Stub-icon.png Ta strona to zalążek artykułu. Jeśli możesz, rozbuduj go.

Tenten[1][2][3]

Tenten część I

Tenten część II

Tenten Pusty Okres

Tenten epilog

(テンテン, Tenten)

Debiut

Manga Rozdział 36
Anime Naruto Odcinek 21
Film Naruto Shippūden film
Gra Naruto: Konoha Ninpōchō
OVA Wielki Sportowy Festiwal Wioski Ukrytego Liścia!!
Powieść Tajemna historia Kakashiego: Piorun na lodowym niebie
Występuje w Anime, Manga, Gra, Powieść i Film

Głos

Japoński Yukari Tamura
Polski Brygida Turowska Ikona - Szukaj

Dane osobowe

Data urodzenia Astrologiczny Znak Ryb 9 Marca
Płeć Płeć Żeńska Kobieta
Wiek
  • Część I: 13-14
  • Część II: 16-18
Wzrost
  • Część I: 154,3 cm-155,6 cm
  • Część II: 164 cm
  • Pusty Okres: 166 cm
Waga
  • Część I: 42,2 kg-43,1 kg
  • Część II: 47,3 kg
Grupa krwi B
Zajęcie
  • Sprzedawczyni Broni (Tylko Manga)
  • Opiekun Egzaminu na Chūnina (Tylko Film)
Przynależność
Drużyna

Ranga

Ranga Ninja
Rejestracja Ninja 012573
Wiek ukończenia akademii 12
Wiek zdobycia rangi chūnina 15
Jutsu

Narzędzia

Tenten (テンテン, Tenten) — jest jedną z postaci drugoplanowych w serii. Jest kunoichi rangi chūnina w Konohagakure i członkinią Drużyny Guya.

Osobowość

Tenten jest przekonana, że kobiety ninja mogą być tak samo silne, jak mężczyźni ninja. Podczas Egzaminów na Chūnina Neji sugeruje, że kunoichi nie są dobre w taijutsu, ale Tenten nie zgadza się z nim. Osobistym marzeniem dziewczyny jest stać się tak potężną i rozpoznawalną kunoichi jak Tsunade. Może czasami zachowywać się trochę impulsywnie, szczególnie w stosunku do Lee, okrutnie potrząsając nim i za każdym razem doprowadzając do nieprzytomności. Wykazuje silną niechęć do nadmiernej wrażliwości lub zależności od innych ludzi. Nigdy nie okazała swojej delikatniejszej strony kolegom z zespołu. Posiada wielki szacunek do Nejiego i często pomaga mu w treningach. Jest dociekliwa i nie lubi być trzymana w pętli, jak wynika z jej reakcji wobec Naruto i Lee w anime.

Wygląd

Tenten jako dziecko.

Tenten jako dziecko.

Tenten ma brązowe oczy i długie brunatne włosy, które upina w chińskim stylu- koczki po obu stronach głowy. Swój ochraniacz nosi na czole. W części I Tenten nosi różową bluzkę bez rękawów i zielone hajdawery do połowy łydki. Jej wygląd i odzienie nawiązuje do kultury chińskiej.

W mandze, w trakcie swoich pierwszych występów miała błękitną bluzkę, a nie różową, która w kolejnych rozdziałach, została zmieniona na jej zwyczajny strój w pierwszej serii. Jej zwoje również zmieniły kolor z czerwonych i żółtych na zielony i żółty. Podczas Egzaminów na Chūnina, Tenten jest widziana nosząc na sobie granatową bluzkę i czerwone spodnie, jednocześnie pomagając Nejiemu w treningach do finału, a także w trakcie starcia Naruto i Nejiego. W odcinku Wielki Sportowy Festiwal Wioski Ukrytego Liścia!!, jest również widziana nosząc na sobie tą samą niebieską bluzkę, która jest dłuższa w porównaniu do tej różowej.

Tenten na wojnie

Wygląd Tenten w trakcie Czwartej Światowej Wojny Shinobi.

