Fandom

Naruto Wiki

Shibi Aburame

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Shibi Aburame

Shibi.png

(油女シビ, Aburame Shibi)

  • Gen (ゲン, Gen)

Debiut

Manga Rozdział 137
Anime Naruto Odcinek 79
Film Naruto Shippūden film: Zaginiona wieża
OVA Wielki sportowy festiwal Wioski Ukrytego Liścia!!
Występuje w Anime, Manga i Film

Głos

Japoński Kenji Hamada Ikona - Szukaj.png

Dane Osobowe

Data Urodzenia Astrologiczny Znak Panny.svg 7 września
Wiek
  • Część I: 39
  • Część II: 42-43
Wzrost
  • Część I: 181,3 cm
Waga
  • Część I: 68,9 kg
Grupa krwi A
Zajęcie Lider klanu Aburame
Przynależność
Klan Symbol Aburame.svg Klan Aburame

Ranga

Ranga Ninja
Rejestracja Ninja 005480
Rodzina

Jutsu

Shibi Aburame (油女シビ, Aburame Shibi) jest jōninem z Konohagakure oraz członkiem klanu Aburame.

Przeszłość

W anime, po śmierci Shikuro, Shibi zostaje ochroniarzem Torune. Relacje między Torune a Shino stały się takie jak między braćmi. Następnie Danzō Shimura wykazywał chęć pozyskania Shino do Korzenia, jednak Shibi nie zgadzał się na oddanie syna, po czym udał się z prośbą do Trzeciego o nie pozwolenie na zabranie Shino. Jednak Danzō miał już pełne uprawnienia do zabrania Shino. Przed zabraniem syna Shibiego, Torune ofiaruje siebie w zamian za Shino, nie chciał by jego najlepszy przyjaciel z dzieciństwa był przez całe życie samotny.

Osobowość

Shibi, podobnie jak jego syn Shino jest bardzo spokojny i milczący. Jest opisywany jako człowiek opanowany i duma klanu Aburame. Jest z natury ostrożny i nigdy nie lekceważy przeciwnika, niezależnie od tego jak słaby może się wydawać.

Wygląd

Shibi, podobnie jak większość członków klanu Aburame ma oczy zasłonięte przez ciemne okulary. Ma krótkie czarne włosy, które przypominają kolce oraz wąsy. Nosi szary strój z wysokim kołnierzem i tykwę na plecach służącą do przechowywania większej ilości kikaichū. Dosyć często trzyma ręce w kieszeniach podobnie jak jego syn.

Podczas Czwartej Wielkiej Wojny Shinobi Shibi jest widoczny z brodą i ochraniaczem Zjednoczonych Sił Shinobi oraz ma na sobie czarny płaszcz z wysokim kołnierzem i kapturem.

Umiejętności

Shibi fighting.png

Shibi używa swoich kikaichū podczas walki.

Shibi jako "duma klanu" i jōnin jest niewątpliwie potężnym shinobim. Jako członek klanu Aburame żyje w koegzystencji z owadami, które może wykorzystać do pokrycia nimi przeciwnika i zmniejszenia jego pokładów chakry. Jego owady uratowały również Shino od trucizny Kankurō.

Część I

Inwazja na Konohę

Podczas inwazji na Konohę Shibi ratuje Shino od trucizny Kankurō używając swoich owadów, następnie widoczny jest podczas pogrzebu Trzeciego Hokage.

Pogoń za Sasuke

Podczas gdy Sasuke ucieka z wioski, Shibi i jego syn są w trakcie wykonywania misji.

Część II

Inwazja Paina

Aburame clan.png

Konfrontacja z Konan.

Podczas inwazji Paina na Konohę Shibi wraz z Muta i Shino oraz jednym z członków klanu Aburame konfrontują się z Konan. Używają swoich kikaichū by te zjadły papier podczas gdy Katsuyu zajmuje się leczeniem ich. W anime pokazany jest atak na Konan, która jednak okazuje się być klonem.

Konan attacks Aburame.png

Shibi oraz jego towarzysze walczą z Konan.

Shibi oraz jego towarzysze zostali otoczeni przez klony Konan, które się do nich zbliżały, postanowili więc użyć swoich robaków by rozprawić się z klonami, jednak te ku ich zaskoczeniu wybuchły. Ledwo udało się uniknąć wybuchu. Potem, po zwycięstwie Naruto, Shibi pomimo odniesionych w walce ran wraca do zniszczonej wioski i świętuje wraz z resztą mieszkańców.

Ograniczenie Jinchūriki

W anime, Shibi jest widoczny gdy Tsunade zwołuje posiedzenie Rady Wojennej.

Światowa Wojna Shinobi

Naruto's guards.png

Shibi wśród ochroniarzy, których celem jest zatrzymać Naruto w świątyni.

Podczas Czwartej Wielkiej Wojny Shinobi, Shibi wraz z innymi ninja z Konohagakure został wysłany na Wyspę, aby upewnić się, że Naruto zostanie na wyspie i nie dowie się o wojnie. Gdy Naruto dowiaduje się o wojnie, chce pomóc swym walczącym przyjaciołom i rusza na wojnę mimo przekonań Shibiego i Iruki. Shibi postanawia użyć swoich robaków do zatrzymania Naruto, jednak czakra Dziewięcioogoniastego na to nie pozwoliła.

Ciekawostki

  • Według Databooków, jego ulubionym zdaniem jest: "Nawet mały owad ma pół duszy. (一寸の虫にも五分の魂)"

Więcej w Fandom

Losowa wiki