Fandom

Naruto Wiki

Transformacja Natury

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja3 Share

Transformacja Natury (性質変化, Seishitsu Henka) jest zaawansowaną formą kontroli czakry i techniką, która ma decydujące znaczenie dla manipulacji czakry i tworzenia nowych jutsu. Kształt podczas transformacji zostaje zmieniony, wraz z przepływem czakry, a żywiołowy charakter czakry, zmienia także właściwości i cechy techniki. Warto zauważyć, że niektórzy shinobi, mogą manipulować kształtem i naturą czakry. Charakter manipulacji jest jedną z dwóch rzeczy niezbędnych do tworzenia jutsu, będące odpowiednikiem jego przemian. Charakter manipulacji wymaga formowania i określenia własnej, poprzez sprawdzenie natury.

Podstawowe typy

Istnieje pięć podstawowych typów, w których charakter czakry może zostać przekształcony, zwane są Pięcioma Rodzajami Charakteru Przemiany (五大 性质 変 化, Godai Seishitsu Heńka). Te pięć rodzajów nazywane są również elementami i posiadają takie same nazwy jak pieć wielkich krajów shinobi, ale są także podstawą wszystkich żywiołowych ninjutsu.Pięć podstawowych natur są ze sobą połączone w kręgu, gdyż jeden jest słabszy od jednego i silniejszy od drugiego.

Elementy

  • Ogień (, Hi) naturę czakry pozwala na używanie elementu ognia (火 遁, Katon), który jest silny w stosunku do Wiatru i słaby przeciwko wodzie.
  • Wiatr (, Kaze) natura czakry pozwala na użytkowanie elementu wiatru (风 遁, Futon), który jest silny przeciwko błyskawicy i słaby w stosunku do ognia.
  • Błyskawica (, Kaminar) natura czakry pozwala na korzystanie z elementu błyskawicy (雷 遁, Raiton), który jest silny w stosunku do Ziemi, ale słaby przed wiatrem.
  • Ziemia (, Tsuchi) natura czakry pozwala na używanie elementu ziemi (土遁, Doton), który jest silny w stosunku do wody, ale słaby przeciwko piorunowi.
  • Woda (, Mizu) naturę czakry pozwala na użytkowanie elementu wody (水 遁, Suiton), który jest silniejszy od ognia i słabszy od ziemi.

W zasadzie oznacza to, że jeśli zostanie wprowadzone jutsu żywiołów przeciw elementarnemu jutsu na tym samym poziomie, ale silniejszym charakterze, to jutsu z silniejszą naturą zwycięży. Jednak słabe jutsu, które posiada silniejszą naturę, od drugiej, potężniejszej techniki może zostać pokonane. Natura czakry prawdopodobnie przechodzi z pokolenia na pokolenia w klanach, co można wywnioskować faktem, że klan Uchiha posiada naturę ognia.

Sprawdzanie natury

Aby dowiedzieć się jaką posiada się czakrę, trzeba skorzystać z specjalnego papieru, wykonanego z wyjątkowego drzewa, które było karmione cha
180px-Elemental Relationships Diagram.svg.png

Pięć Naturalnych Żywiołów Czakry

krą i w obecnej chwili reaguje w zależnie od natury nawet na najmniejszy przepływ czakry, jeśli zostanie dotknięte przez użytkownika.

Naturę czakrę za pomocą kartek rozpoznaje się:

  • Ogień - papier zapala się
  • Wiatr - kartka przcina się
  • Błyskawica - papier marszczy się
  • Ziemia - papier kruszy się
  • Woda - będzie mokry/wilgotny

Zaawansowane typy

Oprócz pięciu podstawowych typów czakry, jest kilka bardziej zaawansowanych typów. Przy użyciu dwóch podstawowych elementów jednocześnie, można stworzyć zupełnie nowy rodzaj o unikalnych właściwościach, jednocześnie będącym słabych na dwa naturalne elementy ze względu na jego pochodzenie. Do tego potrzebne są szczególne umiejętności i zdolności, które są rzadko spotykane jako Kekkei Genkai lub Kekkei Tōta, a tym bardziej poza tymi kręgami.