W Naruto: Shippūden jej strój ulega kilku zmianom: ma teraz sportową bluzkę z długimi rękawami i wysokim kołnierzem, a także z czerwonymi zamkami, i krawędziami połączeniu podobnym zabarwieniem, spodnie wypukłe, które wyglądają jak Hakama z odkrytymi fragmentami nóg w pobliżu pasa, pokryte bandażami. Kabura na shurikeny i bandaż na prawej nodze zostały usunięte. Tenten nosi brązowy ochraniacz na czoło i rękawiczki bez palców tego samego koloru. Jej sandały shinobi zostały zmienione na czarne, o niskim obcasie z widocznymi palcami. Posiada ogromny zwój przywołujący narzędzia, którego używa podczas walki. Wszystko, co dziewczyna nosi nadal więc odnosi się do kultury chińskiej.

Podczas Czwartej Światowej Wojny Shinobi Tenten nosi standardowe wyposażenie sojuszu, a także mundur Konohagakure. Nosi również kaburę, gdzie trzyma dwa mniejsze zwoje, zamiast jednego gigantycznego. Nie posiada rękawiczek.

Umiejętności

Specjalistka broni

Tenten

Tenten ze swoimi zwojami z bronią.

Tenten,dzięki swojej broni specjalizuje się przede wszystkim w atakach dalekiego zasięgu. Owa broń znajduje się w wielu zwojach przechowywanych w futerale koło jej talii w Części I. W Części II, nosi ją w jednym z dużych zwojów z parą mniejszych zwojów. Podczas gdy jej metody walki pozostają prawie niewidoczne w mandze, anime poświęca im więcej czasu, pokazując wiele broni, z których zwykle korzysta, a nawet przyznając jej nazywanie ataków.

Tenten Jidanda

Tenten używa Jidandy.

W Części I jej arsenał składał się głównie z stalowych pocisków, a preferowaną metodą ataku dziewczyny jest rzucenie zwojów w powietrze i manipulowania nimi w taki sposób, aby spowodować ich wirowanie. Kiedy zwoje znajdują się w powietrzu Tenten skacze między nie i rzuca mnóstwo broni na przeciwnika, w krótkim odstępie czasu, techniką zwaną Powstaniem Bliźniaczych Smoków. Korzysta również z smyczków do kontroli i obsługi kierunku jej broni. Jej umiejętności w posługiwaniu się bronią są tak zaawansowane, że była w stanie umiejętnie korzystać i kontrolować bardzo niekonwencjonalną broń tylko po jej otrzymaniu.

W części II, została pokazana używając dwuetapowego ataku przy użyciu eksplodujących notek i granatu pełnego kunaiów. Ponadto używa więcej broni niż wcześniej, rozwijając Powstałe Bliźniacze Smoki, gdzie dodaje wybuchowe notki do większości jej broni. Jej najpotężniejszą techniką jest Manipulacją Narzędziami: Niebiański Łańcuch Destrukcji, w której rozwija jej zwój i uwalnia setki odmian broni w postaci deszczu, aby przebić jej wrogów i / lub ich obronę, co jest najczęściej niemożliwe do uniknięcia. Tenten może również wzywać więcej niż tylko broń, gdy mogła przyzwać ognistą kulę przeciwko Guren, ognistego smoka do walki z pułapką wilków jednego z ninja Kumo, i dużą metalową kopułę, którą może chronić ją i jej kolegów z drużyny. Zwoje Tenten mogą być używane do przechowywania niesamowitych ilości przedmiotów, a nawet statku.[4]

W Czwartej Światowej Wojnie Shinobi, kiedy weszła w posiadaniu Bashōsen, pozostawionego przez Kinkaku i wykorzystała go przez chwilę, ale jego wysokie zużycia chakry pozostawiły ją prawie martwą, więc jej towarzyszy zakazali jej nigdy z niego nie korzystać więcej. Fakt, że mogła ona przetrwać po użyciu go jest świadectwem jej sporych dostaw chakry.

