Fandom

Naruto Wiki

Shisui Uchiha

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Shisui Uchiha[1]

Shisui Uchiha.png

(うちはシスイ, Uchiha Shisui)

  • Shisui Migotliwego Ciała (瞬身のシスイ, Shunshin no Shisui)

Debiut

Manga Rozdział 459
Gra Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Storm Revolution

Głos

Japoński Hidenobu Kiuchi Ikona - Szukaj.png

Dane Osobowe

Data Urodzenia Astrologiczny Znak Wagi.svg 19 Października
Wiek Nie Żyje
Wzrost
  • Część II: 180 cm
Waga
  • Część II: 68,9 kg
Grupa krwi A
Kekkei Genkai
Przynależność Symbol Konohagakure.svg Konohagakure
Drużyna Drużyna Shisuia
Klan Symbol Uchiha.svg Klan Uchiha

Ranga

Ranga Ninja
Rodzina

Typy Natury

Jutsu

Shisui Uchiha (うちはシスイ, Uchiha Shisui) był shinobi z Konohagakure, jednym z najbardziej utalentowanych członków klanu Uchiha, któremu udało się obudzić Mangekyō Sharingan.

Przeszłość

Shisui był jednym z najbardziej utalentowanych członków klanu Uchiha, był potomkiem Kagami Uchihy (nie wiadomo jaki mieli dokładnie stopień pokrewieństwa). Shisui był jednym z niewielu Uchihów którzy obudzili Mangekyō Sharingan.

W pewnym momencie w przeszłości Shisui walczył z Ao, który zachowuje w pamięci czakrę Shisuia oraz jego zdolność do kontrolowania innych za pomocą jego Sharingana. Z tego powodu uznaje, że oko Shisuia było przeszczepione u Danzō.

Shisui był także najlepszym przyjacielem Itachiego. Toteż wkrótce po tym, jak Itachi wstąpił do ANBU u zaczął zachowywać się "dziwnie" właśnie Shisui został poinstruowany przez Wojskowe Policyjne Siły Konohy by prowadził dyskretną obserwację Itachiego. Z uwagi na łączącą obu chłopaków więź i to, że bardzo dobrze się znali, Shisui miał największą szansę na odkrycie przyczyn zagadkowych zmian w zachowaniu Itachiego. Cokolwiek udało mu się zdziałać pozostanie tajemnicą. Niedługo potem znaleziono jego ciało w rzece Naka a przy nim list pożegnalny, w którym napisano, że był już zmęczony pełnieniem obowiązków dla klanu. Policja podejrzewała, że Itachi mógł domyślić się podstępu i zabił przyjaciela, robiącego za policyjną "wtyczkę". Zaś list i charakter pisma zabitego sfałszował przy pomocy sharingana.

Shisui był bardzo lojalny wobec klanu i samobójstwo stało w kompletnej sprzeczności zarówno z jego naturą jak i z pełnioną przezeń pozycją. Później Itachi powiedział Sasuke, że tak naprawdę zabił by obudzić Mangekyō Sharingan. Aby obudzić tę moc należało poświęcić życie najlepszego przyjaciela, kogoś kto wiele znaczył.

Shisui gives his eye.png

Shisui powierza swoje oko Itachiemu.

Później jednak Itachi wyjawił prawdę swojemu bratu: Shisui był zakłopotany tym, że nie da się powstrzymać klanu przed zamachem stanu który planowali i martwił się konsekwencjami jakie nastąpią po nim. Powiedział Itachiemu, że chciał użyć Kotoamatsukami by ich zatrzymać, lecz Danzō Shimura ukradł jego prawe oko, w celu ochrony wioski na własny sposób. Obawiając się, że Danzō zdobędzie jego lewe oko, powierza je Itachiemu i mówi by chronił wioskę i imię klanu Uchiha. W celu zapobiegnięcia konfliktów w klanie o jego oczy, Shisui pozoruje zniszczenie ich przed śmiercią a sam wymazuje swoje istnienie. Okazuje się, że jego ciało naprawdę zniknęło, nawet Kabuto Yakushi nie mógł go odnaleźć. Shisui był jednym z głównych postaci do wskrzeszenia.

Osobowość

Shisui był bardzo oddany klanowi. Gdy znaleziono "jego" notatki po samobójstwie twierdzące, że jest zmęczony obowiązkami i że nie widzi przyszłości dla klanu zaczęto podejrzewać, że list jest sfałszowany. Po za tym był bardzo oddany i lojalny wobec swojej wioski, chciał nawet użyć Kotoamatsukami na członkach swego klanu żeby powstrzymać zamach, jak wspomina Itachi w rozmowie z Naruto, Shisui nauczył go że prawdziwy shinobi broni swoją wioskę z cienia i nie szuka chwały, z tego można wywoskować że Shiusi był bardzo skryty.

Shisui był najlepszym przyjacielem Itachi'ego. W rzeczywistości Itachi myślał o nim jako starszym bracie. Klan powierzył Shisui'emu szpiegowanie dziwnie zachowującego się Itachiego.

Jak się okazuje w 550 rozdziale mangi, Shisui powierzył oko Itachiemu, aby ten schował je przed innymi. Posiadacz najpotężniejszego genjutsu klanu Uchiha przekazał bratu Sasuke także ideę chronienia Wioski Ukrytej w Liściach.

Umiejętności

Shisui został zapamiętany jako jeden z najbardziej utalentowanych członków klanu Uchiha. Zyskał przydomek "Shisui teleporter", co oznacza, że prawdopodobnie opanował Shunshin no Jutsu.

Shisui posiadał Mangekyō Sharingan, którym potrafił wykonać najpotężniejsze genjutsu klanu Uchiha - Kotoamatsukami. Pozwalało ono użytkownikowi tej techniki narzucić ofierze cel do którego ta będzie dążyć przez całe życie. Jedno oko ukradł Shisuiowi Danzō. Drugie Shisui przekazał przed śmiercią Itachiemu, który wszczepił je swojemu krukowi. Nie wiadomo w jaki sposób udało mu się obudzić mangekyo.

Po śmierci Shisuia policja Konohy stwierdziła, że sprawcą wydarzenia mógł być jego najlepszy przyjaciel, Itachi, lecz ten wyparł się stawianych mu zarzutów.

Nawigacja

Źródła

  1. Czwarty Databook, strona 56

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Shisui Uchiha

Więcej w Fandom

Losowa wiki