Fandom

Naruto Wiki

Suiken

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Suiken[1]

Drunken Fist.png

Nazwa

Japońska 酔拳
Rōmaji Suiken
Dosłowna Polska Pijana Pięść

Debiut

Manga Rozdział 211
Anime Naruto Odcinek 124
Film Naruto Shippūden film
Gra Naruto: Ultimate Ninja 3
Występuje w Anime, Manga, Gra i Film

Dane

Klasyfikacja Taijutsu, Styl Walki
Ranga Ranga C
Klasa Ofensywna, Defensywna
Zasięg Krótki
Użytkownicy

Pijana Pięść jest stylem walki, gdzie "gdy więcej pijesz, tym bardziej jesteś pijany i stajesz się silniejszy". Ten niezwykły styl taijutsu jest unikalnym rodzajem walki. Nie można się tego nauczyć, ani też nie można uczyć tej techniki, albo szlifować i rozszerzać poprzez szkolenia i praktyki. Wojownicy Pijanej Pięści są po prostu pijani, co jest siłą napędową człowieka, w takim stanie uderza nieprzewidywanie, bez zahamowań, z wybuchową furią i bezrefleksyjnie w swoich działaniach. Po pijanemu, użytkownik traci zdolność rozpoznawania przyjaciela od wroga i atakuje każdego, który jest w pobliżu.

Pijana Pięść nie jest wiarygodną opcją, ponieważ "pijany szał", skutek alkoholu nie działa przez dłuższy czas; Lee jest łatwo obudzić poprzez uderzenie, które przyśpiesza działanie krwi i powoduje natychmiastowe wytrzeźwienie. Jeśli nie udało się przezwyciężyć jego przeciwnika, w tym okresie czasu może pozostać na łasce wroga, jak to pokazano podczas walki z Kimimaro. Lee nie pamięta także nic co się stało podczas bycia pijanym.

W anime, Lee opracował wariant o nazwie Pięść Choroby Morskiej, gdzie korzysta z nudności wywołanych przez chorobę morską, w celu przezwyciężenia faktu, że nie może pić alkoholu.

Ciekawostki

  • Pijana Pięść w serii opiera się na 8 stylach walki ZUI Quan. Jednak w rzeczywistych sztukach walki, zatrucie poprzez alkohol nie ma znaczenia, a raczej jest ona po prostu charakterystycznym stylem "pijanych ruchów", mające na celu zmylenie przeciwnika.
  • Pijana Pięść w serii dzieli również cechy z zastosowaniem taijutsu, nazwanym Taihenjutsu; Sztuka Ninja: Pomimo upicia, Lee wydaje się być w stanie uniknąć każdego ataku jaki przeciwnik pośle w jego kierunku,t możliwość występujące dzięki doświadczeniu w łatwemu kołysaniu i potykaniu się Lee.
  • W angielskiej wersji mangi i anime, sake Lee było nazywany albo jako "napój" lub też "eliksir", aby uniknąć odniesień do alkoholu (Lee jest niepełnoletni), jak również zmieniono nazwy stylów walki do Pięść Napoju i Pięść Udającą Powagę w celu uwzględnienia tych zmian. Niektóre z towarzyszących im dialogom zmieniły się. Choć w Serii Naruto 5:2 DVD, oficjalne angielskie napisy stwierdziły, że jest pijany przez sake.
  • Pomimo zmiany na "eliksir", Lee nadal miał alkoholu w jego napoju, gdyż eliksir jest rodzajem leku z 40-60% alkoholu, zazwyczaj wódką lub grappą. Jako element leczniczy można również wyjaśnić, dlaczego Tsunade przetrzymywała to w szpitalu.
  • Pijana Pięść Lee jest grywalna w grze Naruto: Ultimate Ninja 3, Naruto Shippūden: Ultimate Ninja 4, and Naruto Shippūden: Ultimate Ninja 5 jako oznaka transformacji. Chociaż ze względu na równowagę gry, w przeciwieństwie do anime Lee, nie wytrzeźwia natychmiast po uderzeniu, lecz czasami po okresie pewnego czasu.

Źródła

  1. Drugi Databook, strona 235

Więcej w Fandom

Losowa wiki