Fandom

Naruto Wiki

Pierwsza Światowa Wojna Shinobi

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Shinobiwaryouth.png

Drugi Hokage wraz ze swoją drużyną podczas wojny.

Pierwsza Światowa Wojna Shinobi (第一次忍界大戦, Daiichiji Ninkai Taisen) lub po prostu Światowa Wojna Shinobi (忍界大戦, Ninkai Taisen) była pierwszą wielką wojną, która obejmowała większość Krajów i Wiosek Shinobi. Istnieje kilka wiarygodnych zachowanych zapisów tej wojny. Doświadczenia z tej wojny doprowadziły do narodzin taktyk, które nadal stanowią podstawę działań wojennych. Wojna zakończyła się rozejmem, ale dopiero po poważnych stratach Pięciu Wielkich Wiosek.

Wojna rozpoczęła się na krótko po ustanowieniu system jednej Wioski shinobi na Kraj. Pierwszy Hokage próbował utrzymać równowagę sił, dzieląc ogoniaste demony wśród Pięciu Wielkich Wiosek, kiedy rozpoczął rozmowy pokojowe z nimi. Jednak to nie wystarczyło, aby zapobiec wojnie, a być może przez to nawet wzrosły działania wojenne.

Zarówno Pierwszy Hokage jak i jego brat i następca, Drugi Hokage, zginął podczas tej wojny. Nie wiadomo, jak Hashirama zmarł. Tobirama zmarł podczas walki z Odziałem Kinkaku z Kumogakure, poświęcając się, aby jego podwładni mogli uciec. Przedtem jednak wybrał Hiruzena na stanowisko Trzeciego Hokage.

Więcej w Fandom

Losowa wiki