał on twarz w łuskach, jak również wężowe: zęby, język, duże czarne oczy oraz szpiczasty podbródek.

UmiejętnościEdytuj

Bez wątpienia Orochimaru to jedna z najpotężniejszych postaci w całej serii. Dysponuje wieloma niebezpiecznymi technikami na poziomie Kage. Jedną z takich technik jest Yamata no Jutsu. Jego największą specjalnością jest regeneracja, której działanie mamy okazję zobaczyć podczas walki sannina z Naruto na Moście Nieba i Ziemi.

Statystyki Edytuj

Databook Ninjutsu Taijutsu Genjutsu Inteligencja Siła Szybkość Wytrzymałość Pieczęcie Razem
Trzeci

5 3,5 5 5 3,5 4,5 3,5 5 35

HistoriaEdytuj

Drużyna HiruzenaEdytuj

Orochimaru As A Kid

Orochimaru jako dziecko.

Od młodości miał wielki talent do ninjutsu. Stał się on ulubieńcem swego mistrza ‒ Hiruzena. Niestety jego psychika stawała się z czasem coraz bardziej skrzywiona. Widzimy to już podczas retrospekcji Tsunade, gdy powiadamia ją o śmierci jej brata czy też we wspomnieniach Jiraiyi, gdy na drodze Trzech Sanninów pojawia się Nagato, Yahiko i Konan. Z czasem staje się bardzo utalentowanym i potężnym shinobi znającym wiele technik. Podpisuje on również pakt z wężowym rodem. Podczas wielkiej wojny shinobi i walk jakie za sobą toczyła Konoha i AmegakureHanzō, przywódca Wioski Deszczu w uznaniu za waleczność na polu bitwy przyznał trzem, młodym wówczas shinobi (Orochimaru, Tsunade, Jiraiya), tytuł trójki Sanninów z Konohy.

Hanzo i Sannini

Sanninowie kontra Hanzō.

WygnanieEdytuj

Gdy doszło do wyboru osoby na stanowisko Czwartego Hokage, nienawiść Orochimaru do swojej wioski (która narodziła się po stracie rodziców) spotęgowała się, gdyż na tę posadę Hiruzen Sarutobi postanawia wybrać młodego ucznia Jirayi ‒ Minato Namikaze, a nie jego. Zaczyna potajemnie prowadzić eksperymenty, wykorzystując do tego shinobi z wioski, próbując stworzyć technikę dającą mu nieśmiertelność. Gdy z wioski zaczynają znikać kolejni ninja, Sarutobi wraz z członkami ANBU wkraczają do kryjówki Orochimaru, który bez ogródek przyznaje się do zbrodni i ucieka, gdyż Trzeci nie potrafi go zatrzymać ze względu na sympatię i sentyment jaki czuł do swego byłego ucznia. Sannin opuszcza wioskę. Zatrzymać próbuje go Jiraiya, jednak i to nie przynosi skutku.

Orochimaru w AkatsukiEdytuj

Orochimaru vs Itachi

Itachi złapany przez Orochimaru.

Orochimaru po zostaniu poszukiwanym ninja rangi S, przyłącza się do Akatsuki, gdzie zostaje sparowany z Sasorim. Tam poznaje dokładnie Itachiego Uchihę i postanawia przejąć jego Sharingana. Itachi okazuje się jednak potężniejszym shinobi, a jego genjutsu bez trudu przewiduje i niweczy intencje wężowego sannina. Ten rozgoryczony swoją bezradnością opuszcza organizację i zaczyna gromadzić swoich popleczników, którzy często są byłymi ninja Konohy, tak jak Anko Mitarashi, która przed ucieczką Orochimaru z wioski zostaje jego uczennicą. Porzuca ją jednak, nadając jej demoniczną pieczęć.

Późniejsza działalnośćEdytuj

Orochimaru anko

Orochimaru z małą Anko.

