FANDOM

Shinra Tensei to umiejętność Tendō do manipulowania odpychającą siłą (斥力, sekiryoku) wedle woli użytkownika, która pozwala odepchnąć od siebie różne rzeczy.[2]

Użycie

W zależności od ilości siły. którą użytkownik włoży w technikę możne łatwo rozbić drewno, kości, metal lub kamienne mury. Używając tej techniki jako ochrony, wszelkie ataki skierowane w użytkownika zostaną odbite, bez względu na rozmiar lub masę. Może również zostać użyte do odepchnięcia płomieni, które dosięgły ciała użytkownika.[3]

Shinra Tensei może być również wykorzystywane na większą skalę jako broń masowego rażenia. Ogromna ilość odpychającej siły zostaje umieszczona powyżej celu, miażdżąc wszystko poniżej w ogromnej eksplozji.

Wady

Gdy ta technika zostaje użyta, jest krótki okres czasu, w którym ona jak również inne techniki, Tendō są bezużyteczne.[4] Minimalny czas przerwy to 5 sekund,[5] ale zmienia się w zależności od ilości energii włożonej w atak.[6] Przed użyciem wersji na dużą skalę tej techniki, Nagato musiał zerwać jego połączenie z wszystkimi ścieżkami poza Tendō, prawdopodobnie by przenieść całą dostępną czakrę na niego. Używanie Shinra Tensei w tej skali skraca żywotność Nagato i uniemożliwia korzystanie z z technik Tendō przez kilka minut.[7] Konan zauważyła, że wykorzystanie większej wersji tej techniki zwolniło tempo odnowy Sześciu Ścieżek Bólu.[8]

Technika ta może być w pewnym stopniu skontrowana w przypadku spotkania z równą siłą zwrotną, co widać, gdy Naruto w jego sześcioogoniastej formie przeciwstawił się wykorzystaniu Nagato przez Tendō,[9] lub jeśli osoba w którą skierowany jest atak może zabarykadować się jak widać, gdy Naruto użył Techniki Zwielokrotnionych Cienistych Klonów, aby jakoś wytrzymać jej siłę.[10] Prawdopodobnie można wytrzymać tą technike poprzez skupienie czakry w stopach.[11]

Inne Media

Wzmocniona wersja Shinra Tensei pojawia się w Naruto Shippūden: Shinobi Rumble, nazwana "Shinra Tensei: Seiatsu" (神羅天征・征圧; dosł. „Niebiańskie Ujarzmienie Wszechobecnego Boga: Ujarzmienie Ciśnienia”).

Wpływ

Nazwy Shinra Tensei i jego odpowiadająca zdolność, Banshō Ten'in, pochodzą z Shinra Banshō (神羅万象; dosł. „Wszystko Pokryte przez Boga”), japońskiego czterocyfrowego idiomu i homofonicznego wariantu Shinra Banshō (森羅万象; dosł. „Wszystko Pokrywające Lasy i Dziesięć Tysięcy Myśli”), Buddyjskiego idiomu, który zaczął oznaczać "Całą Naturę" czy "Wszystkie Stworzenia".

Ciekawostki

Tendo w sferze

Ochronna sfera Shinra Tensei w anime.

  • W anime Shinra Tensei czasami pojawia się jako sfera o różnych kolorach otaczająca Tendō.

Źródła

  1. Czwarty Databook, strona 260
  2. Naruto rozdział 421, strona 14
  3. Naruto rozdział 550, strona 14
  4. Naruto rozdział 423, strona 5
  5. Naruto rozdział 427, strona 8
  6. Naruto rozdział 434, strona 8
  7. Naruto rozdział 429, strony 9-12
  8. Naruto rozdział 430, strona 14
  9. Naruto rozdział 438, strony 5-6
  10. Naruto rozdział 443, strony 13-15
  11. Naruto rozdział 429, strona 1