Fandom

Naruto Wiki

Uwolnienie Drewna

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Uwolnienie Drewna

Narodziny Gęstego Lasu.png

Nazwa

Kanji 木遁
Rōmaji Mokuton
Dosłowna Polska Uwolnienie Drewna
Polski Dubbing Styl Drewna

Debiut

Manga Rozdział 120
Anime Naruto Odcinek 71
Film Naruto Shippūden film: Zaginiona wieża
Gra Naruto: Ultimate Ninja
Występuje w Anime, Manga, Gra i Film

Dane

Klan
Znani Użytkownicy

Jutsu

Uwolnienie Drewna (木遁, Mokuton; polski dubbing „Styl Drewna”) — techniki łączenia czakry natury ziemi i wody do tworzenia drzewa. Techniki drewna mogą być używane z każdego miejsca, w tym ciała użytkownika, jako że czakra użytkownika jest w stanie dosłownie przekształcić się w źródło życia. Drewno jest powszechnie powiązane z pieczęcią węża. Hashirama Senju był jedynym użytkownikiem tej umiejętności, gdyż świadczy o tym fakt, że żaden z jego krewnych, jak wykazano nie był w stanie posługiwać się Mokutonem. Jego zdolność do korzystania z tych technik była jednym z powodów, dla których to on otrzymał tytuł Pierwszego Hokage, i z Mokuton Hijutsu: Jukai Kōtan był w stanie stworzyć drzewa, które służyły jako podstawa Konohagakure. Ta technika pozwoliła mu całkowicie zmienić bitwy na swoją korzyść.

Orochimaru, w jego dążeniu do zdobycia zdolności Pierwszego Hokage, wstrzykuje jego DNA do sześćdziesięciu badanych, a obecnie z sześćdziesięciu tylko Yamato przeżył. To dało Yamato możliwość korzystania z Mokutonu. Jednak nie opanował go tak mistrzowsko jak Pierwszy. Orochimaru także przeprowadził podobną procedurę na Danzō Shimurze przez wszczepienie komórek Pierwszego w prawe ramię. Podczas, gdy Danzō mógł wykorzystywać tę moc na poziomie zbliżonym do Yamato, to wydaje się ona bardziej wysysać czakrę w użyciu, co powoduje że Danzō unika stosowania go w miarę możliwości. Jak stwierdził Tobi , kompetencje pierwszego nie są tak łatwe do kontroli, a gdy Danzō był na skraju śmierci, komórki w ręce wpadły w szał, próbując połknąć go całego przez przekształcenie go w drzewo.

Związane z Mokutonem jest Hokage-Shiki Jijun Jutsu — Kakuan Nitten Suishu. Ta technika daje pieczęć „siedzieć” () na prawej ręce użytkownika, które mogą hamować wpływy ogoniastej bestii na jego gospodarza. Polega to na produkcji drewnianych smoków z tego powodu, że przywiązują do gospodarza i czakra ogoniastych bestii się cofa. Naszyjnik Hashiramy jest wspomagany w tej technice w egzekucji, ale jej dokładny cel był niejasny. Po tym jak Naruto zniszczył naszyjnik, Yamato stwierdził, że nie może już dłużej tłumić wpływów Dziewięcioogoniastego Demonicznego Lisa.

Nawigacja

Więcej w Fandom

Losowa wiki