Fandom

Naruto Wiki

Shinra Tensei

4000stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Shinra Tensei[1]

  • Nagato używa techniki.
  • Efekt Shinra Tensei na większą skalę.

Nazwa

Japońska 神羅天征
Rōmaji Shinra Tensei
Dosłowna Polska Niebiańskie Ujarzmienie Wszechobecnego Boga
Inne Wszechmocne Pchnięcie

Debiut

Manga Rozdział 420
Film Naruto film: Droga do ninja
Gra Naruto Shippūden: Shinobi Rumble
OVA Naruto Shippūden: UNSG anime cutscenes
Występuje w Anime, Manga, Gra i Film

Dane

Klasyfikacja Rinnegan.svg Kekkei Genkai, Ninjutsu, Dōjutsu
Klasa Ofensywna, Defensywna
Zasięg Dowolny

Inne Jutsu

Pokrewne jutsu

Banshō Ten'in

Użytkownicy

Shinra Tensei to umiejętność Tendō do manipulowania odpychającą siłą (斥力, sekiryoku) wedle woli użytkownika, która pozwala odepchnąć od siebie różne rzeczy.[2]

Użycie

W zależności od ilości siły. którą użytkownik włoży w technikę możne łatwo rozbić drewno, kości, metal lub kamienne mury. Używając tej techniki jako ochrony, wszelkie ataki skierowane w użytkownika zostaną odbite, bez względu na rozmiar lub masę. Może również zostać użyte do odepchnięcia płomieni, które dosięgły ciała użytkownika.[3]

Shinra Tensei może być również wykorzystywane na większą skalę jako broń masowego rażenia. Ogromna ilość odpychającej siły zostaje umieszczona powyżej celu, miażdżąc wszystko poniżej w ogromnej eksplozji.

Wady

Gdy ta technika zostaje użyta, jest krótki okres czasu, w którym ona jak również inne techniki, Tendō są bezużyteczne.[4] Minimalny czas przerwy to 5 sekund,[5] ale zmienia się w zależności od ilości energii włożonej w atak.[6] Przed użyciem wersji na dużą skalę tej techniki, Nagato musiał zerwać jego połączenie z wszystkimi ścieżkami poza Tendō, prawdopodobnie by przenieść całą dostępną czakrę na niego. Używanie Shinra Tensei w tej skali skraca żywotność Nagato i uniemożliwia korzystanie z z technik Tendō przez kilka minut.[7] Konan zauważyła, że wykorzystanie większej wersji tej techniki zwolniło tempo odnowy Sześciu Ścieżek Bólu.[8]

Technika ta może być w pewnym stopniu skontrowana w przypadku spotkania z równą siłą zwrotną, co widać, gdy Naruto w jego sześcioogoniastej formie przeciwstawił się wykorzystaniu Nagato przez Tendō,[9] lub jeśli osoba w którą skierowany jest atak może zabarykadować się jak widać, gdy Naruto użył Techniki Zwielokrotnionych Cienistych Klonów, aby jakoś wytrzymać jej siłę.[10] Prawdopodobnie można wytrzymać tą technike poprzez skupienie czakry w stopach.[11]

Inne Media

Wzmocniona wersja Shinra Tensei pojawia się w Naruto Shippūden: Shinobi Rumble, nazwana "Shinra Tensei: Seiatsu" (神羅天征・征圧; dosł. „Niebiańskie Ujarzmienie Wszechobecnego Boga: Ujarzmienie Ciśnienia”).

Wpływ

Nazwy Shinra Tensei i jego odpowiadająca zdolność, Banshō Ten'in, pochodzą z Shinra Banshō (神羅万象; dosł. „Wszystko Pokryte przez Boga”), japońskiego czterocyfrowego idiomu i homofonicznego wariantu Shinra Banshō (森羅万象; dosł. „Wszystko Pokrywające Lasy i Dziesięć Tysięcy Myśli”), Buddyjskiego idiomu, który zaczął oznaczać "Całą Naturę" czy "Wszystkie Stworzenia".

Ciekawostki

Tendo w sferze.png

Ochronna sfera Shinra Tensei w anime.

  • W anime Shinra Tensei czasami pojawia się jako sfera o różnych kolorach otaczająca Tendō.

Źródła

  1. Czwarty Databook, strona 260
  2. Naruto rozdział 421, strona 14
  3. Naruto rozdział 550, strona 14
  4. Naruto rozdział 423, strona 5
  5. Naruto rozdział 427, strona 8
  6. Naruto rozdział 434, strona 8
  7. Naruto rozdział 429, strony 9-12
  8. Naruto rozdział 430, strona 14
  9. Naruto rozdział 438, strony 5-6
  10. Naruto rozdział 443, strony 13-15
  11. Naruto rozdział 429, strona 1

Więcej z Fandomu

Losowa wiki