FANDOM

Sieroty Ame były grupą dzieci, które straciły swoich rodziców z powodu zaangażowania Amegakure w Drugą Światową Wojnę Shinobi. Byli zdani tylko na siebie dopóki nie napotkali Sanninów. Jiraiya postanowił pozostać w wiosce, dając dzieciom jedzenie oraz schronienie, jednocześnie ucząc ich ninjutsu w celu ochrony samych siebie.

Przeszłość

Young Ame Orphans

Sieroty jako nastolatki.

Po trzech latach treningu, Jiraiya był wystarczająco zadowolony z ich postępu, że postanowił wrócić do Konohy, pozostawiając im tworzenie własnej przyszłości. Trio szybko zdobyło reputację do tego stopnia, że wiadomości o ich wyczynach dotarły nawet do Konohy. Każda grupa, która się im przeciwstawiła, "kończyła martwa". ich grupa zrekrutowała nowych członków i na czele z Yahiko jako jej liderem, planowali przywrócić pokój w Amegakure i na całym świecie. Ta grupa była znana jako oryginalne Akatsuki, stworzenie którego było rzekomo inicjatywą ze strony Obito Uchihy, gdyż przestawił się im jako "Madara". Choć trójka była sceptyczna, a sam Yahiko ostrzegł go, aby trzymał się od nich z daleka, Obito twierdził, że odwiedzał to miejsce każdego dnia dopóki nie zrozumieli jego pomysłów i z chęcią się do niego udali.

Yahiko's Group

Pierwsze Akatsuki.

Marzenia sierot o pokoju uczyniły Hanzō z Amegakure nerwowym, obawiając się, że Yahiko może uzurpować jego władzę. W czasie Trzeciej Światowej Wojny Shinobi, Hanzō połączył siły z Danzō Shimurą w celu ich pokonania, biorąc Konan za zakładniczkę i rozkazując Nagato zabić Yahiko lub utracić Konan. Yahiko wskoczył na kunai trzymane przez Nagato, aby Nagato nie musiał podejmować decyzji, co poskutkowało jego śmiercią. Następnie Hanzō i jego podwładni usiłowali zabić Nagato. Nagato z łatwością odbił ich ataki za pomocą Shinra Tensei. Uratował Konan kosztem swoich nóg, które zostały poparzone przez wybuchowe notki Hanzō. Nagato uciekł się do użycia Kuchiyose: Gedō Mazō, aby wymordować wszystkich podwładnych Hanzō. Samemu Hanzō udało się uciec z pola walki. Efektem ubocznym tej techniki było wbicie kilku drutów czakry w plecy Nagato. Będąc okaleczonym przez atak Hanzō i dotkniętym wychudzeniem, które towarzyszyło mu do końca jego życia, Nagato stworzył technikę Pein Rikudō, używając zwłok Yahiko jako "Ścieżki Devy". W pewnym momencie, wiadomości o jego byłych podopiecznych, będących pod atakiem dotarły do Jiraiyi, który uwierzył w to, że wszyscy zostali zabici.

Ame Memorial

Świątynia wybudowana przez Konan, mieszcząca zwłoki Yahiko i Nagato.

Po śmierci Yahiko i przemiany w główne ciało jego aliasu Paina, Nagato przejął dowodzenie nad grupą, gdyż ich cel przywrócenia pokoju nadal istniał choć został obrał kierunek. którego chciał Yahiko. Wraz z Konan ostatecznie zwrócili się do Obito, który przemienił organizację w kryminalną organizację dla swojego własnego celu. Po ataku Paina na Konohę i budząc się dzięki słowom innego ucznia Jiraiyi, Naruto Uzumakiego, Nagato poświęcił własne życie, aby móc cofnąć masakrę, którą spowodował wraz z Konan, ostatnią, żyjącą członkinią Sierot Ame, która stała się nowym liderem Amegakure i stworzyła świątynię dla swoich poległych przyjaciół. Jednakże, Konan później zginęła w walce z Obito tuż przed przebyciem do świątyni w celu zabrania zwłok Nagato i zdobycia jego Rinnegana.

Ciekawostki