Fandom

Naruto Wiki

Shukaku

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Shukaku

Shukaku.png

(守鶴, Shukaku)

  • Jednoogoniasty (一尾, Ichibi)

  • Jednoogoniasty Shukaku (一尾の守鶴, Ichibi no Shukaku)

  • Piaskowy Shukaku (砂の守鶴, Suna no Shukaku)

  • Inkarnacja Piasku (砂の化身, Suna no Keshin)

  • Potworny Tanuki (化け狸, Bakedanuki)

Debiut

Manga Rozdział 134
Anime Naruto Odcinek 78
Film The Last: Naruto the Movie
Gra Naruto: Ultimate Ninja 2
OVA Naruto x UT
Powieść The Last: Naruto the Movie
Występuje w Anime, Manga, Gra, Powieść i Film

Głos

Japoński Hiroshi Iwasaki Ikona - Szukaj.png

Dane Osobowe

Gatunek Tanuki
Kekkei Genkai Ikona Natury Magnesu.svg Uwolnienie Magnesu
Jinchūriki
Klasyfikacja Ogoniasta Bestia
Przynależność Symbol Sunagakure.svg Sunagakure
Rodzina

Typy Natury

Jutsu
Narzędzia

Shukaku (守鶴, Shukaku) bardziej znany jako Jednoogoniasty (一尾, Ichibi) jest Ogoniastą Bestią, który był zapieczętowany w Piaskowym Gaarze. Został pojmany przez Deidarę, a potem zapieczętowany przez Akatsuki.

Historia

Kocioł.jpg

Kocioł, w którym zamknięty był Shukaku

Według Madary Shukaku powstał wraz z innymi ogoniastymi, gdy Mędrzec Sześciu Ścieżek podzielił chakrę Dziesięcioogoniastego między dziewięć bestii. Mieszkańcy Suny wierzą natomiast, że Shukaku był duchem zapieczętowanym w kotle. Jeden z Sakryfikantów Jednoogoniastego zainspirował swoimi technikami Trzeciego Kazekage ‒ w ten sposób Trzeci zaczął używać techniki Opiłków Żelaza. Gdy żona Czwartego Kazekage, Karura, zaszła w ciążę, Kage kazał staruszce Chiyo zapieczętować w synu demona.

Osobowość

Jako ogoniasta bestia Shukaku jest szalony i sadystyczny. Odnosząc się do siebie używa "ore-sama" (オレ様) oraz posiada wielkie zaufanie do własnych umiejętności, a zwłaszcza jego obrony absolutnej.

Wygląd

Jako że każdy z demonów przypomina jakieś zwierzę, Shukaku jest najbardziej podobny do tanuki. Jest on koloru piaskowego z ciemnoniebieskimi znakami na całym ciele. Białka jego oczu są czarne, a tęczówki żółte. Źrenica przypomina kształtem gwiazdę lub shurikena, jest otoczona przez cztery mniejsze kółka. Shukaku ma jeden, łuskowaty ogon.

Umiejętności

Dzięki Shukaku Gaara posiadł umiejętność panowania nad piaskiem ‒ może go kontrolować i nawet na nim latać. Shukaku bezustannie chronił Gaarę swoim piaskiem, który jest wyjątkowo silny i szybki. Niestety, Sakryfikant demona cierpi na bezsenność, gdyż podczas snu Shukaku łatwo obejmuje panowanie nad swoim Jinchūriki. Shukaku potrafi kontrolować naturę wiatru, co pokazał w walce z Naruto i Gamabuntą, gdy użył Pocisków Powietrza.

Shukaku w Naruto

Naruto gaara0179.jpg

Gaara przemieniający się w Shukaku

Podczas inwazji na Konohę Gaara dał się ponieść emocjom w trakcie walki z Sasuke i Naruto. Najpierw tylko połowa chłopaka uległa przemianie, jednak następnie Gaara pozwolił demonowi „wyjść”. Zasnął, używając Techniki Udawania Snu ‒ wtedy właśnie demon w pełni się przebudził. Naruto zmienił Gamabuntę w Kyūbiego i dzięki temu dostał się na głowę Jednoogoniastego i obudził Gaarę.

Shukaku w Shippūdenie

Gaara został Kazekage i starał się jak najlepiej kontrolować demona, by nie skrzywdzić żadnego z mieszkańców wioski. Jednak po jakimś czasie przybyli Deidara i Sasori z Akatsuki. Po ciężkiej walce Deidarze udało się porwać Sakryfikanta i przenieść go do kryjówki Akatsuki w Kraju Rzek. Tam wyciągnęli demona z Gaary, pozbawiając przy tym chłopaka życia. Ten został wskrzeszony przez Chiyo. Chociaż nie ma już w sobie Shukaku, Gaara wciąż może kontrolować piasek.

Ciekawostki

  • Jest pierwszą ogoniastą bestią której imię zostało ujawnione oraz jedyną, której imię zostało ujawnione w I serii.

Nawigacja

Więcej w Fandom

Losowa wiki