FANDOM

Szósty Hokage Danzō (六代目火影ダンゾ, Rokudaime Hokage Danzō) jest 197. odcinkiem anime Naruto: Shippūden.

Opis

Odcinek rozpoczyna się podróżą zespołu Samui do Konohagakure. Zaczynają rozmawiać o różnych rzeczach. Następnie akcja dzieje się w Konohagakure, Kiba pędzi do Naruto, Sakury i Kakashiego aby poinformować, że Danzō został wybrany Szóstym Hokage. Zaskoczeni i źli, Naruto i Sakura decydują się pójść do Danzō podejrzewając, że celem Danzō po objęciu stanowiska Hokage jest zabicie Sasuke Uchiha, przez to, że jest Poszukiwanym ninją i zabójcą Killera B, jinchūriki Osmioogoniastego. Jednak Kakashi zatrzymuje ich przed pójściem do Danzō twierdząc, że Naruto ma w sobie Dziewięcioogoniastego i Danzō chce go zamknąć w więzieniu w celu ochrony go. Naruto zgadza się z Kakashim, i on oraz Sakura idą do Saia, aby uzyskać informacje na temat Danzō. Gdzie indziej, Samui dociera do miejsca pobytu Tsunade, w celu udzielenia informacji od Raikage. Shizune mówi, że to ona teraz dowodzi, i może bezpiecznie przekazać jej wiadomość. Zostało to jednak przerwane przez Danzō mówiąc, że Tsunade nie jest już Hokage, i że on nim jest, zabiera wiadomość i czyta. Później, Naruto i Sakura widzą Saia i proszą go o udzielenie informacji od Danzō. Sai nic nie powiedział, ponieważ Danzō użył przeklętej pieczęci na ustach, która powoduje paraliż, gdy ktoś z korzenia odważy powiedzieć coś ważnego na temat Danzō. Następnie, w tej chwili, Omoi i Karui przychodzą i proszą Naruto o udzieleniu informacji o Sasuke, gdy wstąpił do Akatsuki i przyszedł do Kumogakure, zabierając B. Sakura i Naruto byli bardzo zdziwieni, gdy usłyszeli, że Sasuke dołączył do Akatsuki. Później Madara przyszedł do Taki. Sasuke powiedział Madarze, że jego praca z Akatsuki jest mniej ważna od jego planu zniszczenia Konohy. Madara przerwał i powiedział, że misja, którą dostali nie powiodła się i że Hachibi, który dostał się do niewoli był klonem. Następnie Madara powiedział, że Konoha jest teraz w całkowitej dewastacji z powodu Paina i powiedział, że Danzō, jeden ze starszyzny, którzy wprowadzili Itachiego w kozi róg jest teraz nowym Hokage i że powinni oni zaatakować niego. Sasuke zgodził się z tym i Zetsu wykonuje klona i prowadził Taka do Szczytu Pięciu Kage. Powrót do Konohy, Naruto przekonuje Omoi i Karui, że ich mistrz jeszcze nie umarł, gdyż Akatsuki porywają jinchūriki żywych. W końcu, kiedy zapytali Naruto o jego imię, Naruto dumnie powiedział swoje nazwisko.