FANDOM

Suigetsu Hōzuki

(鬼灯水月, Hōzuki Suigetsu)

  • Drugie Nadejście Demona (鬼人の再来, Kijin no Sairai)

Debiut

Manga Rozdział 346
Gra Naruto Shippūden: Dragon Blade Chronicles
OVA Naruto Shippūden: UNSG przerywniki anime

Głos

Japoński Takashi Kondō Ikona - Szukaj

Dane osobowe

Data urodzenia Astrologiczny Znak Wodnika 18 Lutego
Płeć Płeć Męska Mężczyzna
Wiek
  • Część II: 16-17
Wzrost
  • Część II: 177,4 cm
Waga
  • Część II: 57 kg
Grupa krwi B
Przynależność
Drużyna Taka
Klan Symbol Hōzuki Klan Hōzuki
Rodzina

Typy natury

Jutsu

Narzędzia

Suigetsu Hōzuki (鬼灯水月, Hōzuki Suigetsu) jest członkiem klanu Hōzuki Kirigakure i pierwszym członkiem grupy Sasuke Uchihy Taki (dawniej Hebi).

Przeszłość

Suigetsu urodził się i wychowywał w Kirigakure. Razem z bratem marzyli o uzyskaniu tytułu Mistrzów Miecza. Pilnie uczyli się i szkolili. Pewnego dnia Mangetsu stał się jednym z Siedmiu Mistrzów Miecza. Jednak niedługo po tym zmarł. Przedwczesna śmierć brata zmieniła ambicje Suigetsu. Postanowił zebrać wszystkie Siedem Mieczy. Jednak musiał na chwilę odłożyć swoje plany, ponieważ został schwytany przez Orochimaru i został uwięziony w wielkim zbiorniku wodnym.

Osobowość

Suigetsu jest uparty i zadziorny. Dba tylko o rzeczy, na których mu zależy. Często kłóci się z Karin, jedyną kunoichi w Tace. Mimo, iż na początku wydaje się być obojętny, względem swoich towarzyszy, później zaczyna ich naprawdę lubić i jest nawet gotów poświęcić za nich swoje życie.

Suigetsu posiadał nietypowy zwyczaj wyrywania kończyn swoim ofiarom. Dzięki temu uzyskał przydomek drugiego "Demona z Ukrytej Mgły" oraz respekt w swojej wiosce. Może chwilami się wydawać, że Suigetsu lubi zabijać, co jednak robi rzadko, z powodu zakazu Sasuke. Jednak, gdy tylko nadarza się okazja potajemnie wykańcza swoich przeciwników. Suigetsu był wyraźnie zdenerwowany faktem, iż Uchiha zabił kilka samurajów, podczas Szczytu Kage i złamał swoje własne zasady.

Głównym celem Suigetsu jest posiadanie wszystkich mieczy Siedmiu Mistrzów Miecza. Zamierza utworzyć nową generację Mistrzów i stać się ich przywódcą. Udało mu się już zdobyć Kubikiribōchō Zabuzy. Następnym mieczem na jego liście jest Sameheda, której właścicielem jest obecnie Killer B. Suigetsu namiętnie i szczegółowo opowiedział Jūgo historię Mieczy. Jednak można się domyślić, iż Hōzuki nie chce posiadać tylko wyłącznie Miecze Mistrzów, ponieważ wyraził również pewne zainteresowanie mieczem Daruiego.

Wygląd

Suigetsu ma białe włosy z lekkim-niebieskim odcieniem i purpurowe oczy. Nosi fioletową koszulkę, bez rękawów i szare spodnie. Do tułowia ma przypasany pas, na którym trzyma się Kubikiribōchō. Podobnie jak wszyscy Mistrzowie Miecza, Suigetsu ma zęby rekina.

Hōzuki potrafi dowolnie deformować swoje ciało (zmieniać rozmiar mięśni itp.). Może również podczas kontaktu z większym zbiornikiem wodnym, stać się podobny do fali.

Umiejętności

Suigetsu jest bardzo pewny swoich umiejętności, zagroził Sasuke już wiele razy. Kisame uważa go za cudowne dziecko, w kwestii morderstw i bestialstwa i że jest on praktycznie "reinkarnacją" samego Zabuzy. Sasuke zauważył jednak, że nie jest on jeszcze w stanie pokonać Kisame.