Kolejnym zaufanym sługą zostaje początkowy szpieg Sasoriego ‒ Kabuto Yakushi, którego z genjutsu wyzwala sam Orochimaru, czyniąc z niego swą prawą rękę. Orochimaru wyznacza mu rolę szpiega w Konohagakure. Zakłada on wioskę ‒ Otogakure (Wioska Ukryta w Dźwięku) i tworzy również wiele kryjówek na terenie różnych krajów, gdzie dalej prowadzi swe wynaturzone eksperymenty. Jednym z nich jest Jūgo, dzięki któremu Orochimaru udaje się wynaleźć przeklętą pieczęć (wyzwalającą z osoby olbrzymie pokłady czakry, niestety w wypadku odrzucenia przez organizm mogła ona doprowadzić do śmierci). Podczas swych wędrówek Orochimaru przygarnia chłopca ‒ Kimimaro, jedynego ocalałego członka Klanu Kaguya i werbuje go, szkoląc na bezgranicznie oddanego sługę. Po pewnym czasie daje mu przeklętą pieczęć, która później przyczynia się do jego nieodwracalnej choroby. Gdy okazuje się, że Itachi Uchiha jest dla niego zbyt silny, obiera sobie nowy cel ‒ Sasuke Uchihę ‒ aby zdobyć wymarzonego Sharingana.

Atak na KonohęEdytuj

Shiore

Orochimaru jako Shiore.

Orochimaru killing fourth kazekage

Orochimaru zabija Czwartego Kazekage.

Po wielu latach badań udaje mu się zakończyć technikę transmigracji duszy innego ciała, dzięki czemu Orochimaru może uniknąć śmierci spowodowanej starością. Porzuca on Anko i planuje atak na Konohę, by ją doszczętnie zniszczyć. By tego dokonać sprzymierza się z Sunagakure przed Egzaminami na Chūnina, które mają odbyć się w Konohagakure. Potajemnie wraz ze sługami morduje Kazekage i przyszywa się pod niego na czas trwania finałów. W eliminacjach pieczętuje Sasuke, uszkadza pieczęć Naruto i znika. Podczas finału egzaminów rozpoczyna atak, jego ninja z Otogakure atakują Konohę wraz z ninja Suny. Sam Orochimaru porywa Trzeciego Hokage i na szczycie dachu rozpoczyna z nim walkę. Do pomocy dzięki swej technice przywołania zmarłych w zamian za ciała swych geninów udaje mu się przyzwać I i II Hokage, którzy pozbawieni osobowości walczą z Sarutobim. Ten doprowadzony do ostateczności używa techniki pieczętującej ‒ Shiki Fūjin, przyzywając samego Shinigami (Boga Śmierci). Z braku chakry i podeszłego wieku udaje mu się zapieczętować jedynie ręce swego byłego ucznia oraz dusze I i II Hokage. Przypłaca to swym życiem. Orochimaru niezdolny odtąd do wykonania żadnej techniki ucieka przy pomocy Czwórki Dźwięku. Plan zniszczenia Konohy nie kończy się sukcesem, dodatkowo następstwa techniki Sarutobiego pozbawiają sannina swych technik powodując przy tym niewyobrażalny ból.

A Mistake from the Past A Face Revealed!

Orochimaru i jego kobiecy „pojemnik”.

Po ataku na KonohęEdytuj

Razem z Kabuto znajdują oni Tsunade, która jako mistrzyni w leczeniu jest w stanie uleczyć jego ręce. W zamian proponuje wskrzeszenia jej ukochanego oraz brata, którzy zginęli podczas wojen ninja. Ta ostatecznie nie zgadza się i dochodzi do walki między nią a Kabuto. Później z pomocą przychodzą jej Naruto Uzumaki, sparaliżowany Jiraiya i Shizune. Po długiej potyczce Orochimaru wraz ze swym sługą zmuszeni są do odwrotu. Wężowy sannin postanawia użyć techniki transmigracji na Sasuke, jednak musi czekać, aż Czwórka Dźwięku go sprowadzi do jego kryjówki. Nawet ostatnie poświęcenie Kimimaro nie przynosi skutku i nie udaje się sprowadzić młodego Uchihy na czas. Gdy limit obecnego ciała Orochimaru jest na wyczerpaniu Kabuto wybiera dla niego inne ciało przetrzymywanego w jego więzieniu shinobi. Sasuke w końcu przybywa do kryjówki Orochimaru rozpoczynając pod jego okiem 3-letni trening.

