Fandom

Naruto Wiki

Raikiri

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Raikiri[1]

Raikiri.png

Nazwa

Japońska 雷切
Rōmaji Raikiri
Dosłowna Polska Cięcie Błyskawicy
Polski Dubbing Ostrze Błyskawicy

Debiut

Manga Rozdział 30
Anime Naruto Odcinek 17
Film Naruto film: Starcie ninja w Kraju Śniegu
Gra Naruto: Clash of Ninja
OVA Nareszcie starcie! Jōnin kontra genin!! Niekontrolowane spotkanie turnieju walki wręcz!
Występuje w Anime, Manga, Gra i Film

Dane

Klasyfikacja Ninjutsu
Typ Ikona Natury Błyskawicy.svg Uwolnienie Błyskawicy
Ranga Ranga S
Klasa Ofensywna
Zasięg Krótki
Pieczęci ręczne Wół → Królik → Małpa

Inne Jutsu

Użytkownicy

Cięcie Błyskawicy jest wzmocnioną i bardziej skupioną wersją Chidori z takimi samymi efektami i skutkami. Według Mighta Guya, zyskało swą nazwę, gdy Kakashi przeciął za jego pomocą piorun.[2] Ponieważ Chidori jest już potężne samo w sobie, Cięcie Błyskawicy wymaga lepszej kontroli czakry, co widać patrząc na wygląd. Chidori wygląda jak po prostu masa białej elektrycznej czakry w ręce użytkownika, podczas gdy Cięcie Błyskawicy jest bardziej skupione i niebieskie. W Części I, Kakashi jest ograniczony do używania go cztery razy na dzień,[3] ale w Części II może używać techniki przynajmniej sześć razy dziennie.

Kakashi pokazał wiele sposobów tworzenia i używania Cięcia Błyskawicy. Podczas konfrontacji z Orochimaru w Części I, stworzył go bez używania ręcznych pieczęci.[4] W Części II, jest w stanie tworzyć Cięcia Błyskawicy w obu dłoniach, by przeciwdziałać Uwolnieniu Błyskawicy: Fałszywa Ciemność Kakuzu.[5]

Kakashi później pokazał zdolność nasycania broni wyrzucanej, jak na przykład kunai, za pomocą swojego Cięcia Błyskawicy, obdarzając technikę dalekim zasięgiem. W tym przypadku kunai był w stanie przebić się przez liczne skały z łatwością, bez straty dynamiki lub zmiany trajektorii.[6]

W Naruto Shippūden film: Spadkobiercy Woli Ognia, gdy ta technika została skopiowana przez Hiruko, użył energii elektryczności do rozprzestrzenia się po okolicy, zwiększając zasięg obrażeń i pozwalając na zaatakowanie klonów Naruto na średnim dystansie.

Użycie Sześciu Ścieżek

Kamui Lightning Cutter.png

Raikiri Kakashiego nasączone mocą Sześciu Ścieżek.

Po uzyskaniu obu Sharinganów Obito i jego mocy Sześciu Ścieżek, Kakashi był w stanie wzmocnić nią swoje Raikiri. Wykorzystując swoją zwiększoną moc, w połączeniu z Kamui, Kakashi był w stanie skutecznie zranić Kaguyę, prawie odcinając jej prawą rękę.

Ciekawostki

  • Nazwa Raikiri pochodzi z opowiadania na temat słynnego samuraja Tachibany Dōsetsu (立花道雪, Tachibana Dōsetsu) (22 kwietnia 1513–2 listopada 1585). Tachibana był w posiadaniu sławnego miecza nazwanego Chidori (千鳥; dosł. „Tysiąc Ptaków”). Pewnego dnia, gdy był on jeszcze młodym mężczyzną, schował się pod drzewem, gdy padało. Nagle, uderzył go piorun. Jednakże, Tachibana użył Chidori, by przeciąć Boga Piorunów wewnątrz pioruna, dzięki czemu przeżył. Po tym zdarzeniu, zmienił nazwę miecza z Chidori na Raikiri (雷切; dosł. „Cięcie Błyskawicy”).

Zobacz też

Źródła

  1. Pierwszy Databook, strona 225
  2. Naruto rozdział 114, strona 3
  3. Naruto rozdział 128, strona 11
  4. Naruto rozdział 70, strona 1
  5. Naruto rozdział 334, strona 16
  6. Naruto rozdział 595, strona 16-18

Więcej w Fandom

Losowa wiki