Pozostałe Umiejętności

Tenten jest biegła w obu uzbrojonych i nieuzbrojonych walkach wręcz. Powinna być jedną z najszybszych kunoichi z jej grupy wiekowej, biorąc pod uwagę jej kolegów z zespołu. Niemniej jednak, nadal jest najwolniejsza z Drużyny Guya. Najczęściej używa swojej broni do zapędzenia w róg jej wrogów, wspierając i zasłaniając jej zespół, pracujący w idealnej synchronizacji z atakami Lee i Nejiego, będąc ważną częścią jej zespołu. Według zespołu, Tenten nigdy nie pudłuje, i może trafić 100/100 punktów. Jest także wielką analizatorką, widząc rzeczy, których inni nie zauważają i jest w stanie zmierzyć odległość do idealnego ataku lub obrony między sobą, a przeciwnikiem.

Statystyki

Databook Ninjutsu Taijutsu Genjutsu Inteligencja Siła Szybkość Wytrzymałość Pieczęcie Razem
Pierwszy

2,5 2,5 1,5 2 1 3 1,5 2 16
Drugi

2,5 3,5 1,5 2,5 1 3,5 1,5 2 18
Trzeci

3 3,5 1,5 3,5 1,5 3,5 2 2 20,5

Część I

Egzamin na Chūnina

Podczas egzaminu pisemnego, Tenten pomagała Lee w zbieraniu odpowiedzi. Używała łańcuchów, aby dostosować ukryte lusterka na suficie, tak by Lee mógł zobaczyć odpowiedzi na teście Tenten i skopiować je, nie będąc przyłapanym. Była widziana ponownie w drugiej części egzaminu w Lesie Śmierci z jej kolegami z zespołu. Ich zespół postanowił podzielić się, by znaleźć słabsze zespoły i zabrać im zwoje. Ona i Neji spotkali się w wyznaczonych miejscu spotkania, ale była zaniepokojona, gdy Lee nie wracał. Razem poszli szukać Lee i przybyli na czas, aby znaleźć nieprzytomnego Lee, i być także świadkiem brutalnego pokonania geninów Dźwięku przez Sasuke. Po tym, Tenten przejmuje opiekę nad nieprzytomnym Lee od Ino, a następnie obudziła go przez gwałtowne potrząsanie go.

Tenten vs temari

Tenten pokonana przez Temari.

Tenten stawiła czoła Temari w eliminacjach do trzeciej tury Egzaminu na Chūnina. Choć ich walka nie została pokazana w mandze, anime wyjaśniło okoliczności, jak trwała. Tenten rozpoczęła mecz, rzucając kilka jej broni na Temari przy zachowaniu najlepszej odległości do ataku i obrony. Trzeci Hokage pochwalił strategię Tenten, choć Temari łatwo odpycha jej bronie, za pomocą wachlarza. Zdziwiona, że chociaż jedna broń nie dosięgnęła Temari, spróbowała innego podejścia. Temari wyjaśnił moc jej wachlarza i po tym jak Tenten zobaczy wszystkie trzy księżyce na wachlarzu mecz się zakończy. Ponieważ nic nawet nie zbliżyło się do trafienia Temari, Tenten użyła jedynej ostatecznej techniki, którą oszczędzała do finałów. Powstanie Bliźniaczych Smoków okazało się imponującą techniką, ale ostatecznie nieskuteczną wobec wachlarze Temari. Gdy Tenten zabrakło broni, używała smyczków do kontroli broni i rzucania ich z powrotem na Temari, próbując ją zaskoczyć. Temari jednak szybko wykorzystała swój wachlarz, aby odepchnąć powietrzem Tenten, wraz z jej bronią i uderzyła w podłogę. Temari w końcu użyła jej wachlarza, aby uwięzić Tenten w cyklonie i okrążając ją powietrzem. Gdy cyklon zostaje rozproszony, Tenten spada na ziemię, lecz Temari powoduje, że dziewczyna spada na jej zamknięty wachlarz, doprowadzając do stracenia przytomności. Nawet po tym jak została zwyciężczynią meczu, zrzuciła Tenten z wachlarza, by spadła na liczne bronie powbijane w ziemię. Jednakże, Rock Lee zerwał się, aby ocalić Tenten zanim dotknie ziemi.