Zamiana ciała w wodę

Suigetsu w wodzie

Suigetsu w wodzie.

Jako członek klanu Hōzuki, Suigetsu potrafi zmieniać dowolną część swojego ciała w wodę i w efekcie stawać się niewrażliwym na ataki fizyczne. Umie także powodować wzrost swojej masy mięśniowej. Jest również wstanie "łączyć" się z pobliskim zbiornikiem wodnym i zwiększyć swój zasięg.

Suigetsu musi nosić ze sobą małą buteleczkę z wodą. Regularne picie płynów pomaga mu utrzymać wodnistą formę. Największą słabością Hōzukiego są pioruny, czyli natura czakry Uwolnienia Błyskawicy.

Kenjutsu

Suigetsu szkolił niegdyś jeden z członków Siedmiu Mistrzów Miecza. Dzięki temu zręcznie posługuje się
Ostrze Zabuzy

Suigetsu dzierżący Kubikiribōchō

wszelkimi mieczami. Może także rozszerzać swoje mięśnie, dzięki czemu łatwiej jest mu dzierżyć miecze. Jednak walka, podczas której używa miecza Zabuzy, zmusza go do picia większej ilości wody. Suigetsu jest również spostrzegawczy. Już na początku walki zauważył, że B jest utalentowanym szermierzem. Potrafi także walczyć bez konieczności sięgania po swój miecz.

Część II

Polowanie na Itachiego

Suigetsu po uwolnieniu przez Sasuke

Suigetsu po uwolnieniu przez Sasuke.

Zaraz po tym jak Sasuke pokonał Orochimaru, udał się do jednego z wielu laboratoriów sannina. Na miejscu zniszczył jeden ze zbiorników z wodą. Wyszedł z niego nagi Suigetsu. Domyślił się, że Uchiha zabił Orochimaru i stwierdził, że sam mógłby to zrobić. Po czym zgodził się dołączyć do Sasuke. Uchiha obiecał mu, że razem udadzą się do Kraju Fal, gdzie Suigetsu zdobędzie Kubikiribōchō. Po przybyciu na miejsce zabrali miecz z grobu Zabuzy. W anime ich podróż została przedłużona, w celu wcześniejszego pokazania umiejętności Suigetsu. W przeciwieństwie do mangi, gdy dotarli do grobu okazało się, że ktoś już zabrał miecz. Od jednego z mieszkańców wioski dowiedzieli się, że był to Tenzen Daikoku szef miejscowej mafii. Suigetsu zaatakował jego siedzibę, która była chroniona przez wielu strażników. Poradził sobie z nimi używając samego taijutsu oraz korzystając z niewielkiej pomocy Sasuke. Wszedł do pokoju, w którym skrył się Tenzen. Suigetsu grzecznie poprosił go o miecz Zabuzy. Nim szef mafii zdążył cokolwiek odpowiedzieć, Hōzukiego zaatakował znienacka strażnik Tenzena, używając Kubikiribōchō. Suigetsu uniknął jednak śmiertelnego ciosu używając Suika no Jutsu i wyrzucając ochroniarza przez dziurę w ścianie. Hōzuki wziął miecz i spokojnie wyszedł wraz z Sasuke z siedziby, wcześniej jednak niszcząc filary i powodując zawalenie się budynku.

Klątwa Związania Błyszczącego Węża

Suigetsu powstrzymany przez węże Sasuke.

Następnie udali się do bazy, gdzie obecnie przebywała Karin. Suigetsu została zobowiązany do uwolnienia wszystkich więźniów. Jednak przed wykonaniem swojego zadania powiedział im, aby rozpowszechnili wiadomość, iż Sasuke zabił Orochimaru, i dzięki temu zaprowadzi na świecie pokój. Ponieważ Uchiha nie kazał mu tego mówić, powodu Suigetsu, dla których to powiedział są niejasne.

