Wikia

Naruto Wiki

Tsukuyomi

Komentarze0
3496stron na
tej wiki

Tsukuyomi[1]

Sharingan-tsukuyomi-1-

Nazwa

Japońska 月読
Rōmaji Tsukuyomi
Dosłowna Polska Czytelnik Księżyca

Debiut

Manga Rozdział 142
Anime Naruto Odcinek 82
Gra Naruto: Ultimate Ninja 2
OVA Naruto Shippūden: UNSG anime cutscenes

Dane

Klasyfikacja Mangekyō Sharingan Itachi Kekkei Genkai, Genjutsu, Dōjutsu
Klasa Uzupełniająca
Zasięg Krótki
Jutsu Pochodzące

Użytkownicy

Tsukuyomi jest jednym z najpotężniejszych istniejących genjutsu.[2] Jest unikalne dla klanu Uchiha i mogą użyć go tylko ci, którzy przebudzili Mangekyō Sharingan. Mówi się, że reprezentuje "Świat Duchowy i Ciemność" (精神界と闇(), Seishinkai to Yami), przeciwieństwo Amaterasu - ninjutsu o podobnej mocy.[1]

Użycie Edytuj

Tsukuyomi wymaga kontaktu wzrokowego, by je wykonać, zatrzymując cel w iluzji całkowicie pod kontrolą użytkownika. Zręczność Itachiego w posługiwaniu się tą techniką pozwoliło mu z łatwością zmienić postrzeganie czasu w genjutsu, aby kilka sekund wydawało się wieloma dniami jako środek tortury celu. Powoduje to, że zaatakowana ofiara cierpi psychicznie doznając urazu, który ubezwłasnowolnia go na długi okres czasu. Po tym jak Itachi użył go na Kakashim w części I, Kisame był zaskoczony, że umysł Kakashiego został nienaruszony.[3] Tylko Tsunade była zdolna wyleczyć ten uraz psychiczny.[4]

W anime podczas części I, używanie Tsukuyomi przez Itachiego zazwyczaj opisywane było tak: czerwony księżyc rzucał czerwone światło w całej iluzji z pochmurną atmosferą, dając krwistoczerwone tło, gdy ofiara w iluzji jest przedstawiona w odwróconej skali szarości.

Taka potężna technika nie jest jednak pozbawiona wad. Ze względu na złożoność iluzji i szybkość, z którą jest wykonywana, niezbędna jest ogromna ilość czakry i dodatkowo spore obciążenie na lewym oku, pozostawia wzrok Itachiego bardziej niewyraźnym. Przed użyciem go na Kakashim w części I, Itachi stwierdził, że Tsukuyomi może zostać przełamane tylko przez użytkownika sharingana, który dzieli z nim tę samą krew[5], co pokazał Sasuke, kiedy pokonał Tsukuyomi Itachiego podczas ich walki.[6]

Wpływy Edytuj

Począwszy od starożytnej mitologii japońskiej i religii Shintō, Amaterasu, Tsukuyomi i Susanoo byli wszyscy bogami. Kiedy Izanagi obmył twarz po ucieczce z podziemia jego prawe oko stało się bogiem księżyca Tsukuyomi.

Zobacz Też Edytuj

Źródła Edytuj

  1. 1,0 1,1 Drugi Databook, strony 252-253
  2. Naruto rozdział 389, strona 1
  3. Naruto rozdział 142, strona 18
  4. Naruto rozdział 172, strony 15, 18
  5. Naruto rozdział 142, strona 15
  6. Naruto rozdział 388, strona 14

Więcej od Wikii

Losowa wiki