Most Nieba i ZiemiEdytuj

Po tym okresie Orochimaru wraz z Kabuto udaje się na most Nieba i Ziemi, przygotowując zasadzkę na Sasoriego. Gdy okazuje się, że zamiast niego na most przybywa Yamato wraz z Naruto, Sakurą i Saiem, chakra Kyūbiego daje o sobie znać i pod wpływem złości Naruto aktywuje cztery ogony, atakując Orochimaru. Sannin po serii spektakularnych uników ucieka razem z Kabuto i Saiem, wykonującym swą tajną misję. Naruto wraz z resztą drużyny podąża za nimi aż do kryjówki, gdzie spotykają Sasuke. Orochimaru widząc skuteczność z jaką shinobi Konohy walczą z Akatsuki nie widzi sensu walki z nimi i znika razem z podopiecznymi.

Polowanie na Itachiego Edytuj

Ostra Włócznia Chidori

Sasuke atakuje Orochimaru.

Na skraju odrzucenia przez swoje obecne ciało, Orochimaru rozważa w jaki sposób najlepiej przejąć ciało Sasuke. Również, tylko w anime on i Kabuto wspominali wszystkie wydarzenia, które przedstawiały ​skazę ​Sasuke i to jak bardzo poprawił się od tego czasu. Zanim zdążył sformułować swój plan, Sasuke atakuje go, decydując, że Orochimaru był osobą niegodną, by posiąść ciało Uchiha i próbuje go zabić Ostrą Włócznią Chidori, ale tylko udaje mu się przebić ramię. Orochimaru następnie ujawnia swoje prawdziwe ciało, czyli dużego, białego węża wykonanego z wielu mniejszych węży, w celu wszczęcia procesu zamiany ciał.

Sasuke Pokonuje Orochimaru

Sasuke pokonuje Orochimaru.

Jednakże Sasuke przecina ogromne wężowe ciało Orochimaru, tylko by zrozumieć, że parująca krew zmienia się w truciznę, po czym Orochimaru udaje się rozpocząć proces zamiany ciał. Jednakże Sasuke zatrzymuje proces, tak jak to zrobił Itachi parę lat wcześniej, ale wykonał krok dalej przez odwrócenie procesu przeciwko Orochimaru, absorbując go w swoje własne ciało. Sasuke zdobywa część umiejętności Orochimaru, ale tym samym musi poświęcić część swojej chakry, by stłumić go.

Orochimaru Przebity przez Susanoo

Orochimaru przebity przez Miecz Totsuka.

Podczas swojej walki z Itachim, Sasuke wyczerpuje się chakra i Orochimaru był w stanie połączyć się z jego popisową Techniką Ośmiu Głów. Jest zdziwiony faktem, że nareszcie ma szansę zdobyć ciało Sasuke, ale zostaje natychmiastowo przebity przez Susanoo Itachiego. Na początku Orochimaru chwalił się, że jego przeciwnik będzie musiał zrobić coś więcej, niż tylko go zabić, ale nagle zaczyna zauważać, że coś jest nie tak, i że został przekłuty przez Miecz Totsuka, którego sam poszukiwał. Orochimaru zostaje wtedy natychmiastowo zapieczętowany przez Susanoo Itachiego, jak również usuwając Przeklętą Pieczęć z Sasuke. Mały, biały wąż uciekł przed Susanoo, ale zostaje później zabity przez czarne płomienie Amaterasu.[4]

W osobnym spotkaniu, Kabuto spotkał się z Naruto, i ujawnił, że połączył z sobą niektóre komórki Orochimaru pozostałe z jego ciała, chcąc prześcignąć swego dawnego pana, ale ten powoli zaczął go przejmować. Teraz Orochimaru stara się posiąść Kabuto, co z kolei spowodowało, że Kabuto zaczął bardziej przypominać Sannina.

