Fandom

Naruto Wiki

Shizune

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja14 Share

Shizune

Shizune prof 3.png

Shizune epilog.png

(シズネ, Shizune)

Debiut

Manga Rozdział 148
Anime Naruto Odcinek 85
Film Naruto Shippūden film
Gra Naruto: Ultimate Ninja 2
OVA Nareszcie starcie! Jōnin kontra genin!! Niekontrolowane spotkanie turnieju walki wręcz!
Występuje w Anime, Manga, Gra, Powieść i Film

Głos

Japoński Keiko Nemoto Ikona - Szukaj.png

Dane Osobowe

Data Urodzenia Astrologiczny Znak Skorpiona.svg 18 Listopada
Płeć Płeć Żeńska.svg Kobieta
Wiek
  • Część I: 28
  • Część II: 31
Wzrost
  • Część I: 168 cm
Waga
  • Część I: 49,2 kg
Grupa krwi A
Klasyfikacja Medyczny Ninja
Przynależność
Drużyna

Ranga

Ranga Ninja
Rejestracja Ninja 010800
Wiek Ukończenia Akademii 9
Wiek Zdobycia Rangi Chūnina 13
Rodzina

Jutsu

Narzędzia

Shizune (シズネ, Shizune) jest medyczną kunoichi o randze jōnina z Konohagakure, uczennicą Tsunade i siostrzenicą Dana Katō. Była asystentką Piątej Hokage w czasie jej rządów a później dalej kontynuowała pracę na tym stanowisku.

Przeszłość

Young Shizune.png

Shizune jako mała dziewczynka.

Shizune jest siostrzenicą Dana Katō, który był partnerem Tsunade. Po jego śmierci przyszła Hokage postanowiła zaopiekować się dziewczyną. Razem opuściły wioskę. Podczas podróży Shizune stała się uczennicą Tsunade i zdolną medyczną kunoichi. Z czasem więź między nimi stała się bardzo silna.

Osobowość

Shizune, w przeciwieństwie do Tsunade, jest zrównoważona i rozsądna. Martwi się skłonnością Hokage do hazardu i alkoholu. Wciąż nawołuje ją do papierkowej roboty, by uniknąć stosów papierów na biurku. Zajmuje się także jej świnką, Tonton. Nie jest człowiekiem, który w chwilach zagrożenia zbyt długo myśli. Wszystko załatwia sprawnie i szybko. Jest bardzo odważna i wierna.

Wygląd

Ma średniej długości czarne włosy i ciemne oczy. Zazwyczaj nosi czarne kimono, przewiązane fioletowym pasem; na nogach nosi ciemne buty na niskim obcasie. Podczas misji ubiera się w standardowy strój shinobi z Konohy, ze zbyt długimi rękawami.

Umiejętności

Jest pierwszym uczniem Tsunade, zdolnym i wykwalifikowanym Jōninem. Jej ataki w walce głównie sprowadzają się do trucizn. Bardzo dobrze kontroluje swoją czakrę. Zdolności Shizune są na tyle duże, że mogła przejąć dowodzenie nad Wydziałem Lekarskim, podczas IV Wielkiej Wojny Shinobi. Jest bardzo szybka i precyzyjna, co daje jej przewagę podczas walki.

Medyczne Ninjutsu

Chikatsu Saisei.png

Shizune pomaga w leczeniu Nejiego.

Shizune jest bardzo utalentowanym medycznym ninja, od którego lepsza jest tylko Tsunade. Jej trening z Piątą Hokage umożliwił jej doskonałą kontrolę czakry co widać gdy ona razem z Ino, Sakurą i Hinatą próbują zapieczętować Sanbiego. Shizune zademonstrowała swoją szeroką wiedzę na temat medycznych technik i leczniczych ziół podczas, gdy poprowadziła grupę medyków mających na celu wyleczenie Nejiego. Shizune jest na tyle uzdolniona, aby móc w stanie ustabilizować stan Raidō i Genmy po ich walce z Czwórką Dźwięku. Posiada rozległą wiedzę na temat anatomii człowieka, co można dowieść faktem, że została jej powierzona sekcja zwłok Animal Path.