Po tym jak Karin zgodziła się przyłączyć do ich grupy, razem udali się do bazy, w której był więziony Jūgo. Po drodze musieli jednak walczyć z ludźmi, na których były wcześniej przeprowadzane eksperymenty. Udało im się ich pokonać i odnaleźć Jūgo. Ten jednak od razu zaatakował swoich wybawców, nie myśląc racjonalnie. Suigetsu w odwecie rzucił się na niego, z zamiarem zabicia. Na szczęście w porę interweniował Sasuke, który zatrzymał ich ataki i zagroził, że ich zabije. Jūgo w końcu się uspokoił i dzięki sile perswazji Uchihy, zgodził się przyłączyć do grupy. Sasuke nazwał ich Hebi i przydzielił im zadanie wyeliminowania Itachiego Uchihy.

Suigetsu wypytuje Ginjiego o miejsce pobytu Itachiego

Niedługo potem grupa rozdzieliła się w celu odnalezienia wiadomości o Itachim. Suigetsu dotarł do miejsca, w którym Kakuzu, członek Akatsuki, dostawał nagrody za eliminowanie danych shinobi. Suigetsu zagroził śmierciom obecnym, zmuszając ich tym samym do mówienia.

Nagle, nieopodal miasta, nastąpił ogromny wybuch. Całe Hebi skierowało się w stronę miejsca zdarzenia. Suigetsu dotarł tam pierwszy. Zauważył rannego Sasuke, który przyzwał Mandę, aby móc przeżyć eksplozję. Suigetsu pouczył go, iż trochę lepiej powinien traktować zwierzęta.

Suigetsu walczy z Kisame

Suigetsu walczy z Kisame

Po wypoczęciu odnajdują trop, który pozwala im odnaleźć Itachiego Uchihę. Podczas, gdy Sasuke idzie na spotkanie z bratem, Kisame pilnuje, aby nikt im nie przeszkadzał. Suigetsu wyzwał Członka Mistrzów Miecza na pojedynek, stwierdzając, że chciałby się zabawić. Kisame przyjął jego propozycję i nawiązała się między nimi walka, która została jednak przerwana przez Zetsu. Członek Akatsuki oznajmił, że Sasuke zwyciężył w walce z Itachim. Hebi postanawia udać się do kryjówki "Brzasku", aby zobaczyć się z Uchihą.

Inwazja Paina

Powstanie Taki i konfrontacja z Bee

Powstanie Taki i konfrontacja z Bee

Hebi zmieniło nazwę na Taka i przyłączyło się do Akatsuki. Madara nakazał im schwytać Jinchūriki Hachibiego. W tym celu grupa udała się do Kumogakure. Odnaleźli wyspę, na której trenował nosiciel Hachibiego, Killer B. Suigetsu pierwszy ruszył do walki, jednak szybko został rozbrojony. Następnie zaatakował Jūgo. B zadał mu mocny cios rękojeścią miecza Suigetsu. Sasuke widząc to kazał cofnąć się swoim kompanom i sam ruszył na Killera. Jednak nosiciel Hachibiego okazał się trudnym przeciwnikiem dla Uchihy i już po chwili rozbroił go i zamierzał zadać śmiertelny cios. Na szczęście w porę interweniowali Suigetsu i Jūgo. Hōzuki zablokował elektryczny atak B, a Jūgo zaatakował go z boku. Miecz Suigetsu został ułamany.

Karin uzdrowiła rannego Sasuke. Ten razem z Suigetsu i Jūgo ponownie zaatakował B. Hōzukiemu udało się zablokować Killera Bee, umożliwiając Sasuke zaatakowanie go Chidori. Jednak również został ranny w wyniku uderzenia techniki Raiton.

830px-Suigetsu Vs Killer Bee

Suigetsu kontra Hachibi

Killer Bee decyduje się na całkowitą zamianę w swoją ogoniastą bestię. Suigetsu postanawia uratować swoich towarzyszy. Mężnie zostaje na polu bitwy i każe uciekać swoim kompanom. Wydaje się być tym trochę rozbawiony. B używa Bijūdamę, Suigetsu zakrywa swoi przyjaciół, dzięki czemu ratuje ich od pewnej śmierci, jednak traci przytomność. Mimo, iż stracił przytomność, daje czas Jūgo na uleczenie Sasuke, któremu udaje się schwytać B.

