Fandom

Naruto Wiki

Shiki Fūjin

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Shiki Fūjin[1]

Reaper death seal.png

Nazwa

Japońska 屍鬼封尽
Rōmaji Shiki Fūjin
Dosłowna Polska Pieczęć Trawiącego Demona Śmierci
Polski Dubbing Jutsu Pieczęci: Pieczęć Żniwiarza

Debiut

Manga Rozdział 123
Anime Naruto Odcinek 72
Film Naruto film: Droga do ninja
Gra Naruto: Ultimate Ninja 2
Występuje w Anime, Manga, Gra i Film

Dane

Klasyfikacja Ninjutsu, Fūinjutsu, Kinjutsu
Ranga Ranga S
Klasa Ofensywna
Zasięg Dowolny
Pieczęci ręczne Wąż → Dzik → Baran → Królik → Pies → Szczur → Ptak → Koń → Wąż → Klaśnięcie Dłońmi

Inne Jutsu

Pokrewne jutsu

Shiki Fūjin: Kai

Użytkownicy

Shiki Fūjin (屍鬼封尽, Shiki Fūjin; pol. „Pieczęć Trawiącego Demona Śmierci”) jest pieczęcią, która powołuje się na moce „boga śmierci” (死神, shinigami; polski dubbing „Żniwiarz”). Po wezwaniu, bóg śmierci pojawia się za użytkownikiem i owija lewą dłoń paciorkiem, co powoduje otwarcie się pieczęci. Dusza przywołującego jest widziana wraz z bogiem śmierci, ograniczonym przez włosy, ale ciągle przytrzymanym do użytkownika. Bóg śmierci wtedy wsadza swoją rękę do duszy użytkownika. W tym stadium, tylko użytkownik może widzieć boga śmierci.

Bóg śmierci wydłuża rękę z jego klatki piersiowej i chwyta duszę celu, unieruchamiając ich obu, a w tym czasie również i ofiara widzi boga śmierci. Na polecenie użytkownika bóg śmierci wykonuje pieczęć. Wkrótce po zakończeniu pieczętowania bóg śmierci konsumuje duszę użytkownika i zapieczętowanego, skazując ich na zablokowanie w walce w ich żołądkach na całą wieczność. Znak pieczęci zostaje pozostawiony na żołądku tych, którzy coś zapieczętowali w sobie używając tej techniki.

Jest również możliwe dla użytkownika zapieczętować wiele celów, przez użycie cienistych klonów. Gdy Hiruzen użył tego, musiał znajdować się blisko celu, by rozpocząć pieczętowanie[2], ale Minato nie miał takiego ograniczenia, gdyż rozciągnął rękę boga śmierci tak daleko, aż mógł dosięgnąć Dziewięcioogoniastego Demonicznego Lisa[3].

Jeśli użytkownik nie może wyciągnąć całej duszy z celu, może użyć noża boga śmierci, by odciąć jej kawałek i ją zapieczętować. Zapieczętowana część ciała będzie cierpieć z powodu martwicy, powodując niesamowity ból i pozostawiając cel niemożnym do użycia owej części ciała[4]. Jednakże Orochimaru wierzył, że największy medyczny ninja, Tsunade może wyleczyć obrażenia spowodowane przez pieczęć[5].

Istnieje limit czakry, jaka może zostać zapieczętowana przez Pieczęć Trawiącego Demona Śmierci, co Minato wyjaśnił jako niemożliwe, by zapieczętować całą czakrę Dziewięciu Ogonów, decydując się na podzielenie chakry na połowę, pieczętując w sobie czakrę Yin, a w Naruto Uzumakim czakrę Yang[6][7].

Ciekawostki

  • Ci, którzy zostali zapieczętowani tą techniką, nie mogą zostać przywołani z powrotem do życia, przez technikę Przywołanie : Wskrzeszenie Nieczystego Świata[8]
  • Minato stwierdził, że jest niemożliwym dla jinchūriki wykonanie pieczęci, choć nie zostało wyjaśnione o co mu chodzi. Możliwe że jinchuriki nie mogą korzystać z tej techniki, gdyż mają w sobie Ogoniastą Bestię i nie mogą zapieczętować w sobie już nic więcej.[7].
  • W mandze i anime Hiruzen nazywa tę technikę pełną nazwą . Databook wprowadzający tę techniką upuszcza część z „Technika Pieczętowania”.

Źródła

  1. Drugi Databook, strona 228
  2. Naruto rozdział 123, strony 8-9
  3. Naruto rozdział 504, strona 6
  4. Naruto rozdział 198, strona 15
  5. Naruto rozdział 155, strony 17-18
  6. Naruto rozdział 370, strony 12-13
  7. 7,0 7,1 Naruto rozdział 503, strona 17
  8. Naruto rozdział 520, strona 11

Więcej w Fandom

Losowa wiki