Trucizny

Shizune.jpg

Shizune wystrzeliwująca senbon

Rzadko możemy zobaczyć Shizune w walce, jednak wszystko wskazuje na to, że opiera swoje umiejętności głównie na truciznach. Jako medical-nin, musi utrzymywać od przeciwnika dystans w walce, aby nie zostać rannym i móc dalej leczyć kompanów. Podczas walki z Kabuto, Shizune użyła Dokugiri, który tworzy zatrutą, gęstą mgłę. Korzysta także z zatrutych senbon, które wystrzeliwuje z ogromną prędkością. Kakashi stwierdził, że to właśnie Shizune uczyła Sakurę jak robić trucizny i bezpiecznie nasycać nimi kunaie.

Statystyki

Databook Ninjutsu Taijutsu Genjutsu Inteligencja Siła Szybkość Wytrzymałość Pieczęcie Razem
Drugi

4,5 2 4 4,5 2,5 4 3 5 29,5

Część I

Poszukiwanie Tsunade

Orochim
649px-Shizune and Kabuto clash.png

Shizune vs. Kabuto

aru odnalazł Tsunade i poprosił ją, aby uzdrowiła jego ręce, w zamian za przywołanie do świata żywych Dana i Nawakiego. Shizune próbowała odwieść Tsunade od tego pomysłu. Zaproponowała, aby z jej pomocą raz na zawsze rozprawiły się z Orochimaru. Gdy wszystkie próby zawiodły Shizune użyła siły, jednak szybko została pokonana, przez Tsunade. Później Shizune walczyła z Kabuto Yakushim. Jednak chłopak okazał się zbyt silny. Uniknął jej ataków i obezwładnił ją. Na szczęście była w stanie uleczyć swoje nogi i zabrać nieprzytomnego Naruto z pola bitwy. Potem wróciła z Tsunade do Konohy, gdzie Ślimacza Księżniczka objęła urząd Hokage. Shizune stała się jej asystentką.

W drodze powrotnej grupa zatrzymała się w małej miejscowości, aby odpocząć. Niestety dwoje członków gangu Akagi, Bunzō i Senta. Ukradli Naszyjnik Pierwszego Hokage, chcąc tym samym zmusić Tsunade do wypłacenia jej długu wobec rodziny Akagi. Gdy Shizune znalazła wiadomość, nie mogła nigdzie znaleźć Tsunade. Postanowiła podszyć się pod swoją mistrzynię i zanieść gangowi torbę bez pieniędzy. Jednak rodzina szybko odkryła spisek. W porę pojawiła się Tsunade, która wyjaśniła, że spłaciła swój dług wobec rodziny Akagi przed rokiem.

Misja Odzyskania Sasuke

Kiedy Tsunade stała się Hokage, Shizune poprowadziła zespół składający się z Genmy Shiranuiego, Raidō Namiashiego i Iwashi Tatamiego, aby zrekompensować brak siły roboczej, spowodowany Inwazją na Konohę. Kiedy Genma i Raido zostali pokonani przez Czwórkę Dźwięku, opatrzyła ich rany. Później poprowadziła zespół medyczny, któremu udało się wyleczyć Nejiego Hyūgę.

Shizune w fillerach anime

Shizune pojawiała się w niemal każdym fillerze, jako asystentka Tsunade. Podczas polowania na Mizukiego, została przez niego pokonana. Mizuki podszył się pod Shizune i użył jej jako przynęty na Irukę i Naruto.

Część II

Shizune pojawia się często w części drugiej, głównie podczas gdy Tsunade wydaje rozkazy innym shinobi.

Misja Rekonesansu Mostu Tenchi

Shizune była wyraźnie wstrząśnięta faktem, iż Tsunade wysłała Naruto na niebezpieczne misje, mimo że wiedziała, jakie grozi mu niebezpieczeństwo ze strony Akatsuki. Zwróciła się nawet o pomoc do starszyzny Konohy, jednak i oni nie zdołali namówić Tsunade do zatrzymania chłopca w wiosce.

Pojawienie się Trójogoniastego

Shizune została przydzielona do drużyny, które ma za zadanie zapieczętować Sanbiego. Jej, Hinacie, Sakurze i Ino prawie się udaje, jednak drużyna Guren przerywa cały proces.