Przed rozpoczęciem finałów, Tenten pomagała Nejiemu w jego treningu, by udoskonalić jego technikę. Była widziana używając broni, by Neji mógł doskonalić swój Niebiański Wir Dłoni Ośmiu Trygramów. Później oglądała walki Naruto z Nejim w finale, gdzie podziwiała umiejętności Nejiego i pochwaliła zdolności Naruto za pokonanie go.

Fillery w Anime

W ciągu wątku Konoha 11 Konoha, Tenten okazała się być bardzo uważnym obserwatorem, zbierając fakty, które inni przeoczyli. Podczas kolejnego wątku Tenten pokazał wstręt do Ranmaru, młodego kaleki, który nie mógł zadbać o siebie. Potem uratowała mu życie, zabierając go do sklepu Curry Życia. Wyciągnęła młodych wyrzutków z depresji i przekonała do życia i stanięcia na własnych nogach. Po tym stała się groźnym przeciwnikiem dla Raigi Kurosuki, stając wobec niego w walce jeden na jeden. Wiedząc, że używa technik Uwolnienia Błyskawicy, szybko wywnioskowała, że używanie jej metalowej broni byłoby złym pomysłem, i zabrała się za missing-nina używając broni do walki wręcz, opartej na drewnie. Przez pewien czas zyskała przewagę w walce, kiedy udało jej się rozbroić Raigę, przed pokonaniem jej, jedną z jego technik.

Kiedy została wysłana z misją do Kraju Ptaków, uderzyła Naruto za sfałszowanie własnej śmierci i stwierdziła, że martwiła się o niego. Choć to prawda, ukazała złość na Naruto i Nejim, za niewprowadzenie jej w plan.

W 158 epizodzie; Podążaj za moim rozkazem! Wielkie wyzwanie przetrwania, uczniowie akademii zostali podzieleni na trój-osobowe zespoły i przydzielono do nich genina, który miał prowadzić ich w misji przeciwko innym zespołom. Tenten została przydzielona do kierowania zespołem trzech studentów akademii; Hajiki, Ayato i Mari. Jej czas nie wyróżniał się zbytnio, ale zrobiła to znacznie lepiej niż Naruto.

W ostatnim wątku w anime, Tenten była jedyną z Konoha 11, którą pominięto na misji, za co Tenten skarciła Lee. Lee wyjaśnił, że Tenten wyruszyła na kolejną misję i nie mogła pójść z nimi, lecz Tenten zaatakowała go, i za pomocą Dynamicznego Wejścia pokonała go, krzycząc głośno "Ból!", gdy to zrobiła.

Część II

Misja Ratowania Kazekage

Drużyna Guya zostaje wysłana do pomocy Drużynie Siódmej, w ratowaniu Gaary. Po drodze grupa napotyka członka Akatsuki, Kisame Hoshigakiego. Tenten próbuje zaatakować Kisame z bombą naszpikowaną kunaiami, ale był w stanie uniknąć wybuchu. Widząc, że Neji, Lee, Tenten sa w odpowiedniej pozycji, Kisame szybko tworzy trzy wodne klony, które chwytają trzech członków drużyny w wodnym więzieniu, pozostawiając prawdziwego Kisame do walki z Guyem jeden na jeden. Tenten osiąga swój limit najszybciej i zaczyna się dusić z powodu braku tlenu w małej kuli wody. Zostaje ocalona przez Nejiego, który doprowadza do wybuchu własnego więzienia i uwalnia Lee, który pokonuje klona Kisame, który trzymał ją w niewoli.

Sogu Tensasai Efekt Użycia

Tenten pokonuje swoją replikę.

