Fandom

Naruto Wiki

Student Akademii

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Academy Students.png

Grupa uczniów w akademii.

Studenci Akademii (忍者学校生, Akademī-sei) uczęszczają do Akademii Ninja, gdzie są szkoleni i przygotowani do życia jako shinobi. Nauka rozpoczyna się w wieku dziewięciu lat i trwa cztery lata. Istnieją przypadki, w których nauki pobierane są w młodszym wieku oraz takie, w których edukacja kończy się wcześniej, przykładem czego jest Itachi Uchiha, który ukończył Akademie w wieku siedmiu lat.

Wiedza wymagana na egzaminach końcowych (praktycznych i teoretycznych) obejmuje podstawowe umiejętności shinobi takie jak taijutsu, posługiwanie się bronią (kunai i shurikeny) oraz elementarne ninjutsu (różniące się w poszczególnych wioskach).

Ukończenie Akademii oznacza, że dany student staje się pełnoprawnym ninja na poziomie genina, otrzymując przy tym symbol pomyślnego zakończenia nauki podstawowej – ochraniacz na czoło z symbolem wioski. Sam ochraniacz bywa często noszony w inny sposób, np. jako opaska (Sakura), przepaska na rękę (Shikamaru) lub biodra (Rock Lee).

Ogólne wymagania stawiane przed kandydatami na ninja różnią się między poszczególnymi szkołami: studenci Konohy muszą pomyślnie przejść test pisemny oraz prezentację podstawowych technik ninjutsu (choć zdarzają się wyjątki – Rock Lee zdał egzamin mimo niemożliwości wykonania przez niego technik ninjutsu na rzecz nieprawdopodobnie rozwiniętych technik taijutsu). Z kolei w Kiri egzaminem końcowym była przeprowadzana w parach walka na śmierć i życie. Po incydencie związanym z "demonem Zabuza" metoda ta została zaniechana.

Więcej w Fandom

Losowa wiki