FANDOM

Shimon Hijiri (聖 シモン, Hijiri Shimon) jest chūninem z Konohagakure.

Osobowość

Shimon jest bardzo chętnym człowiekiem, chce osiągnąć wszystkie swoje cele. Był postrzegany jako ktoś kogo nie cieszy zabawa. Często krzyczał i się kłócił.

Wygląd

Shimon ma długie brązowe włosy sięgające do ramion. Jego włosy i opaska na czoło zasłania jego oczy. Nosi standardowy szary strój do tortur i przesłuchań.

Umiejętności

Nie wiele wiadomo o jego zdolnościach, ale jest na tyle uzdolniony żeby pomagać Inoichiemu podczas przesłuchań mających na celu zdobycie cennych informacji.

Część I

Egzamin na Chūnina

Ibiki and invigilators

Shimon wraz z grupą nadzorującą.

Razem z innymi chūninami nadzorował pisemną część egzaminu. Obserwował uczniów i nawoływał tych, którzy zostali złapani na oszustwie.

Misja Odzyskania Planów Konohagakure

Shimon został wysłany przez Tsunade razem z innymi chūninami by zbadali ewentualny atak na Konohę. Później wyjaśniło się, że za wszystkim stał Gennō.

Część II

Atak Paina

Torture and Interrogation Unit

Shimon wspomaga proces przesłuchań.

On, Mozuku i Tonbo Tobitake pomagali Inoichiemu w czytaniu myśli Yūdachiemu. Gdy inwazja się rozpoczęła, pomagali rozproszyć Chikushōdō, by Inoichi mógł przeanalizować zdobyte informacje.

Ciekawostki

  • W mandze Shimon ma zasłonięte oczy, jednak w swoim debiucie w anime jego oczy były widoczne. W ostatnich występach w anime jego oczy są zasłonięte, tak jak w mandze.