Światowa Wojna Shinobi Edytuj

Kaija Hōin

Sasuke wskrzesza Orochimaru.

Podążając za jego zwycięstwem nad Kabuto i ponownym spotkaniu z Suigetsu Hōzukim i Jūgo, Sasuke wskrzesza Orochimaru przez wyciągnięcie jego świadomości z przeklętej pieczęci Anko i połączeniu jej z częścią ciała Kabuto. Pomimo obawy Suigetsu, że Orochimaru może spróbować przejąć ciało Sasuke i wziąć udział w wojnie, by zniszczyć Konohę, Orochimaru deklaruje, że nie weźmie udziału w wojnie Tobiego jak również zwraca uwagę na fakt, że brakuje mu sił w próbie ukradnięcia ciała Sasuke. Jednakże zgadza się, by zabrać Sasuke do osoby, która wie wszystko, zauważając w nim zmianę. Po rozmowie ze wszyskimi hokage Orochimaru postanawia pomóc Sasuke i udaje się razem z nim aby zakończyć wojnę. Razem z Karin i Suigetsu wyleczył Tsunade, która zaakceptowała jego zmianę. 

Gry wideo Edytuj

Orochimaru jest postacią grywalną w następujących grach wideo:

  Japońskie wydanie Angielskie wydanie
Jump Ultimate Stars 23 listopad 2006
Naruto RPG 2: Chidori vs. Rasengan 14 lipiec 2005
Naruto Shippūden: Clash of Ninja Revolution 3 17 listopad 2009
Naruto Shippūden: Gekitō Ninja Taisen! EX 2 29 listopad 2007
Naruto Shippūden: Gekitō Ninja Taisen! Special 2 grudzień 2010
Naruto Shippūden: Ninja Destiny 2 24 kwiecień 2008 15 wrzesień 2009
Naruto Shippūden: Ninja Destiny 3 29 kwiecień 2009
Naruto Shippūden: Shinobi Rumble 2 kwiecień 2010 8 luty 2011
Naruto Shippūden: Ultimate Ninja 5 20 grudzień 2007 27 listopad 2009
Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Heroes 3 10 grudzień 2009 11 maj 2010
Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Storm 2 21 październik 2010 19 październik 2010
Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Storm 3 18 kwiecień 2013 5 marzec 2013
Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Storm Generations 23 luty 2012 13 marzec 2012
Naruto: Clash of Ninja 2 4 grudzień 2003 24 listopad 2006
Naruto: Clash of Ninja Revolution 23 październik 2007
Naruto: Clash of Ninja Revolution 2 21 październik 2008
Naruto: Gekitō Ninja Taisen! 3 20 listopad 2004
Naruto: Konoha Senki 12 wrzesień 2003
Naruto: Ninja Council 3 27 kwiecień 2006 22 maj 2007
Naruto: Ninja Destiny 14 grudzień 2006 20 marzec 2008
Naruto: Path of the Ninja 2 13 lipiec 2006 14 wrzesień 2008
Naruto: Rise of a Ninja 30 październik 2007
Naruto: The Broken Bond 18 listopad 2008
Naruto: Ultimate Ninja 23 październik 2003 26 czerwiec 2006
Naruto: Ultimate Ninja 2 30 wrzesień 2004 12 czerwiec 2007
Naruto: Ultimate Ninja 3 22 grudzień 2005 25 marzec 2008
Naruto: Ultimate Ninja Heroes 28 sierpień 2007
Naruto: Ultimate Ninja Heroes 2: The Phantom Fortress 30 marzec 2006 24 czerwiec 2008
Naruto: Ultimate Ninja Storm 15 styczeń 2009 4 listopad 2008