Po tym jak Kisame zostaje pokonany i Drużyna Guya dociera do kryjówki Akatsuki, zespół rozdziela się, aby usunąć kilka pieczęci w okolicy, które czynią wejście do kryjówki niemożliwe. Mimo, że im się to udało, są oni zmuszeni do walki z dokładnymi kopiami samych siebie, które nie męczę się, przez co wydaje się, że klony mają nieskończoną liczbę energii. Lee uświadamia sobie, że klon jest równych ich sile w trakcie tworzenia, a że nie mają emocji, nie mają chęci do przekroczenia ich obecnych granic. Zdając sobie sprawę z tego, każdy z nich zmusza siebie do przekroczenia swojej granicy i za pomocą nowego silniejszego jutsu, każdy pokonuje swojego sobowtóra w czasie. Sprawiają oni, że wracają do reszty w sam raz, by zablokować ucieczkę Deidarze. Deidara ucieka przez zamienienie się z eksplodującym klonem, który o mało co zabija wszystkich, gdyby nie zostali ocaleni za pomocą techniki Kamui Mangekyō Sharingana Kakashiego. Po tym jak Gaara zostaje uratowany, Drużyna Guya wraca do Konohy z Drużyną Kakashiego.

Pojawienie się Trójogoniastego

Drużyna Druga

Drużyna Druga uformowana, by schwytać Trójogoniastego.

W anime, Guy nauczał Tenten i Lee, jak lepiej zsynchronizować ich ataki, coś co składało się z przywiązania ich ze sobą. Skończyło się to małym sukcesem. Wkrótce potem, Tenten zostaje wysłana w celu zapewnienia ochrony zespołowi, który stara się zapieczętować Trójogoniastego. Po przybyciu, zostaje zobowiązana do obrony przed napastnikami. Kiedy w końcu pojawia się Drużyna Guren, Tenten używa kilku bomb, aby uwięzić wrogów pod zasłoną dymną. Pomimo pokonania wrogów, Guren udało się zatrzymać proces pieczętowania. Po tym, Tenten otrzymała rozkaz pilnowania niedawno odbitego Yūkimaru, podczas gdy reszta jej zespołu szukała Naruto.

Po dowiedzeniu się, że Naruto znajdował się w brzuchu Trój-Ogoniastego, Tenten zostaje przydzielona do frontalnej obrony przed kolejnym atakiem nieprzyjaciela, podczas gdy reszta zespołu zajmowała się Trójogoniastym. Ku jej zaskoczeniu, ludzie Guren wrócili, gotowi do walki. Nieprzygotowani na zwiększenie mocy przeciwnika, Tenten i jej zespół zostają pokonani. Później powracają do Konohy z innymi.

Atak Paina

Gdy inwazja Paina na Konohę rozpoczęła się, Drużyna Guya jest daleko na misji. Zespół postanawia zatrzymać przed powrotem do wsi, ku uldze wyczerpanej Tenten. Podczas tego postoju zauważają liczne ptaki, najwyraźniej uciekające z wioski. Zespół decyduje się pospieszyć z powrotem do wioski z Tenten, która nie jest tym zainteresowana. Gdy wracają do wioski, odkrywają, że jest w ruinie. Znajdują Hinatę ciężko ranną, ale Tenten mówi, że wszystko z nią będzie w porządku, zanim poszła do Sakury. Później widać ją z resztą wioski, gdy świętują zwycięstwo Naruto.

Historia Konohy

Kiedy Tsunade uważała, że Naruto ma rzadkiego wirusa, który może narazić wioskę na niebezpieczeństwo, rozkazuje Chōjiemu, Tenten, Kibie i Shino przechwycenie Naruto, choć nie powiedziała dlaczego. Tenten następnie napotkała Naruto i przywołała środki uspokajające, po czym pokonała Naruto, ale okazało się, że było to tylko cienisty klon.

