FANDOM

Ścieżka Devy (天道, Tendō) daje użytkownikowi zdolność do manipulowania siłami przyciągania i odpychania. Za życia Nagato używał tej ścieżki poprzez ciało Yahiko.

Użycie

Ścieżka Devy była jedyną Ścieżką widzianą rozmawiającą z innymi członkami Akatsuki, oprócz Konan. Kiedy wszystkie Sześć Ścieżek były w aktywnym użyciu, Nagato mówił tylko przez Ścieżkę Devy i wykazał tendencje do poświęcania innych ścieżek, aby był bezpieczny, co sugeruje, że Nagato był do pewnego stopnia stronniczy w stosunku do Ścieżki (z powodu, że są to zwłoki jego przyjaciela), lub, że była to najbardziej wartościowa.

Umiejętności

Ścieżka Devy jest traktowana jako symbol najsilniejszej i najbardziej cenionej z Sześciu Ścieżek Nagato. Jej główne umiejętności krążą wokół manipulacji siłami przyciągania i odpychania, pozwalając, aby odeprzeć lub przyciągnąć przedmioty lub osoby. Jednak nie można wykonać tych technik w szybkim tempie, czyniąc ją podatną na krótki okres czasu po każdym użyciu. Ten okres czasu pomiędzy kolejnymi zastosowaniami jest zróżnicowany od pięciu sekund do kilku minut, w zależności od siły przyciągania lub odpychania, której Ścieżka Devy używała.[1][2][3] Podczas wykonywania ataku na dużą skalę, Nagato musiał najpierw zerwać swoje połączenie z innymi Ścieżkami, a następnie umieścić czakrę tylko w Ścieżce Devy do ataku. Jednak jest to znacznie ryzykowne, gdyż pozostałe Painy wolno się odzyskuje i pozostawia Ścieżkę Devy zagrożoną. Chibaku Tensei Ścieżki Devy pozwoliło na uwolnienie czarnej kuli energii, która może przyciągnąć całą otaczającą materię, tworząc ogromne prowizoryczne ziemskie ciało. Jednym z niesławnych, a zarazem największym atutem Ścieżki Devy było samodzielnie unicestwienie Konohagakure, jednym potężnym uderzeniem Shinra Tensei.

Oprócz manipulacji grawitacją, Nagato był w stanie skorzystać z szeregu wielu innych, różnych technik przez Ścieżkę Devy, coś czego nie robił z innymi ciałami. Był w stanie używać Techniki Zamiany Kształtu przez Ścieżkę Devy, aby zdublować ciało z innym, poprzez ofiarę z ludzi. Inne techniki stosowane zawierają się w projekcji astralnej, barierze ochronnej kryjówek i możliwości kontroli deszczu, która jest prawdopodobnie nawiązaniem do Yahiko (który chciał być w stanie zatrzymać deszcz w Amegakure), co pozwalało mu na wyczuwanie czakry wszystkich w Amegakure, powodując, że wejście ukradkiem wroga jest niemożliwe. W anime, Ścieżka Devy pokazuje również wiele technik Uwolnienia Wody, być może hołd w kierunku powinowactwa Yahiko w dzieciństwie, takich jak Uwolnienie Wody: Eksplodująca Fala Kolizyjnej Wody i Uwolnienie Wody: Dzika Fala Wody. Ponadto, podobnie jak większość innych ścieżek, posiadał znaczną siłę i szybkość, jak widać z jego walki z Jiraiyą, Kakashim Hatake i Naruto Uzumakim.

Naruto pokonujący Tendo

Ścieżka Devy zniszczona przez Naruto

Jako główne ciało Paina, Ścieżka Devy była głównym ciałem używanym do użycia Techniki Pieczętowania: Pieczęcie Widmowych Konsumujących Dziewięciu Smoków, z której Akatsuki korzystało, by zapieczętować ogoniaste bestie. Członkowie spotykali się, by siłą wyciągnąć zwierzę z ciała jinchūriki w okresie trzech dni, w zależności od liczby osób współpracujących w pieczętowaniu, a następnie umieszczenie jej w gigantycznym posągu. Jednakże nie był jedynym, który mógł użyć tej metody. Tobi i pozostali członkowie Akatsuki wykazali rozpoczęcie wydobycia bez Ścieżki Devy, gdy był zajęty inwazją na Konohę.

Wpływy

W buddyzmie dziedzina Deva oznacza królestwo rozkoszy. Strefę Deva określa się czasem jako "królestwo bogów", ponieważ jej mieszkańcy są równie potężni co bóstwa. Jednak nawet strefa Deva podlega reinkarnacji. Devy cierpią z powodu dumy i pewności, że ich długie życie i uprawnienia nie wykluczają ich z ostatecznego odrodzenia.

Źródła

  1. Naruto rozdział 367, strona 17
  2. Naruto rozdział 422, strona 22
  3. Naruto rozdział 424, strona 5