FANDOM

Saiko Denshin

Mind Reading

Nazwa

Japońska 催戸伝心
Rōmaji Saiko Denshin
Dosłowna Polska Psychiczna Transmisja Umysłu

Debiut

Manga Rozdział 418
Gra Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Impact
Powieść Tajemna historia Sakury: Miłość niesiona wiosennym wiatrem
Występuje w Anime, Manga, Gra i Powieść

Dane

Klasyfikacja Hiden, Ninjutsu
Klasa Uzupełniająca
Zasięg Krótki
Użytkownicy

Użytkownik wchodzi do podświadomości celu przez umieszczenie dłoni na jego głowie docelowego i wydobywa wszelkie potrzebne informacje, nawet jeśli cel o nich zapomniał czy zostały one zablokowane. Specjalne urządzenie może być stosowane do skrócenia czasu potrzebnego do odczytania umysłu przez użytkownika i pozwala innym shinobi wspomagać go. Wspomnienia, które są zablokowane wymagają dłuższego czasu na przebadanie. W zależności od umiejętności użytkownika i posiadanego przez niego doświadczenia, będzie on w stanie przebadać dni wspomnień celu w ciągu kilku chwil i znaleźć to, czego chce, podczas gdy inne mogą przeszukiwać pamięć w nieskończoność.[1][2]

Ciekawostki

  • Nagato, poprzez Ningendō był wstanie przeszukać umysł tylko przez dotknięcie ręką. Ten sposób był efektowny i szybki a w dodatku nie potrzebował do tego specjalnej maszyny ale po zakończeniu odbierał duszę przesłuchiwanego.
  • W 227 odcinku Naruto: Shippūden, Aoba zademonstrował zdolność do przeszukiwania umysłu bez kontaktu fizycznego.

Źródła

  1. Naruto rozdział 424, strony 5, 10
  2. Naruto rozdział 507, strona 8