Kiedy Konoha była odbudowywana, Tenten i Neji zostają wysłani, aby uzyskać więcej narzędzi ninja od Iō. Podczas drogi Tenten przypominają się czasy, gdy ona, Neji i Naruto, który tymczasowo zastępował miejsce Lee, zostają wysłani do laboratorium badawczego Iō, aby uzyskać jakiekolwiek narzędzia ninja, jakie mogą dostać. Tenten otrzymuje tytuł lidera zespołu Guya, ze względu na fakt, że była w stanie przenieść narzędzi ninja do jej specjalnie przygotowanych zwojów. Kiedy udali się do miejsca Iō, Tenten nie mogła się doczekać sprawdzenia nowych narzędzi ninja. Tenten po chwili jednak doszła do wniosku, że wszystkie są bezużyteczne. Później, Tenten i jej zespół stwierdzili, że Iō i jego uczeń zniknęli. Natrafili oni na dwie pułapki, które wymagały dokładnej celności Tenten, by je zdezaktywować. Później, dwóch kolekcjonerów broni przyszli, aby ukraść Jidandę. Tenten pokonała ich jednak z Jidandą, i poprosiła o nią. Zostało jej to jednak zabronione, ponieważ stwierdzono, że potrzebne są zmiany. Po powrocie do teraźniejszości, Tenten mówi Nejiemu, że ma nadzieję, że Jidanda jest gotowa.

W retrospekcji Nejiego, z okresu Egzaminów na Chūnina, kiedy Gaara i Sasuke stanęli naprzeciw siebie, Tenten odwiedziła Nejiego w pokoju, gdzie był leczony przez lekarzy ninja po walce z Naruto i zapytała go, czy chce iść zobaczyć walkę Sasuke i Gaary. Po tym jak Neji zgodził się przejść, doszło do eksplozji i dwójka wybiegła na arenę, gdzie znalazła Starszego Hyūga, który jest ranny. Kazał Nejiemu iść i odbić Hinatę, która została porwana przez dwóch widzów Kumo. Tenten znajduje Kibę Inuzukę i Akamaru, obudziła ich, i czwórka razem udała się na ratunek Hinacie. Podczas gdy oni ścigali porywaczy, aktywowali pułapkę Uwolnienia Ziemi, która została zastawiona przez porywaczy i Tenten powiedziała reszcie iść, podczas gdy ona zajmę się nią. Tenten próbował odeprzeć błotne wilków. Kiedy Hinata zostaje ocalona, Tenten ocalił Kō Hyugę.

Szczyt Pięciu Kage

Konoha 11

Jedenastka Konohy spotyka się, by podyskutować o Sasuke.

Gdy do Konohy dociera wiadomość, że Sasuke sprzymierzył się z Akatsuki, Tenten i reszta Jedenastki Konohy decydują, że muszą osobiście zabić Sasuke, zanim wpląta wioskę w wojnę. Kiedy po powrocie ze Szczytu Kage Naruto podkreśla, że walka z Sasuke ma zostać pozostawiona mu, Tenten denerwuje się, i oskarża go, że jest uparty. Naruto nie chce zgłębić reszcie zespołu swojego planu, jednakże mówi im, że dowiedzą się tego w swoim czasie.

Światowa Wojna Shinobi

1 Dywizja

Tenten w Dywizji Pierwszej.

Podczas Czwartej Światowej Wojny Shinobi zostaje umieszczona do Pierwszej Dywizji z Chōzą i Hiashim. Pierwsza Dywizja zostaje wysłana na granicę Kraju Błyskawic do obrony jej przed zbliżającą się Armią Białych Zetsu. Gdy armia przeciwnika ​ląduje, Tenten rozpoczyna ostrzał bronią na kilku klonach Zetsu.

Tenten z Bashosenem

Tenten znajduje Bashōsen.

Po tym jak Pierwsza Dywizja pokonała Kinkaku i Ginkaku, Tenten znajduje Bashōsen na chaotycznym polu bitwy. Zostaje w końcu wciągnięta w walkę z maską ​​błyskawicy Kakuzu, ale maska ​​zostaje zniszczona przez Uwolnienie Wiatru: Technika Chmury Pyłowej Asumy. Jest później widoczne na ziemi, wyczerpana z korzystania Bashōsenu. Człowiek shinobi Konohy uzdrawia ją i mówi jej, aby nie dotykała ponownie wachlarza, gdyż może ją to zabić. Po uzdrowieniu, dołącza do Drużyny 10 i jest widziana planować coś z nimi.

