FANDOM

Taka (, Taka), oryginalnie Hebi (, Hebi) była drużyną stworzoną przez Sasuke Uchihę z początkowym celem zlokalizowania Itachiego Uchihy i powstrzymania kogokolwiek od przerwania jego walki.

Przeszłość

Po zdradzeniu Orochimaru, Sasuke zwiedził poszczególne bazy w Otogakure, aby zrekrutować swoich trzech kolegów z drużyny: Suigetsu HōzukiegoKarinJūgo. Po byciu świadkiem śmierci Itachiego i poznaniu prawdy o roli Konohy w Upadku Klanu Uchiha dzięki Tobiemu, Sasuke zmienił nazwę drużyny na "Taka" z nowym celem zniszczenia Konohy.
Team Hawk in Akatsuki

Taka poszukuje jinchūriki Ośmioogoniastego.

Choć ich drużyna początkowo współpracowała ze sobą jedynie z konieczności, z czasem zaczęli się szanować nawzajem i będąc w stanie nawet ryzykować, aby chronić siebie wzajemnie, co zaczęło przypominać Sasuke o Drużynie 7. Jednakże, gdy Sasuke stał się bardziej skorumpowany i skupiony na swojej zemście przeciwko wiosce, porzucił Jūgo i Suigetsu w Kraju Żelaza, by dogonić Danzō Shimurę, oraz kiedy Karin została wzięta za zakładniczkę, krytycznie ją zranił, a także próbował zabić, by uniknąć jakichkolwiek problemów z nią związanych. Karin została uratowana przez byłych kolegów Sasuke z Drużyny Kakashiego i zabrana do Konohy jako jeniec. Podczas, gdy Karin twierdziła, że Sasuke jest dla niej skończony, próbując uciec z więzienia z Konohy, Jūgo i Suigetsu, nie wiedząc co Sasuke zrobił i usiłował zrobić Karin, połączyli z nim siły i zdecydowali asystować mu w określeniu czy jego prawdziwym celem jest ochrona czy zemsta na wiosce. Następnie spotkali Karin w Konohagakure, gdzie zdecydowała się do nich dołączyć nie zważając na to co stało się wcześniej.

Po tym jak Sasuke podjął decyzję dotyczącą ochrony swojej wioski, wszyscy, włącznie z niedawno zregenerowanym Orochimaru, brali udział w Czwartej Światowej Wojnie Shinobi, tuż obok Zjednoczonych Sił Shinobi. Kiedy Sasuke był krytycznie ranny, Suigetsu, Jūgo, Karin i Orochimaru ryzykowali własnym życiem, aby go uratować i odnaleźli go będąc uleczonym przez Kabuto Yakushiego. Po wojnie, Taka ostatecznie się rozpadła; Sasuke powrócił do Konohy, a potem ponownie ją opuścił w celu podróży pokutnej, mając już własną rodzinę podczas, gdy reszta powróciła do kryjówki Orochimaru, aby pracować jako jego asystenci.

Motywy

Sasuke początkowo żywił pragnienie pomszczenia swojego klanu poprzez zabicie swojego brata i po odkryciu prawdy o nim, postanowił pomścić go i zniszczyć Konohagakure. Suigetsu, Karin i Jūgo nie są w rzeczywistości ze sobą powiązani i nie radują się swoim towarzystwem. Każde z nich posiada własny motyw dołączenia do drużyny w momencie jej formacji:

  • Suigetsu: Początkowo dołączył do Taki, aby napotkać Kisame Hoshigakiego i zdobyć Samehadę. Jego pełnym celem było posiadania wszystkich mieczy należących do Siedmiu Szermierzy Ninja Mgły oraz zreformować organizację.
  • Karin: Oryginalnie twierdziła, że po prostu obrała ten sam kierunek, choć w rzeczywistości była zmotywowana poprzez jej zauroczenie względem Sasuke.
  • Jūgo: Uważając Sasuke za jedynego następcę Kimimaro, który był jedyną osobą będącą w stanie uspokoić jego mordercze impulsy.

Ciekawostki

  • 3 osobom z grupy, kolor oczu odpowiada kolorowi włosów: Sasuke (czarny), Karin (czerwony) i Jūgo (Pomarańczowy).
    • A 4 członkowi Suigetsu, kolor oczu odpowiada kolorowi bluzki jaką nosi.
  • Każdy z członków Taki ma pokazaną poboczną historię, która występuje tylko w Anime. Dzięki temu ich umiejętności zostały pokazane wcześniej niż w mandze.