Uwolnienie Sześcioogoniastego

Drużyna Kakashiego została wysłana na misje. Później Tsunade dostała wiadomość od Kakashiego, który stwierdził, że zamierzają zniszczyć kinjutsu klanu Tsuchigumo, za zgodą przedstawiciela rodziny. Shizune zastanawiała się co Tsunade zamierza uczynić.

Misja Pogoni za Itachim

Atak Paina

830px-Ningendo-Shizune.png

Śmierć Shizune

Shizune została zobowiązana do przeprowadzenia sekcji zwłok na Animal Path. Odkryła, że metalowe pręty, które miał w ciele były w rzeczywistości odbiornikami czakry. Była eskortowana przez ANBU, aby mogła to przekazać tylu ludziom ilu to było możliwe. Spotyka Inoichiego. Razem postanawiają odszukać prawdziwego Paina. Jednak Ningendō złapał Shizune. Odczytał jej myśli i dowiedział się, że Naruto przebywa na Górze Myoboku, po czym usunął jej duszę, tym samym zabijając Shizune. Została wskrzeszona przez jutsu Nagato.

Wątek Przeszłości: Historia Konohy

Szczyt Pięciu Kage

Shizune razem z Naruto, Sakurą i Kakashim stała nad nieprzytomną Tsunade. Później tłumaczyła Samui, że Hokage aktualnie jest w stanie śpiączki. Była zdziwiona, że Danzō objął stanowisko Hokage. Jest obecna, kiedy Sai tłumaczy Sakurze, co Naruto tak naprawdę do niej czuje.

Czwarta Światowa Wojna Shinobi: Odliczanie

Kilka dni
Tsunade wychodzi ze spiączki.png

Shizune obejmuje Tsunade, po tym jak ta wychodzi ze śpiączki.

później Tsunade budzi się ze śpiączki. Każe jednemu shinobi powiadomić o tym Daimyō Kraju Ognia. Rzuca się na swoją mistrzynię, "ściskając zbyt mocno" i płacząc z radości. Tsunade dużo jadła, aby odzyskać swoją czakrę. Jednak jedzenie bardzo szybko się skończyło. Shizune przestraszyła się, że jej mistrzyni będzie chciała zjeść Tonton, jednak jej przewidywania okazały się nieprawdziwe.

Czwarta Światowa Wojna Shinobi: Konfrontacja

Dywizja Medyczna.png

Odział prowadzony przez Shizune.

Shizune została kapitanem Wydziału Lekarskiego, na czas IV Wielkiej Wojny Shinobi. Przywitała się ze swoim oddziałem i już na początku podkreśliła, że Tonton nie jest przeznaczona do spożycia. Później dzieli shinobi ze swojej drużyny, aby móc szybciej dotrzeć do wszystkich rannych shinobi. Shizune jest później widziana w jednym z namiotów należącym do jej wydziału przy reanimowaniu jednego z pacjentów, a następnie zajmuje się wyleczeniem skręconej, prawej, przedniej nogi Tonton.

Sakura and Shizune autopsy.png

Shizune i Sakura przeprowadzają sekcję zwłok Zetsu.

Gdy intruz został znaleziony cały związek uznał, że nikt nie może zbliżać się do Shizune i innych medical-ninów w celu uniknięcia ich utraty i przecieku informacji. Tymczasem Sakura i Shizune, które zostały ściśle strzeżone przez jednego z członków klanu Akimichi przeprowadziły sekcję zwłok klona Białego Zetsu. Okazało się, że DNA klona było bardzo podobne DNA Yamato, a więc również do Hashiramy Senju. Zaraz potem zaczynają rozumieć prawdę kryjącą się za armią Białych Zetsu.

Epilog

Asystentkashizune.png

Shizune, Shikamaru i Naruto w rezydencji Hokage.

Lata później, Shizune kontynuuje pracę na stanowisku asystentki Hokage. Obecnie jest asystentką Siódmego Hokage, Naruto Uzumakiego.

Cytaty

  • (do Oddziału Medycznego): "Nazywam się Shizune i mam dowodzić tym oddziałem. Mam nadzieję, że współpraca będzie się układać. A tak na marginesie... Tonton to nie jest zapas żywności."

Więcej w Fandom

Losowa wiki