FANDOM

Yahiko (弥彦, Yahiko) był shinobi z Amegakure. Wraz ze swoimi osieroconymi w czasie wojny przyjaciółmi, Nagato i Konan, założył i dowodził organizacją Akatsuki, aby móc zaprowadzić pokój. Po śmierci Yahiko, Nagato przemienił jego zwłoki w Ścieżkę Devy ze swoich Sześciu Ścieżek Paina, której używał do kontynuowania publicznego wizerunku dowództwa nad Akatsuki.

Przeszłość

Ame orphan's approach Sannin

Sieroty Ame proszą Sanninów, aby nauczyli ich ninjutsu.

Yahiko został osierocony w czasie Drugiej Światowej Wojny Shinobi, co zmusiło go do kradzieży jedzenia innym, aby móc przetrwać, na krótko przed połączeniem sił z inną sierotą o imieniu Konan. Wkrótce po tym jak znaleźli miejsce, które mogli nazywać domem, Yahiko wyraził swoje niezadowolenie z powodu Konan, która przyprowadziła kolejną sierotę, Nagato, do ich grupy. Jednakże, Yahiko ostatecznie zaakceptował Nagato i jego psa, Chibi w swojej grupie. Będąc wściekłym z powodu tego jaki świat był dla nich niesprawiedliwy, Yahiko zadeklarował, że zostanie bogiem, aby móc zakończyć wojny. Na krótko po śmierci Chibi, Yahiko i reszta napotkali Jiraiyę, który zaopiekował się nimi i nauczył podstaw ninjutsu. W pewnym okresie czasu, Nagato ocalił Yahiko po tym jak chūnin z Iwagakure zaatakował ich. Po tym wydarzeniu, Yahiko zapragnął stać się na tyle silnym, aby móc ochronić Konan, Nagato i ostatecznie całe Amegakure.

Podczas treningu spędzonego z sierotami, Sannin opracował system obrony złożony z czterech klepek, z której każda z nich posiadała jedną stronę czerwoną, a drugą białą, będące przywiązane za pomocą nitki do części ściany ich ówczesnej kryjówki i posiadające ich imiona nad każdą z nich. Celem tych klepek było dawanie określonych sygnałów. Kiedy członkowie drużyny znajdowali się w kryjówce, wtedy odwracali je na strony będące w kolorze czerwonym, a kiedy ją opuszczali - na będące w kolorze białym. Kiedy klepka była na czerwonej stronie, a osoby tej nie było w kryjówce, oznaczało to, iż mogła zostać porwana przez wroga, a kiedy klepka była na białej stronie i ukazywała, że dana osoba jest w kryjówce, mogło to oznaczać, że wróg przemienił się w daną osobę i przedostał do kryjówki, wraz z zapadnią ukrytą pod deskami, która prowadziła do sekretnego pomieszczenia awaryjnego, które stworzył na wszelki wypadek.

Osobowość

Pervy looking Yahiko

Yahiko przejmuje nawyki Jiraiyi.

Osobowość Yahiko była bardzo podobna do tej, którą posiada Naruto Uzumaki. Jego marzeniem było zostanie przywódcą swojej wioski i nigdy nie poddawał się, nie zważając na okoliczności. Kiedy żył, Yahiko posiadał silną filozofię "oko za oko". Nienawidził sposobu w jakim Amegakure było postrzegane w oczach reszty świata oraz tego czym się stało. Był defensywny w stosunku do swojej wioski, twierdząc, że jego marzeniem jest, aby powstrzymać niekończący się deszcz, który porównywał do łez oraz chronić jej mieszkańców. Yahiko chciał zostać władcą świata, aby nie było już więcej żadnych wojen. Większość z tych cech zostały przyjęte przez Nagato po śmierci Yahiko.

Z pośród trzech sierot, Yahiko wydawał się zachowywać jako lider grupy. To właśnie Yahiko pierwszy poprosił Sanninów o jedzenie i to on zapytał Jiraiyę, czy nie zechciałby nauczyć ich ninjutsu. Pod wpływem Jiraiyi, Yahiko zdawał się przyjąć większość jego nawyków, takie jak jego chełpliwa mimika twarzy. Zachowywał się również niczym charakterny starszy brat względem Nagato i Konan, upominając Nagato, aby nie płakał, gdyż płacz niczego nie zmieni oraz żeby zachowywał się bardziej mężnie (choć to właśnie Yahiko płakał, gdy Jiraiya ich opuścił). Pragnął również stać się silniejszym, aby móc chronić Nagato i Konan. Wraz z wiekiem, Yahiko posiadł wielką wiarę w Nagato. Był w stanie popełnić samobójstwo, zamiast narazić na niebezpieczeństwo życie Konan, co okazuje jego wysoki poziom lojalności, który posiadał dla swoich najbliższych. Yahiko żywił również romantyczne uczucia względem Konan, które były odwzajemnione. Choć Yahiko był widziany jako lider Akatsuki, on sam zawsze wiedział, że to właśnie Nagato zaprowadzi organizację do "prawdziwego pokoju".

Yahiko był również inteligentny, gdyż szybko odkrył, że "Madara" był oszustem, a jego plan jedynie podstępem, zalecając Nagato i Konan, aby trzymali się od niego z daleka.

Umiejętności

Suiton Mizurappa

Yahiko używa techniki Suiton: Mizurappa.

Yahiko posiadał zdolność do używania technik Uwolnienia Wody, choć jedynym ukazanym tego przykładem w serii była technika Suiton: Mizurappa, dzięki której był w stanie wystrzeliwać strumieniem wody ze swoich ust. W anime, zademonstrował wartą uwagi kontrolę nad manipulacją wodą, w celu utworzenia ochraniających filarów. Yahiko potrafił także kontrolować elementy Ognia i Wiatru. Fakt, iż był widywany we wspomnieniach nosząc ze sobą duży miecz sugeruje, że był również doświadczony w kenjutsu. Kolejnym atutem były jego zdolności przywódcze, gdyż był szanowany przez wszystkich członków ówczesnego Akatsuki i choć widział on Nagato za klucz do uzyskania pokoju, to większość uważała właśnie jego za osobę, która zaprowadzi ich do prawdziwego pokoju.

Ciekawostki

  • Imię "Yahiko" składa się ze znaków kanji oznaczających "kompletny/pełny" (弥) i "chłopiec" (彦).
  • Yahiko dzielił datę urodzin i grupę krwi ze swoją byłą koleżanką z drużyny, Konan.
  • W mandze, oczy Yahiko są jasnoniebieskie, a w anime zostały okazane jako brązowe.
  • Yahiko zdawał się wyglądać wyjątkowo dojrzale jak na swój wiek. Kiedy Chōji Akimichi opisywał wygląd Ścieżki Devy mówił, że wyglądała na około 25-30 lat, jednakże jest to błąd, gdyż Yahiko zmarł mając 15 lat.
  • Według databooków:
    • Jego hobby było łowienie ryb.