Fandom

Naruto Wiki

Samehada

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

,

“Powieść” nie jest na liście dozwolonych wartości (Manga, Anime, Film, Gra) dla tego atrybutu.

Samehada

Samehada unwrapped.png

Nazwa

Japońska 鮫肌
Rōmaji Samehada
Dosłowna Polska Skóra Rekina

Debiut

Manga Rozdział 141
Anime Naruto Odcinek 81
Film Naruto film: Droga do ninja
Gra Naruto: Gekitō Ninja Taisen! 4
OVA Wielki sportowy festiwal Wioski Ukrytego Liścia!!
Występuje w Anime, Manga, Gra, Powieść i Film

Dane

Użytkownicy

Biały Zetsu
Fuguki Suikazan
Killer B
Kisame Hoshigaki
Mangetsu Hōzuki

Samehada (鮫肌; dosł. „Skóra Rekina”) jest dużym żyjącym mieczem, porównywalnym wielkością do Kubikiribōchō. Określa się ją jako "najbardziej przerażającą ze wszystkich ostrzy Siedmiu Szermierzy Ninja Mgły". Na wierzchołku Samehady znajdują się małe czaszki. Ostrze posiada ostre łuski, które poza rozcinaniem również rozszarpują miejsce, gdzie miecz ugodzi. Efekt jest podobny do skóry rekina, stąd jego nazwa. Choć zwykle pozostaje sztywna, Samehada jest w stanie wyginać się w dużym stopniu, by móc być używana jak cep.

Samehada Unwrapped Anime.jpg

Samehada bez bandaży

Samehada jest unikalną bronią, wyczuwającą i żywiącą się czakrą innych. Ostrze jest najszczęśliwsze, gdy wysysa czakrę. Mimo, że wciąż żywi się czakrą właściciela, jego największym "posiłkiem", jest czakra pochodząca od przeciwnika, którą wchłania. Samehada dosłownie potrafi "przeciąć" technikę używaną przez przeciwnika, uniemożliwiając jej dokończenie, a nawet zapobiec wykonywanie przez niego jutsu, z powodu wchłonięcia jego czakry.  Wydaje się, że Samehada nie jest w stanie automatycznie wchłaniać czakry z otoczenia. Zdolności tego niezwykłego miecza są szczególnie przydatne podczas walki z Jinchūriki, gdyż Samehada szybko wysysa z nich duże pokłady czakry, oraz usuwa ich powłoki z czakry. Miecz rośnie dzięki czakrze pochłanianej z przeciwników, wydłużają się jego łuski, a waga wzrasta. Podczas gdy Samehada owinięta jest w bandaże, sprawia wrażenie mniejszej - być może bandaże hamują nawet jej wzrost.

Chociaż zdolność do absorbowania czakry jest niezwykle przydatna w walce, jest także korzystna dla jego właściciela miecza. Samehada posiada zdolność do transferu pochłoniętej czakry wprost do nosiciela broni, więc może być użyta również do uzdrawiania obrażeń lub uzupełnienia rezerw czakry. To sprawia, że ​​posiadacz broni jest niezwykle trudny do pokonania. Kisame Hoshigaki był w stanie całkowicie złączyć się z Samehadą, stając się tym samym jeszcze potężniejszym przeciwnikiem. Podczas fuzji jego wygląd bardziej przypominał rekina niż uprzednio: na jego głowie i plecach pojawiły się płetwy grzbietowe, twarz wydłużyła się ku przodowi, pomiędzy palcami rąk pojawiły się błony. W tej formie Kisame otrzymywał także pewne zdolności Samehady: miał możliwość formowania na ciele kolców gotowych do ataku, po kontakcie z przeciwnikiem pochłaniał jego czakrę oraz mógł śledzić czakrę przeciwnika.

Jako broń sensoryczna, Samehada sama wybiera sobie swych panów. Jeśli ktoś jej nie odpowiada, a
Kisame Merged Anime.jpg

Kisame i Samehada złączeni

próbuje jej używać, Samehada atakuje kolcami wychodzącymi z uchwytu. Po tym jak Kisame zabił jej dawnego pana, weszła ona w jego posiadanie. Od tej pory Kisame tak długo dzierżył Samehadę, że ich czakry stały się identyczne. W czasie walki z Killerem B, Samehada zdradza Kisame, gdyż o wiele bardziej woli czakrę swego przeciwnika niż obecnego pana. Była w stanie uleczyć Killera B i osłaniać go przed atakami Kisame. Od tego momentu Samehada wchodzi w posiadanie Killera B. Mimo nowego właściciela, po śmierci Kisame, Samehada płakała za nim, dając tym samym kolejny objaw posiadania cech żywej istoty.
Kisame ukryty w Samehadzie.png

Kisame ukryty w Samehadzie.

Więcej w Fandom

Losowa wiki