Fandom

Naruto Wiki

Taijutsu

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Trąba Powietrzna Liścia.jpg

Rock Lee używający taijutsu przeciwko Kimimaro.

Taijutsu (体術; dosł. „Techniki Ciała”) są podstawową formą technik i odnosi się do każdej techniki dotyczącej sztuk walki lub optymalizacji naturalnych ludzkich umiejętności. Taijutsu jest wykonywana bezpośrednio z dostępnej energii fizycznej i mentalnej, powołując się na wytrzymałość i siłę zdobytą przez szkolenie. Zazwyczaj nie wymaga czakry, choć może zostać użyta do wzmocnienia tych technik. Taijutsu generalnie nie wymaga ręcznych pieczęci do wykonania, czasami wykorzystuje niektóre postawy lub pozy i jest znacznie szybsze niż ninjutsu czy genjutsu. Taijutsu jest po prostu: walką wręcz.

Choć jest używane niemalże przez wszystkich ninja, niektóre postacie używają taijutsu niemalże tylko wyłącznie jak Rock Lee i jego nauczyciel Might Guy, są ekspertami w wielu technikach taijutsu. Przykładami technik taijutsu są Dynamiczne Wejście i Trąba Powietrzna Liścia. Jednakże Delikatna Pięść klanu Hyūga dużo korzysta z czakry i wymaga wprawy w jej kontroli. Techniki taijutsu są właściwym wyborem dla tych, którzy chcą zaoszczędzić ich czas i czakrę, lub dla tych, którzy polegają na swoich fizycznych atrybutach. Może zostać również stosowane wyjątkowo we współpracy z ninjutsu tworząc techniki nintaijutsu.

Zobacz też

Więcej w Fandom

Losowa wiki