Filmy

Naruto: Shippūden Film

Tenten odegrała tylko niewielką część, pojawiając się z kilkoma innymi shinobi Konohy przy ochronie wioski, a nie mówiąc o zadaniu. Zostaje później prowadzona przez Kakashiego i Guya, w podejmowaniu kontrataku przeciwko Mōryō i jego kamiennym żołnierzom, aby kupić czas na Naruto i Shion na pokonanie Mōryō.

Naruto Shippūden 3: Spadkobiercy Woli Ognia

Tenten po raz pierwszy została zauważona z resztą Konohy 11, jedząc grilla z okazji powrotu do zdrowia Naruto i Saia. Po przyjściu Naruto i Saia, Naruto wykrzykuje, że Shikamaru stawia wszystkim. Ona i inni szybko dziękują Shikamaru, zanim będzie mógł zaprotestować. Po tym jak Hiruko ogłosił, że nastąpi czwarta wojnę ninja, była jedną z Konohy 11, z wyjątkiem Naruto, którym Tsunade rozkazała, aby ochraniać wioskę. Po tym jak Naruto i Sakura opuścili wioskę, rozkazano jej i innym pójście za nimi i zabranie ich z powrotem. Kiedy spotkali się z nimi, wszyscy zostali zaatakowani przez Ichiego. Tenten oplata wybuchającymi notkami macki Ichi i zaczyna walczyć z nim, podczas gdy Naruto i Sakura ruszyli do przodu. Neji powiedział Shikamaru, że Drużyna Guya zajmie się walką i wysyła resztę zespołu po Naruto i Sakurę. Tenten używa swojej broni, aby odciągnąć Ichiego, podczas gdy reszta przygotowują się do skorzystania z Frontalnego Lotosu: Niebiańskiego Wiru Dłoni Ośmiu Trygramów. Udaje im się pokonać Ichiego, po czym San przywołuje go i Ni do stworzenia mocniejszej chimery.

Ona i jej koledzy z zespołu dołączają z Drużyną Ósmą i Dziesiątą jako wsparcie dla wyczerpanych Shikamaru, Sakury i Saia, którzy walczą z chimera. W końcu, kiedy Hiruko ujawnił swoją prawdziwą formę Naruto i Kakashiemu, ona i cała reszta pokonują chimerę, wraz z użyciem przez Tenten jej ostatecznego ciosu z Dwoma Powstałymi Smoka, obejmując bestię wybuchającymi kunaiami, które lądują na nią. Ona i inni chwalą Naruto za pokonanie Hiruko i są świadkami dziwnego momentu między Naruto i Kakashi, który uśmiecha się do Uzumakiego, przypominając sobie Obito.

Gry Wideo

Tenten jest postacią grywalną w następujących grach wideo:

 Japońskie wydanieAngielskie wydanie
Naruto RPG 2: Chidori vs. Rasengan14 lipiec 2005
Naruto Shippūden: Clash of Ninja Revolution 317 listopad 2009
Naruto Shippūden: Gekitō Ninja Taisen! EX22 luty 2007
Naruto Shippūden: Gekitō Ninja Taisen! EX 229 listopad 2007
Naruto Shippūden: Gekitō Ninja Taisen! EX 327 listopad 2008
Naruto Shippūden: Gekitō Ninja Taisen! Special2 grudzień 2010
Naruto Shippūden: Legends: Akatsuki Rising6 październik 2009
Naruto Shippūden: Ninja Council 419 lipiec 20072 czerwiec 2009
Naruto Shippūden: Ultimate Ninja 45 kwiecień 200724 marsz 2009
Naruto Shippūden: Ultimate Ninja 520 grudzień 200727 listopad 2009
Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Heroes 310 grudzień 200911 maj 2010
Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Storm 221 październik 201019 październik 2010
Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Storm 318 kwiecień 20135 marsz 2013
Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Storm 44 luty 20169 luty 2016
Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Storm Generations23 luty 201213 marsz 2012
Naruto: Clash of Ninja Revolution23 październik 2007
Naruto: Clash of Ninja Revolution 221 październik 2008
Naruto: Gekitō Ninja Taisen! 320 listopad 2004
Naruto: Gekitō Ninja Taisen! 421 listopad 2005
Naruto: Ninja Council 327 kwiecień 200622 maj 2007
Naruto: Path of the Ninja 213 lipiec 200614 wrzesień 2008
Naruto: Ultimate Ninja 230 wrzesień 200412 czerwiec 2007
Naruto: Ultimate Ninja 322 grudzień 200525 marsz 2008
Naruto: Ultimate Ninja Heroes28 sierpień 2007
Naruto: Ultimate Ninja Heroes 2: The Phantom Fortress30 marsz 200624 czerwiec 2008
Naruto: Ultimate Ninja Storm15 styczeń 20094 listopad 2008

