Fandom

Naruto Wiki

Shikaku Nara

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja5 Share

Shikaku Nara

Shikaku prof 2.png

(奈良シカク, Nara Shikaku)

Debiut

Manga Rozdział 137
Anime Naruto Odcinek 59
Film Naruto film: Więzienie krwi
Gra Naruto: Ultimate Ninja 2
Występuje w Anime, Manga, Gra i Film

Głos

Japoński Hiroshi Yanaka

Dane Osobowe

Data Urodzenia Astrologiczny Znak Raka.svg 15 Lipca
Wiek
  • Część I: 38
  • Część II: 41-42 (Nie Żyje)
Wzrost
  • Część I: 172,5 cm
Waga
  • Część I: 59,8 kg
Grupa krwi B
Zajęcie Dowódca Jōninów
Przynależność
Klan Symbol Nara.svg Klan Nara

Ranga

Ranga Ninja
Rejestracja Ninja 005491
Rodzina

Typy Natury

Jutsu

Shikaku Nara (奈良シカク, Nara Shikaku) jest ojcem Shikamaru Nara oraz mężem Yoshino Nara, a także Liderem Jōninów w Konosze. W wyglądzie idealnie przypomina swojego syna. Kiedyś wraz z Inoichi Yamanaka oraz Chōza Akimichi tworzyli formację Ino-Shika-Cho.

Wygląd

Galeria

Shikaku ma czarne oczy i włosy tego samego koloru spięte w kolczasty kucyk. Na jego twarzy znajdują się dwie blizny. W uszach nosi kolczyki. W pierwszej części Shikaku nosi tradycyjną kamizelkę, a pod nią siatkową, krótką bluzkę, na kamizelce - płaszczyk ze skóry jelenia. Na rękach nosi ochraniacze. W drugiej części Shikaku ubrany jest w standardowy ubiór Shinobi z Konohy.

Osobowość

Kiedy zobaczyliśmy go po raz pierwszy, przypominał nieco alkoholika. Czasami używa porzekadeł Shikamaru. Mówią, że niedaleko pada jabłko od jabłoni - tu to przysłowie zgadza się w 100%. Shikaku jak syn jest inteligentny, ale również leniwy, a także sądzi, że kobiety powinny być wrażliwe i słodkie.

Od kiedy Shikamaru został Chūninem, Shikaku nauczył go nieco bardziej zaawansowanych technik Klanu Nara.

Umiejętności

Jak reszta jego klanu, Shikaku używa swojego cienia do ataku lub paraliżu. Jego jedyny pojedynek możemy zobaczyć podczas Ataku na Konohę. Użył techniki Kage–Kubishibari no Jutsu, która unieruchomiła aż trzech przeciwników i zabiła w tym samym momencie. Pokazał również swoją sporą inteligencję, kiedy wygrywał z Shikamaru w Shogi.

Część I

Egzamin na Chūnina

Shikaku zadebiutował podczas Egzaminu na Chūnina w Konosze. Próbował wtedy pocieszyć swojego dawnego partnera walki Inochiego, ponieważ Inoichi przebolewał, że ma córkę. Natomiast jego debiut w mandze zaczął się dopiero podczas Inwazji na Konohę, gdzie walczył wraz z dawną drużyną, równocześnie odtwarzając formację Ino-Shika-Cho.

Ratowanie Sasuke

Później, gdy Shikamaru nie udało się uratować młodego Uchihy, Shikaku pogadał z synem. Rozmawiał z synem o byciu odpowiedzialnym w drużynie jako kapitan.

Część II

Hidan i Kakuzu

Shikaku pojawił się po zabiciu mistrza Shikamaru, Asumy. Próbował wtedy udobruchać syna grając z nim w partyjkę shogi (japońska odmiana szach). Kiedy Shikamaru pomścił Asumę zabijając "Braci Zombie" zagrał z ojcem po raz drugi. Shikaku przed pokonaniem syna w shogi tłumaczył mu rolę jaką odgrywa "król" w szachach.

Inwazja Paina

180px-Shikaku-Invasion.png

Shikaku obok swojego syna Shikamaru po zniszczeniu Konohy.

W późniejszych odcinkach, Shikaku został pokazany podczas Inwazji na Konohę wraz z Shikamaru i Shiho. Wkrótce on i Inoichi zostali wysłani do poszukiwania prawdziwego ciała Paina.

Czwarta Wielka Wojna Shinobi

Podczas Czwartej Wielkiej Wojny Shinobi był głównym mózgiem wojny. Zaraz po wyruszeniu Raikage oraz Hokage na walkę z Madarą Uchiha,on obejmuje stanowisko kierownika Kwatery Głównej. Podczas Starcia Kuramy i Hachibiego z Dziesięcioogonistym, ginie wraz ze wszystkimi osobami znajdującymi się w Kwaterze Głównej po ataku Bijūdamy Dziesięcioogoniastego na kwaterę. Przed śmiercią zdążył jeszcze przekazać ostatni plan działania przeciwko wrogom.

Ciekawostki

  • Słowo "Shika" znaczy "jeleń", jednak "Shikaku" może znaczyć "morderca".
  • Istnieje również gra logiczna o nazwie "Shikaku".
  • Jest jedyną znaną osobą która wygrała z Shikamaru w Shōgi .

Więcej w Fandom

Losowa wiki