Fandom

Naruto Wiki

Yagura

3982strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja2 Share

Yagura[1]

Yagura.png

(やぐら, Yagura)

  • Czwarty Mizukage (四代目水影, Yondaime Mizukage)

Debiut

Manga Rozdział 458
Gra Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Storm 3

Głos

Japoński Miyu Irino Ikona - Szukaj.png

Dane Osobowe

Data Urodzenia Astrologiczny Znak Barana.svg 3 Kwietnia
Wiek Nie Żyje
Wzrost
  • Część II: 143 cm
Waga
  • Część II: 38,8 kg
Grupa krwi AB
Ogoniasta Bestia Isobu
Klasyfikacja Jinchūriki
Zajęcie Mizukage
Przynależność Symbol Kirigakure.svg Kirigakure

Ranga

Ranga Ninja
Typy Natury

Jutsu

Yagura (やぐら, Yagura) był jinchūriki Trójogoniastego i Czwartym Mizukage (四代目水影, Yondaime Mizukage; dosł. „Czwarty Cień Wody”) Kirigakure. Gdy Trójogoniasty został schwytany przez Akatsuki, nie miał nosiciela i szalał w dziczy. W wyniku jego wskrzeszenia, Trójogoniasty pojawia się jednak będąc ponownie zapieczętowanym w Yagurze.[2]

Przeszłość

W czasie panowania Czwartego Mizukage Kirigakure była znana jako "Wioska Krwawej Mgły" (血霧の里, Chigiri no Sato), głównie z powodu barbarzyńskiego rytuału, w którym to studenci Akademii zabijali się nawzajem, w celu zostania młodymi shinobi. Praktyka ta została zakazana, kiedy wszyscy uczniowie zostali zmasakrowani przez małego Zabuzę Momochiego. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Yagura był Mizukage, którego chciał zabić Zabuza, gdy się zbuntował.

Yagura kontrolowany przez Tobiego.png

Yagura kontrolowany przez Tobiego

Yagura nie tolerował braku lojalności wobec siebie i wioski. Shinobi, którzy zostali posądzeni o zdradę musieli być natychmiast wyeliminowani. Tego zadania najczęściej podejmował się Kisame Hoshigaki, który stał się bezpośrednim podwładnym Yagury, po zamordowaniu zdrajcy i członka Siedmiu Mistrzów Miecza - Fuguki Suikazana. Jednak mimo terroru swojego panowania, Yagura wydawał się być życzliwy. Podobno ludzie z Kirigakure obawiali się, że był on manipulowany. Ich przypuszczenia potwierdziły się, gdy Ao za pomocą swojego Byakugana przejrzał nieznaną mu dotąd technikę genjutsu, która była stosowana na Yagurze. W przyszłości Kisame odkrył, że było to dzieło Tobiego.

Wygląd

Yagura ma rozczochrane, siwe (brązowe w anime) włosy, różowe źrenice oraz ranę, która przypomina bliznę, biegnącą od lewego oka przez cały policzek w dół. Nosi czarną koszulkę bez rękawów, na której ma przymocowany symbol Kirigakure. Ponadto pod bezrękawnikiem ma koszulkę z krótkim rękawem, wykonaną z siatki. Na szyi nosi zielone poncho wraz z turkusową szarfą, przewiązaną wokół bioder i zielonym fartuchem, okrywającym spodnie. Na nogach ma wysokie, brązowe buty. Yagura posiada także unikalną broń, przypominającą tyczkę z nierównomiernej wielkości haczykami na obu końcach i z przymocowanym do niej kwiatem.

Umiejętności

Niewiele wiadomo o jego umiejętnościach, jednak ze względu na wysoką pozycję, którą obejmował w wiosce możemy przypuszczać, że był on potężnym shinobi. W walce Yagura stosował unikalną broń, dzięki której potrafił wykonać Suiton: Mizukagami no Jutsu

Przemiana Jinchūriki

Jako Jinchūriki Yagura otrzymuje od Sanbiego znaczną ilość czakry. Podnosi się także poziom jego wytrzymałości. Jest on jedną z niewielu osób, wymienionych przez Danzō Shimurę, które były w stanie w pełni kontrolować swoje ogoniaste bestie. Czwarty Mizukage potrafi również częściowo zamienić się w Sanbiego, co mogliśmy zauważy po jego zmartwychwstaniu, gdy pokazał jeden z ogonów swojej bestii. Ponadto, gdy został unieruchomiony przez klona Killera B Yagura mógł osiągnąć drugi poziom kontroli nad Sanbim. W tej formie był w stanie wykonać Coral Palm, technikę, która sprawia, że ciało przeciwnika porasta koralowiec.