Lista zaawansowanych typów

  • Diagram Więzów Zaawansowanych Typów.png

    Diagram przedstawiający relacje zaawansowanych natur.

    Lód
    (氷, Kōri) limit krwi używany przez Haku, wykreowany z połączenia Wody i Wiatru. Ten limit pozwala na użytkowanie ninjutsu lodu (氷遁, Hyōton). Został zaprezentowany jako wrażliwy przeciwko elementowi ognia. Yukigakure - ninja z tej wioski także używali elementu lodu, wykorzystując wodę znajdujący się wokół nich, która zamarzała z powodu bardzo niskiej temperatury. Kakashi mógł skopiować tą technikę, bo nie jest to Kekkei Genkai.
  • Lawa (溶岩, Yōgan) natura, którego użytkownikami są Czteroogoniasta małpa i jego Jinchuuriki oraz Mei Terumi oraz Kurotsuchi, wykreowana prawdopodobnie przez połączenie Ognia z Ziemią. Ta natura pozwala na użytkowanie elementu lawy (熔遁; Yōton).
  • Kryształ (結晶, Kesshō) natura użytkowana przez Guren, prawdopodobnie wykreowana poprzez element ziemi (pieczęcie) oraz innej nieokreślonej natury. Ta natura umożliwia wykorzystanie elementu kryształu (晶遁, Shōton). (tylko anime)
  • Burza (嵐, Arashi) natura użytkowana przez Darui oraz skradziona przez Hiruko(tylko film), kreowana przez Błyskawicę i Wodę. Pozwala ona na użytkowanie elementu burzy (嵐遁, Ranton).
  • Kwasowa Mgła (沸騰, Futtōn) natura użytkowana przez Mei Terumi, wykreowana poprzez połączenie Ognia i Wody. Ta natura pozwala na użytkowanie elementu kwasowej mgły(沸遁, Futton).
  • Pył (塵, Chiri) natura użytkowana przez Ōnokiego oraz Drugiego Tsuischkage, wytworzona poprzez połączenie ziemi, ognia i wiatru. Pozwala na używanie elementu pyłu (塵遁, Jinton).
  • Mrok (冥暗, Meian) natura skradziona przez Hiruko, mrok (冥遁, Meiton). (tylko film)
  • Stal (鋼, Hagane) natura stali, skradziona przez Hiruko (鋼遁, Kōton). (tylko film)
  • Prędkość (迅速, Jinsoku) natura, skradziona przez Hiruko, pozwala na używanie elementu prędkości (迅遁, Jinton). (tylko film)
  • Eksplozja (爆発, Bakuhatsu) natura, używana przez Gariego i Deidarę, prawdopodobnie wykreowana przez ziemię i ogień, pozwalając na użytkowanie elementu eksplozji (爆遁, Bakuton).
  • Skwara (灼熱, Shakunetsu) natura używana przez Pakurę, pozwalając na używanie elementu parzącego (灼遁, Shakuton).

Kombinacja z transformacją czakry

Transformacja danej natury zmienia charakter danej czakry, co pozwala użytkownikowi na zmiane techniki na znacznie potężniejszą, której przykładem jest Rasengan, zmieniony w Fūton: Rasenshuriken.

Yin i Yang

Oprócz pięciu podstawowych typów przemian natury, istnieje również szósty typ, Yin (阴, In) i Yang (阳, Yo), czyli siła duchowa i witalna. Niewiele o tym wiadomo, ale Yamato wytłumacza, że jest źródłem pewnych jutsu nie-elementarnych. Nie wiadomo czy ten charakter transformacji jest podobny do naturalnych czy jest też zupełnie innym rodzajem przemiany natury.

Więcej w Fandom

Losowa wiki