Gdy bitwa dobiegła końca, Taka zabrała Suigetsu do jednej z kryjówek. Krzyczał na Karin, że zostawili jego miecz na polu bitwy, jednak później najwyraźniej go odzyskuje.

Szczyt Kage

Suigetsu vs darui

Darui ściera się z Suigetsu Hōzukim

Taka wyrusza do Konohy. Jednak po drodze zatrzymuje ich Madara. Mówi im o zniszczeniu Konohy i o tym, że nosiciel Hachibiego, którego schwytali okazał się klonem. Przekonuje Sasuke, aby udał się na Szczyt Kage i zabił Danzō Shimurę. Uchiha kierowany żądzą zemsty zgadza się. Zetsu zaprowadza ich do Kraju Żelaza.

Po dotarciu na miejsce, okazuje się, że zbyt wielu Samurajów pilnuje wejścia na sale, w której odbywał się Szczyt Kage. Na szczęście Jūgo odnajduje inną, bezpieczniejszą drogę. Jednak okazuje się, że Zetsu ich wystawił i zostają zaatakowani przez samurajów.

Suigetsu samurai

Suigetsu przebrany za Samuraja

Sasuke zabija większość napastników. Nagle pojawia się Czwarty Raikage, wraz ze swoimi ochroniarzami. Atakuje Uchihę. Jūgo i Suigetsu chcą pomóc Sasuke, jednak A łamie Kubikiribōchō Suigetsu na pół. Hōzuki używa połowy swojego miecza, aby zaatakować C, jednego z ochroniarzy. Jednak Darui blokuje go swoim mieczem i, używając technik żywiołu błyskawicy, udaje mu się obezwładnić Suigetsu.

Kiedy Sasuke niszczy filary, pokój, w którym się znajdowali ulega zniszczeniu. Na szczęście Suigetsu i Jūgo udaje się przeżyć. Hōzuki proponuje, aby podążyli za Sasuke, jednak po chwili obydwoje stwierdzają, że byłoby to zbyt niebezpieczne. Postanawiają przebrać się za samurai i zbierać informację, jednak szybko zostają wykryci. Jūgo stwierdza, że nie był to dobry pomysł.

Część II

Światowa Wojna Shinobi

Suigetsu uwalnia Jugo

Suigetsu i Jūgo uciekają

Gdy wojna została rozpoczęta, Suigetsu i Jūgo uciekają z ich celi w Kraju Żelaza, po zajęciu się strażnikami i stwierdzeniu, że ochrona znacznie zmalała. Suigetsu mówi, że chce poszukać swojego Kubikiribōchō, na co Jūgo zgadza się pomóc. Wtedy stwierdza, że Jūgo jest milszy niż Karin, a wtedy postanawiają również poszukać jej. Podczas poszukiwań miecza, Jūgo pyta dlaczego Suigetsu, który jest osobą łatwo się nudzącą, ma taką obsesję na punkcie tych mieczy. Suigetsu wtedy ujawnia swój cel zreformowania Siedmiu Szermierzy Ninja Mgły i zostanie ich liderem.[1]

Suigetsu i Jūgo uciekają z ziemi samurajów. Idą przez las i dyskutują na temat ich planów. Suigetsu mówi Jūgo, że nawet jeśli połączą się z Sasuke i Karin, nie doszłoby do szczęśliwego spotkania z powodu tego, że Karin chce Sasuke dla siebie w celu uwiedzenia go. Gdy kontynuują dyskusję, Suigetsu mówi Jūgo, że będą nadal wchodzić Karin w drogę, co jest jego drugą ulubioną rzeczą po zbieraniu mieczy. Kontynuują podróż do jednej z kryjówek Orochimaru. W drodze do niej, dowiadują się na temat wojny. Po przybyciu, Jūgo i Suigetsu mają krótką konwersację zanim Jūgo traci kontrolę i atakuje Suigetsu, który jest nieuzbrojony. Przebijając ścianę, zostaje odkryty sekretny pokój Orochimaru, a w nim Suigetsu znajduje zwój - którego zawartość na pewien sposób zszokowała go. Zabiera zwój, stwierdzając że jest cenny dla Sasuke i mógłby mu dać kontrolę nad wojną.

