Fandom

Naruto Wiki

Szczyt Pięciu Kage

4000stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Gokage hats.png

Szczyt Pięciu Kage (五影会談, Gokage Kaidan; dosł. „Szczyt Pięciu Cieni”) to spotkanie wszystkich Kage w celu omówienia spraw mających wpływ na ich kraje i świat. Gdy Kage pragnie spotkać się z innymi Kage, powiadamia on ich o czasie i miejscu zebrania, jak również informuje ilu ochroniarzy mogą przyprowadzić. Ograniczenia podróży i misji obejmują wszystkich shinobi, którzy nie będą obecni na posiedzeniu w dniach przed, w trakcie i po nim, tak aby żadna wioska nie mogła działać przeciwko innym, gdy ich Kage nie ma.

Powody szczytu

Od momentu powstania, Akatsuki pracowała nad uchwyceniem Dziewięciu Demonów lub ich jinchuriki. Na początku część II Akatsuki zdobyli dwa Ogoniaste Demony. Organizacja porwała również Jedno-ogoniastego Shukaku, Dwu-ogoniastego Kota, Trzy-ogoniastego Wielkiego Żółwia, Cztero-ogoniastą Małpę i Piecio-ogoniastą Bestię.

Aby złapać Ośmio-ogoniastego Woła, Tobi wysłał byłego ninja Konohy, Sasuke Uchiha, i jego zespół. W Kraju Błyskawic walczyli z Killerem B. Wydawało się że pojmali Bestię. Czwarty Raikage był rozwścieczony wiadomościami i zażądał spotkania Kage, by wreszcie coś zrobić z Akatsuki i ewentualnie uratować B. W rzeczywistości, B tylko udawał że go złapali, a Akatsuki ruszyło by odnaleźć go.

Wezwania do szczytu rozesłano, Konoha została zaatakowana przez lidera Akatsuki, Paina. Tobi wysłał Paina aby znaleźć Naruto Uzumakiego, jinchurikiego Lisiego Demona. Naruto pokonał wszystkie ciała byłego lidera Akatsuki, Nagato umarł, a większość wioski została zniszczona. Dodatkowo, Piąta Hokage zapadła w śpiączke, to wymagało zastąpienia ją przez Danzō.

Spotkanie

Na spotkaniu, Kage mogli mieć dwóch ochroniarzy. Kage i ich ochroniarzy wyjechali do Kraju Żelaza, neutralnego, gdzie wojskiem byli samurajowie. Mifune, generał Krainy, przewodniczył szczytowi. Kiedy wszyscy byli obecni, Piąty Kazekage rozpoczął dyskusję. Ponieważ był Jinchuriki Jednoogoniastego Shukaku, od dawna uważał Akatsuki za poważne zagrożenie i zwrócił się o współpracę między wioskami, na co tylko Piąta Hokage zgodziła się. Trzeci Tsuchikage, drwił na pomysł współpracujących wiosek. Niemniej jednak wyraził troskę o to ile Demonów Akatsuki uzyskało.
724px-Summit Building.png

Budynek w którym miał miejsce Szczyt Kage

Raikage, niezadowolony z dyskusji do tej pory, rozbił stół przed nim. Ochroniarze innych Kage podnieśli broń w celu obrony, ale szybko zostali przywróceni. Raikage wyraził brak zaufania do innych wiosek, bowiem wszystkie uprzednio zatrudniały Akatsuki i wszystkie mają przedstawicieli w Akatsuki. Tylko jego Kumogakure nigdy nie miało takowych. Tsuchikage bronił działań Iwagakure, Danzō nie wydał opinii, a Kazekage, będąc nieświadomy wykorzystania przez Sunagakure Akatsuki, był oburzony. Piąta Mizukage, w konfrontacji z zarzutami, że Akatsuki zostało stworzone w Kirigakure potwierdziła to przypuszczenie.

Aby pokonać Akatsuki Mifune zaproponował wioską ninja połączyć siły z w walce, które mają być prowadzone przez jednego z Kage. Na to stanowisko nominowany był Danzō, wierząc że Lisi Demon, jako jedyny nie jest jeszcze złapany przez Akatsuki. Mifune argumentował tą propozycje gdyż: Kazekage był zbyt młody, Tsuchikage był zbyt stary i używał zbyt dużo razy Akatsuki w przeszłości; Kirigakure było podejrzane o kontakty z Akatsuki a u Raikage bardzo łatwo traci kontrole nad emocjami.

Gdy Kage nie mogli dojść do porozumienia, Ao jeden z ochroniarzy Mizukage , zauważył, że Danzō manipulował Mifune. Na spotkaniu pojawił się Zetsu z Akatsuki i powiedział Kage że Sasuke Uchiha jest w pobliżu. Raikage i jego ochroniarze poszli go poszukać i walczyli z Sasuke, a następnie Kazekage z własnymi ochroniarzami dołączył się. Podczas gdy Raikage skończył walkę z Sasuke(ten zawalił całe pomieszczenie), młody Uchiha pojawił się w sali. Kiedy Sasuke wkroczył Danzō uciekł z ochroniarzami.

Sasuke nie był w stanie śledzić Danzō, gdyż zatrzymali go Mizukage i Tsuchikage. Uchiha prawie zginął ale uratował go Tobi. Kiedy Raikage i Kazekage wrócili Madara powiedział o swoim planie. W tym celu potrzebował Ośmio i Dziewięcioogoniaste bestie. Gdy Kage odmawiają, Madara deklaruje początek Czwartej Wielki Wojny Shinobi.

Postanowienia

Z tych nowych wydarzeń, Kage i Mifune uzgodnili utworzenie Sojuszu Shinobi, czyli połączenie swych sił do walki Akatsuki i ich Siedmioma Demonami. Raikage został wybrany przywódcą sojuszu. Nie zdecydowano się pracować z Danzō, zamiast niego Gaara zaproponował aby pomogli Kakashiemu zostać nowym Hokage.

Kage postanawiają ukryć jinchūriki żeby nie wpadli w ręce Akatsuki. Tsuchikage pragnie wykorzystać ich żeby wojna się skończyła, ale inni Kage twierdzą, że mogą zostać złapani. Chcą ich chronić. Skończył się szczyt Kage. Przywódcy wyruszyli do wiosek, żeby powiadomić daiymo o postanowionych decyzjach.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki