Fandom

Naruto Wiki

Uwolnienie Ognia

4000stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Gōkakyū no Jutsu2.png

Obito Uchiha używający techniki Uwolnienia Ognia.

Uwolnienie Ognia (火遁, Katon; polski dubbing „Styl Ognia”) jest jednym z podstawowym żywiołów transformacji natury. Wykonywane jest przez modyfikowane podgrzanej czakry wewnątrz żołądka przed uwolnieniem jej przez płuca i usta. Są również inne warianty w formie nośników jak na przykład proch strzelniczy, wybuchowe notki i przepływ czakry do broni.[1][2][3][4]

Przeważnie powiązane z ręczną pieczęcią Tygrysa, Uwolnienie Ognia składa się z technik ofensywnych średniego do dalekiego zasięgu, które powodują uszkodzenia palne i wybuchowe.[5] Sztuka posłuszeństwa płomieni wedle woli użytkownika jest uważana za niesamowicie trudną.[6] Ta natura czakry jest popularna wśród shinobi Konohagakure z Kraju Ognia, najbardziej z klanem Sarutobi i klanem Uchiha posiadającymi naturalne powinowactwo do niego.[7]

Uwolnienie Płomieni

Amaterasu, moc zyskana tylko przez posiadanie Mangekyō Sharingana jest uważane jako najwyższy poziom transformacji natury ognia.[8] Ten potężny płomień jest wyspecjalizowaną formą Uwolnienia Ognia, którą Sasuke Uchiha nazywa Uwolnieniem Płomieni (炎遁, Enton), które produkuje czarne płomienie (黒炎, Kokuen),[9] używane przez niego i jego brata Itachiego. Może być stosowane w różny sposób, chociaż Sasuke posunął się tak daleko, że dodał transformację kształtu do czarnych płomieni, kształtując je w różne bronie i obronę.[10] Sasuke może tworzyć tą naturę czakry z jego Susanoo, a nawet we własnej dłoni.[11][12] C stwierdził, że Sasuke manipuluje płomieniami prawym Mangekyō Sharinganem natomiast rzuca Amaterasu lewym okiem.[13]

Relacje z Innymi Naturami

Ciekawostki

  • Uwolnienie Ognia odnosi się do sztuki ninja z prawdziwego świata "katon-no-jutsu". Jednym z przykładów katon-no-jutsu z prawdziwego życia jest Hitsuke: praktyka odwrócenia uwagi strażnika przez podrzucenie ognia z dala od planowego punktu wejścia ninja.

Zobacz też

Źródła

  1. Naruto rozdział 323, strona 15
  2. Naruto rozdział 657, strona 15
  3. Naruto rozdział 447, strona 4
  4. Naruto rozdział 527, strona 3
  5. Naruto rozdział 5, strona 8
  6. Drugi Databook, strona 205
  7. Naruto rozdział 223, strona 9
  8. Trzeci Databook, strona 289
  9. Naruto rozdział 464, strona 6
  10. Naruto rozdział 415, strony 7-9
  11. Naruto rozdział 574, strona 10
  12. Naruto rozdział 585, strona 7
  13. Naruto rozdział 464, strona 7

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Uwolnienie Ognia

Więcej z Fandomu

Losowa wiki