Fandom

Naruto Wiki

Uwolnienie Ziemi

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Skalny Golem.png

Akatsuchi używający techniki Uwolnienia Ziemi.

Uwolnienie Ziemi (土遁, Doton; polska telewizja "Styl Ziemi") jest jednym z podstawowych elementów technik transformacji natury i pozwala użytkownikowi na manipulację otaczającą ziemią do celów ofensywnych i defensywnych czy też stworzenie jej; niezależnie czy to brud, błoto czy skała.

Techniki Uwolnienia Ziemi mają zdolność do zmiany siły i składu ziemi od bycia twardym jak metal czy też miękkim jak glina,[1] jak również manipulować jego gęstością, sprawiając, że są cięższe lub lżejsze.[2][3] To również pozwala użytkownikowi na podróż pod ziemią i między skałami różnymi drogami, które mogą być istotne zarówno dla transportu lub też prowadzenia ataków i tworzenia defensywny albo ofensywy.[4][5][6] W istocie, to sprawia że techniki ziemi są najbardziej wszechstronne z technik żywiołów. Istniejąca wcześniej ziemia nie jest potrzebna, gdyż użytkownik może tworzyć ją z własnej chakry.[7]

Powinowactwo Uwolnienia Ziemi jest najbardziej popularne wśród ninja Iwagakure i jest przeważnie związana z pieczęcią Węża lub/i dotknięciem własną dłonią gruntu.[8][9][10][11][12]

Relacje z innymi Naturami

Ciekawostki

  • Uwolnienie Ziemi odnosza się do sztuki ninja z realnego świata "doton-no-jutsu". Jednym przykładem doton-no-jutsu z realnego świata jest Uzura-gakure: praktyka zawijania się w kulę i pozostania w bezruchu w celu wyglądania jak kamień.

Zobacz też

Źródła

  1. Trzeci Databook
  2. Naruto rozdział 557, strona 3
  3. Naruto rozdział 563, strona 12
  4. Naruto rozdział 423, strona 6
  5. Naruto rozdział 423, strona 10
  6. Naruto rozdział 466, strona 13
  7. Naruto rozdział 120, strona 5
  8. Naruto rozdział 244, strona 5
  9. Naruto rozdział 420, strona 9
  10. Naruto rozdział 244, strona 7
  11. Naruto rozdział 396, strona 9
  12. Naruto rozdział 517, strona 10

Więcej w Fandom

Losowa wiki