Ciekawostki

  • "Ten" znaczy po Japońsku "niebo" bądź "niebiański", więc jej imię można tłumaczyć jako "niebiańskie niebo". Tenten może też oznaczać "po trochę" albo "to lub tamto". "Tenten" oznacza w języku angielskim "dziesięć dziesięć". Imię to mogło wziąć się też stąd, że zawsze trafia do celu.
  • Tenten powoli poprawia swoją pozycję w sondażach popularności postaci Naruto. Była na 29, 24 i 22 miejscu w ostatnich trzech ankietach.
  • W jednym z wywiadów Kishimoto powiedział że, najbardziej preferuje Tenten z wszystkich czterech dziewcząt z Konohy, ponieważ lubi jej ubiór.
  • Tak jak reszta jej drużyny, postać Tenten wydaje się czerpać inspirację z chińskiej kultury, co można zobaczyć po przez jej strój i fryzurę, w stylu chińskiego koku.
  • Tenten w trzymaniu broni najczęściej dominuje lewa ręka, więc można twierdzić że jest leworęczna.
  • Tenten i Neji mają ten sam motyw w anime, ale Tenten ma wolniejszy rytm. Jest często używany w retrospekcjach i momentach emocjonalnych.
  • W oryginalnej kolorowej ilustracji mangi, kostium Tenten jest niebieski. Zmienia się na różowy w anime i w późniejszych obrazach mangi.
  • W drugim endingu Naruto Shippūden, Tenten występuje tylko w epizodach 28,29, i 30.
  • W omake'u dla epizodu 209, jej imię jest pisane w Chińskim: 天天.
  • Według trzeciego databooka:
    • Jednym z hobby Tenten jest wróżenie.
    • Chciałaby ona walczyć jeszcze raz z Temari, i stoczyć pojedynek z uczennicą Tsunade, Sakurą.
    • Jej ulubionym jedzeniem są pierogi i chińskie potrawy, nie lubi zaś piklowanych śliwek.
    • Jej ulubionym zdaniem jest : "Sto strzałów, sto dziesiątek oczu." (jap.百発百中, Hyappatsu Hyakuchū)
    • Tenten ukończyła 62 misje: 28 rangi D, 23 rangi C, 3 rangi B, 7 rangi A, i 1 rangi S.
    • Tenten kocha prowadzić dochodzenia.
    • Tenten chciała być drugą Tsunade, lecz zmieniła zdanie gdy dowiedziała się że nie ma talentu do medycznych ninjutsu.

Źródła

  1. Pierwszy Databook, strona 81
  2. Drugi Databook, strona 112
  3. Trzeci Databook, strony 112-113
  4. Naruto: Shippūden odcinek 231

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Tenten

  • Nazwisko Tenten.

    19 wiadomości
    • nie on pochodzi z japoni ;)
    • 89.79.93.138 napisał(a):nie on pochodzi z japoni ;) Nie przekonałeś mnie i dostaniesz jednodniowego bana oraz zamykam temat.