FANDOM

Yahiko

Yahiko infobox image

(弥彦, Yahiko)

  • Ścieżka Devy (天道, Tendō)

Debiut

Manga Rozdział 372
Film Naruto film: Droga do ninja
Gra Naruto Shippūden: Ultimate Ninja Heroes 3
OVA Naruto x UT
Występuje w Anime, Manga, Gra i Film

Głos

Japoński

Dane osobowe

Data urodzenia Astrologiczny Znak Ryb 20 Lutego
Płeć Płeć Męska Mężczyzna
Wiek
  • Część II: 15 (Nie Żyje)
Wzrost
  • Część II: 176,5 cm
Waga
  • Część II: 57,2 kg
Grupa krwi 0
Zajęcie Założyciel i lider Akatsuki
Przynależność
Drużyna Sieroty Ame
Typy natury

Jutsu

Narzędzia

Yahiko (弥彦, Yahiko) był shinobi z Amegakure. Wraz ze swoimi osieroconymi w czasie wojny przyjaciółmi, Nagato i Konan, założył i dowodził organizacją Akatsuki, aby móc zaprowadzić pokój. Po śmierci Yahiko, Nagato przemienił jego zwłoki w Ścieżkę Devy ze swoich Sześciu Ścieżek Paina, której używał do kontynuowania publicznego wizerunku dowództwa nad Akatsuki.

Przeszłość

Ame orphan's approach Sannin

Sieroty Ame proszą Sanninów, aby nauczyli ich ninjutsu.

Yahiko został osierocony w czasie Drugiej Światowej Wojny Shinobi, co zmusiło go do kradzieży jedzenia innym, aby móc przetrwać, na krótko przed połączeniem sił z inną sierotą o imieniu Konan. Wkrótce po tym jak znaleźli miejsce, które mogli nazywać domem, Yahiko wyraził swoje niezadowolenie z powodu Konan, która przyprowadziła kolejną sierotę, Nagato, do ich grupy. Jednakże, Yahiko ostatecznie zaakceptował Nagato i jego psa, Chibi w swojej grupie. Będąc wściekłym z powodu tego jaki świat był dla nich niesprawiedliwy, Yahiko zadeklarował, że zostanie bogiem, aby móc zakończyć wojny. Na krótko po śmierci Chibi, Yahiko i reszta napotkali Jiraiyę, który zaopiekował się nimi i nauczył podstaw ninjutsu. W pewnym okresie czasu, Nagato ocalił Yahiko po tym jak chūnin z Iwagakure zaatakował ich. Po tym wydarzeniu, Yahiko zapragnął stać się na tyle silnym, aby móc ochronić Konan, Nagato i ostatecznie całe Amegakure.

Osobowość

Yahiko był podobny do Naruto. Jego marzeniem było stać się liderem w swojej wiosce. Kiedy żył, Yahiko miał silną filozofię "oko za oko". Nienawidził sposobu patrzenia Amegakure na resztę świata. Chciał jednak bronić wioskę, mówiąc, że to jego marzenie, chciał przerwać niekończący się deszcz, który porównywał do łez. Yahiko chciał zostać władcą świata, gdyż wtedy nie będzie już więcej wojen. Wiele z tych cech, zostały przyjęte przez Nagato po śmierci Yahiko.

Spośród trzech sierot z Amegakure, Yahiko wydawał się działać jako lider grupy. Yahiko pierwszy zwrócił się do Sannina prosząc o jedzenie, i pierwszy zapytał Jiraiyię czy nauczy ich ninjutsu. Wydawał się jak starszy brat dla Nagato i Konan, wypominając Nagato, aby nie płakał i działał bardziej męsko. Chciał stać się silniejszymi, tak aby móc chronić przyjaciół.

Umiejętności

Suiton Mizurappa

Yahiko używa techniki Suiton: Mizurappa.

Yahiko posiadał zdolność do używania technik Uwolnienia Wody, choć jedynym ukazanym tego przykładem w serii była technika Suiton: Mizurappa, dzięki której był w stanie wystrzeliwać strumieniem wody ze swoich ust. W anime, zademonstrował wartą uwagi kontrolę nad manipulacją wodą, w celu utworzenia ochraniających filarów. Yahiko potrafił także kontrolować elementy Ognia i Wiatru. Fakt, iż był widywany we wspomnieniach nosząc ze sobą duży miecz sugeruje, że był również doświadczony w kenjutsu. Kolejnym atutem były jego zdolności przywódcze, gdyż był szanowany przez wszystkich członków ówczesnego Akatsuki i choć widział on Nagato za klucz do uzyskania pokoju, to większość uważała właśnie jego za osobę, która zaprowadzi ich do prawdziwego pokoju.

Ciekawostki

  • Imię "Yahiko" składa się ze znaków kanji oznaczających "kompletny/pełny" (弥) i "chłopiec" (彦).
  • Yahiko dzielił datę urodzin i grupę krwi ze swoją byłą koleżanką z drużyny, Konan.
  • W mandze, oczy Yahiko są jasnoniebieskie, a w anime brązowe.
  • Kiedy Chōji Akimichi opisywał wygląd Ścieżki Devy mówił, że wyglądała ona na około 25-30 lat, jednakże jest to błąd, gdyż Yahiko zmarł mając 15 lat.
  • Według databooku:
    • Jego hobby było łowienie ryb.