FANDOM

Tonbee (遁兵衛, Tonbee) jest starszym człowiekiem z klanu Tsuchigumo, będącym strażnikiem Góry Katsuragi.

Osobowość

Wygląd

Umiejętności

Część II

Uwolnienie Sześcioogoniastego

Kiedy Góra Katsuragi zostaje zaatakowana przez grupę ninja, Tonbee wysyła ptasiego posłańca do Konohagakure z prośbą o pomoc, by ochronić Hotaru i zakazane kinjutsu klanu Tsuchigumo. Tonbee następnie mówi Utakacie o ochronie Hotaru. Akaboshi i jego grupa dobiega do Tonbee, gdzie łatwo go pokonują. Przepytują Tonbee na temat lokalizacji jutsu i odkrywają lokalizację Hotaru. Drużyna 7 spotyka Tonbee ciężko rannego i Sakura uzdrawia go, podczas gdy reszta zespołu poszukuje Hotaru. Później po uzdrowieniu ran przez Sakurę, budzi się z przerażeniem, dowiedziawszy się, że Naruto poznał prawdę o Hotaru, że jej dziadek osadził zakazane jutsu w plecach. Po tym jak Hotaru wyjaśniła, że pragnie przywrócić honor klanu, Tonbee z żalem przyznał, że obawia się, że klan nigdy nie odzyska swojego dawnego statusu w świecie. Poczucie, że byłoby lepiej, aby zniszczyć jutsu, Tonbee ujawnił mówiąc kto może je usunąć. Po tym jak Drużyna Yamato zatrzymała bandytów ninja i ocalili Hotaru, Tonbee wraca do wioski, gdzie dziękuje im za wszystko, co zrobili, po czym się żegnają.