Część II

Czwarta Światowa Wojna Shinobi: Konfrontacja

EdoJinchuriki.jpg

Ożywiony Yagura wraz z innymi ożywionymi jinchūriki

W przygotowaniach do Czwartej Światowej Wojny Shinobi, Yagura zostaje wskrzeszony przez Kabuto Yakushiego, by walczyć przeciwko Zjednoczonym Siłom Shinobi, przed byciem zmobilizowaną wraz z innymi zmarłymi jinchūriki.

Gdy nadchodzi drugi dzień, zostaje odkryte, że Tobi zamienił ożywionych jinchūriki we własne indywidualne Sześć Ścieżek Paina, z których każdy ma Rinnegan i Sharingan umieszczone w lewym i prawym oku. Każdy z jinchūriki ma również poszczególne ogoniaste bestie ponownie zapieczętowane w nich i odbiornik chakry wbudowany w ich ciało.

Czwarta Światowa Wojna Shinobi: Punkt Kulminacyjny

Tobi 2.png

Yagura wyrusza z Tobim jako jedna z Sześciu Ścieżek Paina

Yagura jest później widziany podróżując z Tobim, w pogoni za Naruto i Killer B. Natrafiając na swoje cele, ożywieni jinchūriki zostają wysłani na pole bitwy. Po tym jak wróg unika ataku Rōshiego, Yagura używa Uwolnienie Wody: Technika Wodnego Lustra, by przeciwstawić się atakom, odpychając ich na chwilę. Jednakże, gdy początkowe ataki zawodzą, on jak i pozostali wyzwalają moc poszczególnej ogoniastej bestii przez materializację pierwszego z ogonów.

Niesprawny w wyniku dewastacyjnego ataku Ośmioogoniastego, po transformacji B, Yagura zostaje następnie ograniczony przez jego technikę pieczętowana. Jednakowoż, przed zakończeniem techniki udaje mu się uciec przez adaptację formy Wersji 2, po czym następnie usiłuje zaatakować Naruto z tyłu używając swojej techniki Dłoni Koralu.

Sześciu,dwu,pięciu,trój-ogoniaści pełna transformacja.png

Yagura i pozostali jinchūriki zmieniają się

Przegrupowując się z pozostałymi ożywionymi jinchūriki, po interwencji Kakashiego Hatake i Mighta Guya, Yagura naciera w kierunku Naruto. Zbierając grupę ponownie, on z resztą jinchūriki przygotowują do konfrontacji z dwoma jōninami Konohagakure, gdy poprzedni atak Hana zostaje udaremniony przez Kakashiego. Gdy Son Gokū zostaje ponownie zapieczętowany w Demoniczną Statuę Zewnętrznej Ścieżki, Yagura zostaje zmuszony do wejścia w swoją pełną wersję Trójogoniastego, gdy Tobi przygotowuje się do pójścia na całość. Uwalniając Kulę Ogoniastej Bestii wraz z pozostałymi, jinchūriki uciekają się do bezpośredniego ataku, gdy ich ataki zostają odbite przez Naruto, tylko by zostać odepchniętym, gdy ten ostatni przyjmuje Tryb Ogoniastej Bestii. W wynikłym chaosie, Yagura unika gwałtownego uderzenia ze spadającym Siedmioogoniastym przez toczenie się jak piłka, zanim spróbował zaatakować Dziewięcioogoniastego. Jednakże zostaje zatrzymany przez chwyt Ośmioogoniastego, a po uwolnieniu wrogie bestie przegrupowują się i przygotowują wspólną Kulę Ogoniastej Bestii, wypuszczając ją w kierunku przeciwników tylko, by została przekierowana przez tą od przeciwnika.

Naruto spotyka bijū.png

Yagura, wraz z pozostałymi jinchūriki i ogoniastymi bestiami spotykają Naruto.

Usiłując usunąć odbiorniki czakry w wynikłym wybuchu, Naruto wchodzi do wspólnej świadomości ogoniastych bestii, gdzie Yagura gratuluje i dziękuje mu w imieniu innych. Zszokowany przez płaczliwą reakcję Naruto, wierząc że Yagura był dzieckiem młodszym od niego i nie poznał świata przed śmiercią, desperacko próbuje poprawić Naruto i odzyskać jego uwagę. Po osiągnięciu tego, przedstawia siebie wraz z swoją ogoniastą bestią, Isobu.

Kaguya Ōtsutsuki Atakuje

Combined Kage summoning.png

Wzywanie dusz zmarłych Kage.

Podobnie jak innych Kage jego dusza została wezwana przez Hagoromo Ōtsutsuki do pomocy w walce z Kaguyą.

Ciekawostki

  • Słowo "Yagura" (櫓 lub 楼) oznacza "wieżę" lub "basztę". Może również odnosić się do grobowców w średnich wiekach.

Nawigacja

Źródła

  1. Czwarty Databook, strona 185
  2. Naruto rozdział 565, strona 1

Więcej w Fandom

Losowa wiki