Jugo i Suigetsu znajdują Sasuke

Suigetsu i Jūgo znajdują Sasuke.

Później, na Cmentarzu Gór, gdy Sasuke zadaje sobie mnóstwo pytań koncentrując się na tym kim jest, Jūgo i Suigetsu przebijają się przez sufit i wchodzą. Suigetsu bada ciało Kabuto, podczas gdy Jūgo sprawdza Anko, przy czym ten ostatni twierdzi, że jest żywa. Gdy Sasuke pyta ich o cel przybycia tutaj, Suigetsu podaje mu zwój — z czym oznajmia, że ich grupa Taka może rządzić światem — i uświadamia go o obecności wskrzeszonego Madary pomimo tego, że Itachi zmusił Kabuto do uwolnienia Przywołania: Wskrzeszenia Nieczystego Świata, co pozostawia Sasuke w lekkim zdziwieniu.

Suigetsu chowa się za Kabuto

Suigetsu chowa się przed Orochimaru.

Po oświadczeniu Sasuke, że wskrzesi Orochimaru, Suigetsu jest stanowczo przeciwko temu i próbuje bezskutecznie odwieść Sasuke od tych działań. Gdy Orochimaru wychodzi z Przeklętej Pieczęci Niebios Anko, Suigetsu wycofuje się za nieruchome ciało Kabuto i nieśmiało wita swojego dawnego ciemiężce. Zszokowany, gdy usłyszał, że Orochimaru nie jest zainteresowany trwającą wojną, Suigetsu szybko przemieszcza się do innej strony jaskini, gdy Orochimaru ruszył w kierunku Kabuto. Deklarując, że Orochimaru zamierza zabić Kabuto, zostaje poprawiony przez Jūgo, który zauważył, że Orochimaru tylko wysysał własną czakrę z wnętrza Kabuto. Później słucha dalej, będąc zmieszanym, gdy Orochimaru mówi Sasuke, że idą do miejsca, które zna dobrze.

Ciekawostki

  • Imię "Suigetsu" można tłumaczyć jako coś co jest tylko iluzją. Może to być nawiązanie do jego umiejętności, zamiany ciała w wodę.
  • Suigetsu chce walczyć z Kisame i innymi członkami organizacji Siedmiu Mistrzów Miecza.
  • Ulubioną potrawą Suigetsu jest specjalny jogurt, za to najmniej lubi suszone mątwy.
  • Ulubionym powiedzeniem Suigetsu jest "uczeń zawsze prześcignie mistrza".
  • Hobbym Suigetsu jest czyszczenie swojego miecza.
  • Suigetsu jest jedynym członkiem Taki, którego włosy i oczy nie są tego samego koloru.
  • Ma zęby rekina , jak Kisame , Zabuza i prawdopodobnie pozostali członkowie Siedmiu Mistrzów Miecza .
  • Sasuke obiecał mu kiedyś że uwolni go ze zbiornika z wodą , poznajemy Suigetsu gdy Sasuke dotrzymuje swojej obietnicy .
  • Z racji na swoje zdolności, Suigetsu cały czas ma przy sobię butelkę z wodą .
  • Władania mieczem uczył go jeden z członków Siedmiu Mistrzów Miecza, nie wiadomo jednak który .
  • Druga rzecz którą lubi najbardziej zaraz po zbieraniu mieczy to dokuczanie Karin.
  • Suigetsu potrafi doskonale władać każdym mieczem .
  • Pomimo swojej pozornie egoistycznej osobowości pokazał, że zależy mu na kompanach z Hebi/Taki , najlepiej to widać gdy chronił kolegów z drużyny przed Killerem Bee w formie Ośmioogoniastego przy pomocy swojego hiden.
  • Suigetsu chce zdobyć miecze wszystkich członków organizacji Siedmiu Mistrzów Miecza, choć prawdopodobnie nie tylko te miecze go interesują gdyż wykazał zainteresowanie mieczem Darui gdy z nim walczył.
  • Kisame mówi że Suigetsu jest w zasadzie drugim Zabuzą .
  • Duet Suigetsu i Sasuke jest podobny do duetu Itachiego i Kisame.

Źródła

  1. Naruto rozdział 523, strona 5

Nawigacja