FANDOM

Ruiga (ルイガ, Ruiga) był najmłodszym bratem tria Janin.

Przeszłość

Ruiga, razem z braćmi, przeprowadził zamach stanu, w wyniku którego zginął daimyō Kraju Warzyw.

Umiejętności

Ruiga cechował się wodnym typem czakry. Jego główne jutsu potrafiło mieć nad innymi przewagę. Podczas gdy ninja zazwyczaj wymagają dostarczania wody do wykonywania wszelkich wodnych jutsu, Ruiga posiadał specjalne jutsu, które pozwoliło mu na wyciąganie wilgoci z roślin do działania jako jego źródło. Mógł używać tej wody, aby wykonać pewną liczbę technik, takie jak wodne więzienie i utopić w nich swoich przeciwników, lub wytworzyć osłone ochronną. Może też używać wody jako naczynie do wezwania ryby o różnej wielkości i formie, więc mogą mu pomóc na ziemi. Był również bardzo biegły w zakresie walki wręcz, wynika z tego jak zręcznie władał swoją tonfą . Także wykorzystywał on tonfe do znalezienie wody z otoczenia, potrzebną do wykonania którejkolwiek z jego technik.

Część I

Misja Eskorty Domokrążców

Był w stanie pokonać Kikujō , wiążąc go w bańce wody i wzywając nin-fish aby go zabić, mimo iż Kikujō jest "geniuszem" ninja. Naruto Uzumaki zdołał odkryć źródło jego mocy, więc wraz z Yurinojō zwabił go na skalisty obszar, na którym Chōji Akimichi wypił całą dostępną wodę, co spowodowało, iż Ruiga nie mógł atakować (brak wody), więc jego rekin zrobił się bezradny. Chōji następnie pokonał go przy użyciu techniki Baika no jutsu, niestety Yurinojō został ranny, a księżniczka Haruna nadal była w niebezpieczeństwie, trzech nie ścigało go. Ruiga widział jak Jiga zbliża się i prosił go o pomoc, ale Jiga powiedział, żeby z nim odszedł, bo wtedy będzie mieć więcej mocy. Jiga następnie pochował go z magnetycznymi skałami, zabijając go.