CiekawostkiEdytuj

  • Jest pierwszym z Sanninów wyświetlanych w serii.
  • Dzieli grupę krwi wraz z kolegami z drużyny Jiraiyą i Tsunade.
  • Orochi oznacza „Wielki Wąż”.
  • Orochimaru na krótko pojawia się w odcinku Naruto Shippūden 129 oraz w odcinku 138 wyłania się z ciała Sasuke, po czym zostaje zapieczętowany w wiecznej iluzji, przy pomocy miecza Totsuka no Tsurugi.
  • Według pewnej legendy pt. „Jiraiya Gōketsu Monogatari”, Jiraiya poślubił piękną Księżniczkę Tsunade oraz miał ucznia Yashagorō, który opanował magię węży przybrał imię Orochimaru. Jiraiya według legendy opanował żabią magię. Możemy zatem stwierdzić, że Masashi Kishimoto wzorował się na tej legendzie.
  • Geny Sannina znajdują się w Kabuto, który przeszczepił sobie fragment jego ciała.
  • Używał technik ziemnych tak jak Jiraiya oraz ich sensei Hiruzen Sarutobi.
  • Orochimaru, Konan i Karin są jedynymi członkami Akatsuki, którzy opuścili ich szeregi.
  • Skóra białego węża jest symbolem szczęścia i odrodzenia.
  • W Akatsuki miał pierścień z napisem „Niebo”.
  • Według Databook Naruto:
    • Ulubionym zajęciem Orochimaru jest tworzenie nowych technik.
    • Jego marzeniem było opanowanie wszystkich technik, zrezygnował z tego po porażce Kabuto.

CytatyEdytuj

  • (Do Trzeciego Hokage): „Jesteś tylko starym, spróchniałym pniem tej przeklętej Wioski Liścia! A żeby przewalić drzewo wystarczy zniszczyć pień! Nie chcesz ze mną walczyć, więc szykuj się na śmierć, sensei!”
  • „Chcę opanować wszystkie techniki, aby poznać prawdę o tym świecie.”
  • „Ciało się starzeje, ale umysł pozostaje nieśmiertelny.”
  • „Ciemność… Kiedy wszystko co znałeś i kochałeś… zostaje ci zabrane… myślisz jedynie o swym gniewie, nienawiści, nawet o zemście… i wtedy nikt cię nie uratuje.”
  • „Cóż, tak naprawdę mam cel i jeśli miałbym ująć to w słowa, lubię ruch. Rzeczy są tak strasznie nudne gdy się nie poruszają. Wiatrak który się nie porusza może być momentami czymś interesującym, ale przez większość czasu nie warto nawet na niego spojrzeć. Teraz chce poruszyć wiatrak wichrem, który nazywa się Zagłada Konohy.”
  • „Istnieje granica głupoty!”
  • „Posiadam wieczną młodość. Jestem nieśmiertelny.”
  • „Pożałowania godne walki kończą się tutaj. Od tej chwili, zaczyna tworzyć się historia!”
  • „Starzenie się jest bezsensowne. To właśnie czuję patrząc na ciebie.”
  • „Tytuł Hokage nic nie znaczy. Tylko głupiec chciałby go posiąść.”
  • „Wiesz jak się gra w szachy… czasami trzeba poświęcić jakąś figurę!”;
  • „Wszystkie rzeczy posiadające formę muszą po pewnym czasie ulec zniszczeniu.”
  • (Do Kimimaro) „Życie prawdopodobnie nie ma żadnego sensu. Być może jednak znajdziesz coś interesującego póki żyjesz. Tak jak ty znalazłeś ten kwiat. Tak ja znalazłem ciebie.”
  • (O Sasuke) „Nie stracił nawet kropli krwi… kiedy patrzę na to dziecko… nawet ja, od zawsze nazywany geniuszem, wyglądam przy nim żałośnie”
  • „To byłby dobry pomysł nie drażnić Sasuke za bardzo. Widzisz, z nim gorzej jest się zadawać niż ze mną.”
  • „Och, spokój, proszę. Zamiast treningu przybywam z małym prezentem dla Ciebie… Jest shinobim z Konohy, tak jak Ty… Pomyślałem, że moglibyście pławić się w nostalgii, rozmawiając o waszej dawnej wiosce”.

ŹródłaEdytuj

  1. Pierwszy Databook, strony 46-49
  2. Drugi Databook, strony 57-61
  3. Trzeci Databook, strony 52-55
  4. Naruto rozdział 394, strona 3

NawigacjaEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki