Fandom

Naruto Wiki

Sakon i Ukon

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Sakon i Ukon

Sakon i Ukon.png

(左近と右近, Sakon to Ukon)

  • Drugi (其の二, Sono Ni)

  • Sakon Zachodniej Bramy (西門の左近, Seimon no Sakon)

Debiut

Manga Rozdział 115
Anime Naruto Odcinek 68
Gra Naruto: Ultimate Ninja 2

Głos

Japoński Shunsuke Sakuya Ikona - Szukaj.png

Dane Osobowe

Data Urodzenia Astrologiczny Znak Bliźniąt.svg 20 Czerwca
Wiek
  • Część I: 14 (Nie Żyje)
Wzrost
  • Część I: 155,1 cm
Waga
  • Część I: 45 kg
Grupa krwi AB
Kekkei Genkai Kekkei genkai Sakona i Ukona.svg Kekkei genkai Sakona i Ukona
Przynależność Symbol Otogakure.svg Otogakure
Drużyna Symbol Czwórka Dźwięku.svg Czwórka Dźwięku
Jutsu

Sakon (左近, Sakon) i jego starszy brat Ukon (右近, Ukon) byli bliźniakami i liderami Czwórki Dźwięku. Razem ze swoim zespołem stanowili elitę wśród straży Orochimaru. Był obrońcą zachodniej bramy wioski dźwięku.

Osobowość

Orochimaru uważał go za najszybszego i najsilniejszego członka drużyny, przez co Sakon uważał się za pępek świata. Bardzo lubił bawić się przeciwnikiem i przedłużać walkę, używając słabych technik. Często z tego powodu spowalniał drużynę. Sam Ukon zaś lubił załatwiać wszystko szybko, więc często ponaglał brata, aby kończył walkę.

Wygląd

Zarówno Sakon jak i Ukon mieli siwe, wpadające w ciemnoniebieski kolor, średnio długie włosy, które przykrywały jedno oko. Każdy z bliźniaków miał usta pomalowane turkusową szminką i brązowe korale, co sprawiało, że bardziej przypominali kobietę. Nosili brązowe koszule z długimi, czarnymi opaskami i czarne obcisłe szorty.

Umiejętności

180px-Sakon Ukon split.jpg

Sakon i Ukon w drugim poziomie pieczęci

Ze swoim kekkei Genkai, Sakon i Ukon przebywali w jednym ciele. Ukon powszechnie używał tej zdolności do pozostawania w organizmie Sakona, gdzie mógł wydobyć niektóre swoje części ciała, by pomóc Sakonowi w blokowaniu lub ataku.

W drugim poziomie Ukon mógł się rozdzielić i brakujące części ciała uzupełniał bliźniakom czarny pancerz. Jednak kiedy jeden z nich był ranny wchodzi do ciała brata, gdzie błyskawicznie się regenerował. Każdy z braci był w stanie połączyć się na poziomie molekularnym z ciałem innej osoby. W tym momencie byli w stanie skutecznie niszczyć ciało przeciwnika od wewnątrz. Technika ta jednak ma minus - gdy ofiara tej techniki zadaje sobie obrażenia, przechodziły one również na użytkownika.
Podczas rozdzielenia mogli używać Kuchiyose: Rashōmon stojąc w pewnej odległości od siebie.

Statystyki

Sakon

Databook Ninjutsu Taijutsu Genjutsu Inteligencja Siła Szybkość Wytrzymałość Pieczęcie Razem
Drugi

4 3 1 2,5 3,5 3 4 4 25

Ukon

Drugi

5 3 1 3,5 3 3 2 4 24,5

Inwazja na Konohe

Sakon i Ukon wystąpili po raz pierwszy z resztą Czwórki Dźwięki wznosząc barierę, aby zablokować możliwość ingerowania w walce Orochimaru z Trzecim Hokage . Kiedy sannin uciekał, oni go trzymali.

Odejście Sasuke

590px-Kiba and Akamaru's Dual wolf fang.png

Sakon i Ukon kontra Kiba i Akamaru

Czwórka Dźwięku eskortowała Sasuke , który zdecydował dołączyć do Orochimaru. Spotkali się z grupą Shikamaru i na wskutek wybuchu spadli w przepaść wraz z Kibą i Akamaru. Wywiązała się między nimi walka, w której obudził się Ukon. Bracia aktywowali drugi poziom Przeklętej Pieczęci i zaatakowali przeciwników. Kiba i Akamaru uznali tą sytuację za krytyczną i zdecydowali się użyć swojej najsilniejszej techniki Garogi (Jinju Konbi Henge; Sotoro), dobrze wiedząc, że stracą przez to niemal całą czakrę i zaatakowali. Poskutkowało to rozdzieleniem się Sakona z Ukonem. Bracia wyszli jednak bez szwanku, dzięki Kuchiyose:Rashomon. Gdy Kiba i Akamaru, spadając po uderzeniu w Rashomon, wrócili do swojej pierwotnej postaci, Akamaru obsikał oczy Sakona, oślepiając go, po czym Ukon, chcąc uderzyć Kibę trafił w psa. Akamaru stracił przytomność. Sakon był wyłączony z walki, a Ukon połączył się z ciałem Inuzuki za pomocą swojej specjalnej techniki, zdradzając przy tym, że to połączenie dwóch ciał. Kiba przebił sobie kunaiem żołądek, co spowodowało wylew krwi u niego i Ukona. Starszy z braci był zaskoczony odwagą Kiby. Następnie Inuzuka przebił siebie jeszcze raz przez zo Ukon "wyleciał" z jego ciała i uciekł w stronę rzeki zabierając Akamaru i zostawiając ślady krwi, po których szukali go bracia. Kibie udało się uciec, jednak zostawił kurtkę. Poruszał się korytem rzeki, aż doszedł do lasu. Bracia dogonili go, używając kurtki dla stłumienia swojego zapachu. Kiba nie miał już czakry i był zamroczony z powodu utraty krwi. Bracia prawie zabili obydwóch, lecz zostali zatrzymani przez Kankurō. Lalkarz wykorzystując swoje marionetki szybko pozbył się bliźniaków.

Część Druga

Światowa Wojna Shinobi

Zostali wskrzeszeni razem z resztą elity. W czasie walki z Shikamaru, Choujim, Kibą i Nejim ich Przeklęta Pieczęć została polepszona z powodu chęci zemsty. Giną przez Naruto w trybie Bestii.

Stworzenie i koncepcja postaci

Kishimoto długi czas się zastanawiał z kim Sakon stanie do walki. Wtedy też wpadł na pomysł, że zostanie rozegrany pojedynek dwóch na dwóch. Wymyślił on wtedy Ukona i umieścił go w ciele Sakona, by mógł działać jak jedna osoba.

Więcej w Fandom

Losowa wiki